21/8/18

Vall de Laguar

Hui la ruta a sigut.... a peu. Feia molt de temps que no en feia una i sempre havia tingut esta ruta en ment.
Abans de les 8 estic a Fleix preparat per a eixir. No hi ha cap bar on poder fer-se un talladet, obrin a les 9. He fet bé de dur la ruta al GPS vell perquè entre una paleta i una altra el pots enganyar.
La ruta comença pel Camí Vell de la Vall en direcció a Benimaurell. De seguida veig per on tornaré.

Quan arribe a Benimaurell ja porte mes de 2 km que han vingut bé per anar escalfant, tampoc he parat perquè els bars també estan tancats.... coses de viure a poblets tan xicotets i tranquils. Al poc de seguida em desvie i comença la senda amb els escalons.

A l'altre costat del barranc també.

Creue el Barranc dels Racons mentre un porc senglar escapa a córrer. Comença la pujada. Després quan hi ha un incendi plorem.

Arribe a una pista, estic en Juvees de Dalt.

I no es podria tornar per esta pista i baixar en la bici per on he baixat????mmmmmmmmmmm no.... menuda matà la pujada. Darrere de mi el Congost del Riu Girona.

Cap allí vaig. Si la primera part anava pensant que en la bici es podia baixar en esta segona part res de res. No es ciclable ni la baixada.... no dic res de la pujada tot i que el riu esta mes sec que una moixama. A meitat pujada està la Font de Reinós, amb l'aigua fresca.

Però no pare, em refresque un poc i continue continue pujant per una zona prou escarpada fins arribar al Pla de l'Avenc.

Continue un poc mes fins arribar a la part de dalt de la pujada i esta vegada si.... a l'ombra d'un pi pare a esmorzar, son les 10'30. Al poc arribe a les Juvees d'Enmig, hi ha un camí asfaltat, el Camí Vell de la Juvea al Poble Mig.

De seguida em desvie i comença novament a baixar la senda en escalons. En teoria ací es podia beure, menys mal que porte aigua perquè comença a fer calor.

Esta baixada crec que es la mes llarga de les tres. Passe per els zig-zags que havia vist a l'inici fins que arribe baix al llit del Riu Girona, com ja he dit abans, molt sec i comença la tercera pujada.
Pot ser que també siga la mes llarga de les tres però esta amb molts escalons.

Fins arribar al Forat de Juvea.


Vista de la pujada després de passar el Forat de Juvea.

Però encara no he arribat dalt. Queda pujada amb escalons i també es la zona amb mes desnivell, hi han moltes revoltes fins arribar dalt i passar novament per la Font Grossa que he passat de bon matí. Als pocs metres arribe a Fleix.

I me'n vaig directe a buscar una font que hi ha al costat de l'esglesia. Encara tinc una poca d'aigua però el que mes tinc es gel. Així que ompli la motxilla i descanse un poc. El que mes m'apetia era clavar el cap baix de l'aigua. Son les 12.

Torne a omplir la motxilla per tindre aigua mentre torne a casa. Ací la resta de fotos. https://www.facebook.com/rafel.vidalsoler/media_set?set=a.10156373121661138&type=3

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada