31/8/19

The Silent Route

Ahir vaig anar a fer l'ultima ruta vacacional en moto. The Silent Route, la Ruta Silenciosa.... el nom li va que ni pintat..... perquè no trobes a ningú per allí.

Tenia que eixir a les 7, però un problema al despertador (menys mal que es va acabar la pila ahir i no la setmana que ve treballant) em va fer eixir amb 40 minuts de retard i en una ruta tan llarga i el dia de l'Ofrena en les festes del poble..... mala combinació!!!!
Tenia que esmorzar a Culla i per arribar allí a temps hi ha que fer autovia, per tant.... autovia i manta sense contemplacions.... ni tan sols vaig parar per a fer-me un cafè i recuperar un poc de temps.
Per fi arribe a la Pobla de Tornesa i deixe l'aborrida autovia. Continue cap a la Vall d'Alba, els Ibarsos i em desvie cap a Culla i després al Restaurant on arribe a les 10'20.


Amb beguda i cafè per 10€..... Mereix la pena vindre jejejejejeje
Cap a les 11 em pose en marxa, mentre esperava a que em tragueren l'esmorzar he estat llegint un fullet turístic de Culla.... no volia perdre temps en parades però no he pogut evitar-ho.

Em torne a posar en marxa cap a Benassal, on pare a fer el primer repostatge amb 231 km. Continue cap al Coll d'Ares.... això voldria jo, que em quedaren 5 km per arribar jajajajaja

Son les restes de l'etapa de la vuelta que es va acabar ahir a Ares del Maestre. No pare mes, continue cap a Morella, impresionants les vistes des del Mirador.... però no pare. Em desvie per anar cap a Sorita del Maestrat, al Santuari de la Balma si que pare.


Unes fotos rapides i em torne a posar en marxa. Entre a la província de Terol, ja conec esta carretera de fa unes setmanes que vam anar als Pirineus. Passe per Aguaviva, Mas de las Matas i Castellote sense parar.... i després en 200 metres he parat 4 vegades jajajajaja Castellote des de juny i amb zoom.

Embassament de Santolea.... que buit!!!!

Te explicació..... estan fent algun tipus d'obres allà baix.

Primer la carretera es prou roin, després arriba a una altra presa i la carretera ja millora. Passe Molinos i arribe a una Nacional, a 100 metres tinc l'inici de la Silent Route.

La ruta comença bé, amb bon asfalt. Puge un poc i després vaig planejant fins que comence a baixar i arribe a Ejulve. Vaig a l'Oficina de Turisme i pregunte on puc anar a comprar formatge i m'emporte una pegatina que ha resultat ser un èxit a un grup del face, perquè no en te ningú, i tots preguntant on l'he aconseguit jajajajaja

Compre els formatges, em faig un refresc, pose la pegatina i arranque. La "primera en la frente", la carretera per eixir del poble està en obres i està fatal, comence a pujar de nou, després millora i finalment arribe al mirador on està el monument de la ruta.

Em torne a posar en marxa per un bon asfalt i de sobte.... no volies caldo??? nyas dos tasses... de carretera res de res.... totalment un camí de terra i amb pedres. Sort que està ben xafat i no ha plogut. Serà un tram d'aproximadament un quilòmetre, baixada inclosa. Després ja torna a haver carretera i continue baixant mes tranquil.... tot i que com diu el cartell.... Slow Driving.... perquè hi ha moltes curves amb pedretes.... alguna en pedrotes.... Arribe als Organs de Montoro.

Continue baixant i em trobe un hostal.... son les 14'30 passades.... no tinc molta fam però.... fa calor i sed si que tinc.

De primer una amanida i de segon..... A l'Hostal Trucha que vas a demanar-te????.... truxa clar!!! (està baix del pernil)


El lloc està molt xulo, entres a piso pla... baix estan els menjadors i les habitacions.... mes abaix la piscina al costat del riu.

La moto ben aparcadeta a l'ombra.

Al menú no entrava ni el cafè ni la cervesa i ha sigut un poc car, 18€. Son cap a les 15'45 quan em pose en marxa. L'asfalt bé, llevat de les pedretes que continuament vas trobant-te. Puge un port molt xulo.

I arribe a Villarluengo, ací volia comprar embotit però la tenda que he vist, òbviament per l'hora que es, està tancada.

Continue i em trobe la part mes xula de la ruta. Una carretera estreta entre la penya i el barranc.... sense oblidar-se de les pedretes.

Passe Cañada de Benatanduz i arribe al final de la Silent Route. Molt xula!!! Hi ha una bona negror davant.

Continue cap a Fortanete i Villarroya de los Pinares

Un poc mes avant està Allepuz i em desvie cap a Gudar.... carretera molt xula. Passe prop d'Alcalà de la Selva i la carretera comença a estar banyada, per la Virgen de la Vega i l'alt de San Rafael en cara mes.... i damunt estic gelant-me, pareix que la tronada va davant de mi. Arribe a Mora de Rubielos i es moment de recapacitar.

Pare a la gasolinera per fer el segon repostatge, 266 km, 15 en reserva. Si continue la ruta cap a Valbona, Camarena de la Sierra, Ademús, Xelva i Llíria arribe passades les 22'30..... i la negror està cap allí. Si torne directe a casa, son 200 km i arribe abans de les 20 hores.
Em pose la part de dalt de l'impermeable... per si de cas plou... així ja no tinc que parar fins arribar a casa. La carretera continua banyada però no plou. Es quan entre a la província de Castelló quan comencen a caure unes gotes..... res seriós. Al poc para i comença a pujar la temperatura, en pocs quilòmetres puja fins els 28º.... a fer la mà!!!!! Fins arribar a casa no pare. Per València puja fins els 33º, estic suant per portar l'impermeable.... però si me l'havia posat per no parar..... ara no pare!!!
Al final he arribat a casa abans de les 20 hores..... encara em dona temps a una dutxa ràpida, afaitar-me i a vorer l'ofrena.

Ací la resta de fotos https://www.facebook.com/rafel.vidalsoler/media_set?set=a.10157268671861138&type=3
El mapa de la ruta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada