29/8/18

Velefique. El Stelvio andalús.

Hui super-rutaka en moto. He tornat a anar al Port de Velefique.... m'encanta, es la tercera vegada que vaig. Llàstima que estiga tant lluny jajajaja.

M'habia posat el despertador a les 6 del matí però a les 4 ja estava despert. A les 5'30 m'he cansat de pegar voltes al llit i m'he alçat. Vaig a la gasolinera a omplir el dipòsit i a les 6 en punt em pose en marxa.... mitja hora abans del previst. Volia anar a esmorzar a un lloc en concret, el Restaurant el Cruce. Amics de Luis de Cartagena i on vaig estar uns nadals a la matança del porc menjant i bevent debades. Així que per moltes voltes que vaja sempre estaré en deute.
Son tres hores d'autovia fins arribar allí així que no hi ha cap secret a la ruta. Autovia cap a Alcoi, Alacant i només entrar a la província de Múrcia pare a fer-me un tallat. Son les 7'30.
Continue cap a Múrcia, puge el Port de la Cadena i arribant a Cartagena em desvie per la Nacional cap a Mazarró per a passar per davant del Circuit de Cartagena.

Passe per un poble amb nom curiós

Porte 258 km quan pare a fer el primer repostatge. Poc després arribe al Port de Mazarró.... m'agrada mes l'altra carretera però ja he provat les dos.

Continue i als pocs quilòmetres arribe al bar, son les 9'30 i com he matinat es bona hora per esmorzar.

Salude a la propietària del bar i li ensenye una foto seua el dia de la matança i em diu que per això li sonava la meua cara.... que bé que sap quedar jajajaja. Qui avisa no es traïdor.

Entrepà de llom adobat (dels seus animals) amb formatge i tomaca.... olives beguda i cafè.... 4€!!!!!!!!!!!!!!! JO FLIPE!!!!!!!!!!!!!

Tindrien que mirar-seu molts bars de per ací. Un altre nom curiós.

Continue cap a Aguilas i tinc que fer un poc d'autovia, Continue cap a Calarreona... espectaular carretera per la costa i sense tràfic.

Amb moltes restes d'explotacions mineres....

Fins arribar a Villaricos.

Continue cap a Palomares però sense pegar-me un bany, Garrucha i ja agarre la antiga nacional direcció Sorbas, passant per davant d'un altre circuit, esta vegada el d'Almeria.

I de seguida arribe a un altre lloc que volia visitar, el bar de la Route 66 de Tabernas.

En teoria havia pensat en dinar ací, però son les 12'15 i es prompte.

Aprofite per a comprar una cervesa americana de la Route 66, ara mentre estic escrivint açò estic bevent-la jajajajaja

Continue un poc mes i arribe al desviament, a l'esquerre el Castell de Tabernas, jo cap a la dreta.

Al fons (amb zoom) l'Obeservatori de Calar Alto, on vaig estar l'any passat.

Continue cap a Velefique i arribant veig dos motos... les úniques que he vist.... bici cap.

Tooooooooooooooooooooooooota la carretera per a mi wwwwwwwwwwwwooooooooooooooooowwwwwwwwwwwwwwwwww

Al Mirador del Pedregal

Continue fins arribar dalt de tot, al fons la Tetica de Bacares, hui no he anat allí.

Continue baixant el port per l'altre costat cap a Bacares.

Puge un poc mes i continue baixant cap a Bayarque on arribe a les 14'10. Em diuen que vaja al bar de la piscina a dinar. M'ha faltat no res per a tirar-me a la piscina.

Les costelles al ajillo molt bones.


Mentre dinava he decidit no anar cap a Velez-Blanco i tornar directe cap a casa. No retalle molts quilòmetres però si mes d'una hora de temps.
Així que continue cap a Tíjola, Albox i abans d'arribar a Huercal-Overa porte mes de 260 km i pare a fer el segon respostatge. Agarre l'autovia i sense miraments cap a casa. Direcció Puerto-Lumbreras, Lorca, Murcia, Oriola, Elx, Alacant, Alcoi i en la rodona de Montaverner es posa la reserva, podria haver anat a casa sense parar però ja que passe per davant de la gasolinera pare amb 282 km. faig el tercer repostatge i així ja tinc el dipòsit ple per al pròxim dia i em bec un refresc. Arribe a casa a les... i amb... quilòmetres

El mapa de la ruta.

La resta de fotos. https://www.facebook.com/rafel.vidalsoler/media_set?set=a.10156392843086138&type=3&fb_dtsg_ag=AdxgH3lPa5d1FkbLsrKZhC9FVcFMVVCctZGJnkN-YgrAlg%3AAdwC3QiPhQkY-XNT63bDrGlh-PekjuNM-l2AEAjZqcJuqw


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada