4/8/19

Meridià 0 (Greenwich) Nord

La setmana passada vaig fer la part de la ruta que tenia mes aprop de casa, per la província d'Alacant. Ahir vaig anar a fer la resta de la ruta. Una burrà de quilòmetres i tocava matinar.

Tenia el despertador a les 5 AM per a eixir de la gasolinera cap a les 5'30.... a les 4'40 ja estava despert i a les 5'15 eixia de la gasolinera. Autovia i manta sense contemplacions, primera parada Mascarell, un dels pobles que estan íntegrament dins de les muralles. El cel pareix mes clar de que en realitat estava.

Continue direcció Borriana i abans d'arribar a Almassora em desvie cap a la platja per anar al monument del Meridià.

Continue direcció Castelló i a les 7'30 faig una parada ràpida per a fer-me un tallat.... he vist un cartell indicant un bar.... el Quinto Pino.... però el bar no l'he vist. Ja en Castelló vaig a buscar el Parc del Meridià on està el següent monument.... hi ha un grup de dones majors a la porta i els pregunte..... si està ahí dins entra en la moto i fes-te la foto em diuen.

Continue direcció Borriol on agarre l'autovia i després de la Pobla de Tornesa, la deixe per anar direcció Vall d'Alba però abans.... dos parades. La primera només deixar l'autovia

La segona direcció Cabanes

Pegue la volta i vaig cap a la Vall d'Alba, arribe a la gasolinera de Sant Pau on resposte sempre que vinc per ací, hui amb 249 km, 6 en reserva. Fa oloreta a brases.... son les 9 però com he matinat.... bon moment per esmorzar.

Amb cafè 6'50.... entre a pagar i veig unes cassoles amb coradella i allets.... cauenlamarsalà!!!! queda pendent jajajajaja Em torne a posar en marxa i arribe a Albocasser.... vaig per una carretera amb un portet molt xulo que ja vaig passar una vegada cap a les Coves de Vinromà.... i no veig cap indicador.... torne arrere i ara vaig cap a la Serratella.... tampoc veig cap indicador però veig una ermita allà dalt.... allà que vaig.

Baixe i veig uns ciclistes... els pregunte i em diuen on està.... en hi ha dos però jo soles he vist un a l'eixida d'Albocasser.

Entre pitos flautes, he fet mes de 40 km i he perdut molt de temps.... ara em toca recuperar-lo. Passe pel Coll d'Ares, Ares del Maestrat, Morella i la gasolinera d'Alex Rins sense fer cap parada fotogràfica fins arribar al següent monument, aprop de Valdeltormo, ja en província de Terol.

Pegue la volta i direcció Alcanyís.

Vorejant-lo vaig cap a Caspe, entre a la província de Saragossa i abans d'arribar al poble em desvie. Pareix un llac i diu que es el Mar de Aragón, però abans de creuar pel pont que es veu a la foto hi ha un cartell, Riu Ebre.

Continue cap a Bujaraloz i entre a la autopista AP-2 on està el següent objectiu.... en la nacional no hi haurà res????
 El punt on està el monument no te cap àrea de descans, es l'arc que creua l'autovia (diuen que per la nit està Il·luminat) així que una foto ràpida i arree que els cotxes van molt rapits.

Pare a una gasolinera, 248 km sense entrar en reserva i em faig un refresc fresquet. Uns pocs quilòmetres mes i me'n isc de la autopista.... 5'70€ m'ha costat poder fer eixa foto jajajajajaja
Passe vorejant Fraga i pel costa del Riu Cinca cap a Vilella del Cinca, Ballobar i Chalamera.... a un costat està el riu i tot verd i a l'altre costat pareix que van a eixir els indis i tallar-me la cabellera.

Passe Alcolea de Cinca i Conchel.... es veu el Castell de Monzón.... LAPUTA!!!!!! SI AIXÓ ESTÀ ANANT A AINSA!!!!!

Ja me'n he passat una altra vegada dissenyant la ruta jajajajaja. Bé.... ja sabia que la de hui era llarga. Allà a lo lluny es veu un poble dalt de la muntanya.... resulta ser Berbegal, on vaig jo.

Son les 14'30.... així que vaig directe a dinar, així intente evitar que m'agarre modorra després. Puge al poble i li pregunte a una dona per un bar i em diu que a la plaça. Mentre em canvie per estar mes fresc em trauen un aquarius de cibà jejeje.

Em diu que te menú.... pues au. De primer una amanida i de segon Llengua de Vedella.... no he pogut evitar la temptació d'enviar-los la foto a la dona i les xiquetes que sabia que posarien cares de fàstic jajajajaja.

Però en realitat està boníssim, de postre una cuajada amb mel i una botella d'aigua gran.... tot 12'50€.... molt bé. Em torne a vestir de romà i em pose en marxa a les 16'40.... fa molta calor. Com el poble està molt alt, per varis llocs hi han miradors, Mirador dels Pirineus és este.

Este Mirador del Meridià 0, amb el seu monument.

Ara ja la ruta es "de tornada cap a casa". Continue cap a Peralta de Alcofea, Sariñena i la seua llacuna i Bujaraloz.... que ja havia passat per ací al vindre.
Per ací ja fa moltíssima calor, creuant el Riu Ebre per Pina d'Ebre marca 39ºC

Vaig cap a Azaila i abans d'arribar a Híjar pare a fer el tercer repostatge amb 247 km sense reserva i em faig un cafè fresc. M'agarre un moment per a descansar i pensar.... si continue la ruta arribe a casa passades les 23 hores.... si quan arribe a Terol agarre l'autovia fins a casa arribe sobre les 21'15 hores.... tenint en conter que he eixit de casa a les 5 del matí... HO TINC CLAR!!! Continue cap a Urrea de Gaén, Lécera, Muniesa i la Hoz de la Vieja, curiós nom.

Després arribe al següent objectiu de la ruta, un altre poble amb nom curiós.... Escucha.

Eixint del poble hi havia un grup de voltors..... mes de 20 segur.... impressionen, son molt grans.

Ja comence a estar cansat, la calor va mitigant les forces. Vaig cap a Perales del Alfambra, Alfambra, Peralejos i Terol on definitivament agarre l'autovia per tornar a casa. A Segorb pare a fer el quart repostatge amb 240 km..... recapitulem.... 249, 248, 247, 240.... XÉ TÚ QUINA MÀQUINA!!!! Açò es una yamaha i no lo que te Rossi jajajajajajajaja Pareix un rellotge suïs
Torne a l'autovia i directe a casa, just a l'entrar a la província de València es complia el miler de quilòmetres. He arribat a les... i quilòmetres... sense dubte es el meu record de quilòmetres en un dia.

Ací el mapa.... mes o menys perquè no estan els que he fet de mes a Albocàsser i tampoc estan els "ay que xulo" quan pegues la volta per a fer una foto d'algun lloc.

Ací la resta de fotos https://www.facebook.com/rafel.vidalsoler/media_set?set=a.10157199544906138&type=3

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada