21/8/19

Tourmalet - Llac Cap de Long - Lafortunada

Quart dia de moto, segon de la ruta MPE. S'alcem a la mateixa hora de tots els dies, les 7. Desdejunem i anem a vorer la Cascada de Gavarnie. Fa prou de frescor, va molta gent en jaquetes en caputxa, guants, bufandes.... Anem a un mirador que hi ha enfront d'un bar.

Després tornem a l'hotel.... que ens han tractat fenomenalment.... carreguem trastos i ens posem en marxa. Al arrancar la moto veig que marca 9ºC. Tenim que desfer el camí que havíem fet des de Luz Saint Sauveur. Teníem que anar a dos llocs però, un l'hem passat de llarg sense donar-nos conter. L'altre si que l'hem vist, la Brecha de Roldán.

Arribem a Luz Saint Sauveur i parem però no trobe adhesius del col.... llàstima. Després de fer unes fotos al castell continuem.

Passem Bareges i comencem a pujar el Tourmalet.... el degoteig de ciclistes es constant. Podem disfrutar de les vistes que ahir no ens va deixar la boira al pujar el Aubisque.

Pujant hi han uns fotògrafs que ens fan una foto.... ja veurem com ha eixit. Arribem al cim i.... hi ha que fer cua per a poder fer-te la foto.

Un "robado"

Hi ha un muntó de ciclistes, també motoristes. Entre ells, està este.... amb el gosset.

Comencem a baixar.... anem amb temps de sobra i com veiem que hi ha un telefèric decidim pujar..... bufffffffffffff.... la cua es molt llarga.

La cua li pega la volta a la tanca.... creiem que seria una hora però de segur que es mes.... de totes maneres quan veiem el preu decidim anar-se'n 45€!!!!
Baixem tot el port i ens dirigim cap a Saint Marie de Campan. Poc després comencem a pujar el Col d'Aspin però m'havien dit que no el pujàvem.... al poc tinc que desviar-me.... però el col està a 6 km.... DONA IGUAL!!!! Pugem al Col d'Aspin.

I tornem a baixar i ja agarrem el desviament que teníem que fer, passem per un llac xulíssim, el Llac de Payole.

Res a vorer amb la malaltia perquè estem vacunats, amb unes vistes espectaculars

Continuem pujant un altre col.... ens trobem burros al mig de la carretera... el senyor de la dreta es posa a caminar i es queda quet enmig de la carretera, jo puc passar però el cotxe que venia darrere li ha estat pitant varies vegades per a que s'apartara.

Arribe dalt amb unes vistes espectaculars.... uns ciclistes que ens senten parlar es posen a riure... em quede mirant i son del C.C. Albal jajajajaja i ens fan la foto del control de pas.

Ens posem a baixar el col..... si pujant era espectacular... baixant.... buffffffff baixant.... quines vistes. Arribem baix a Guchen i parem a fer-se un refresc.

Una vegada arribem al següent objectiu, Saint Lary Solulan, tenen que posar-nos el segell al salconduit. Com es lliure i jo he aparcat davant d'un museu.....
Fa una mica de calor i anem a buscar un lloc fresquet per a dinar.... no es el menjar mes adequat per a estes temperatures... però la cassoulet està boníssima.

Maite va disfrutar amb el postre.

Reprenem la marxa però abans d'arribar al túnel de Bielsa per a creuar la frontera, tenim un altre "extra" que ens havia recomanat Tomás. A mesura que vas pujant cada vegada el lloc es mes xulo.
 Amb una carretera en forma d'escalextric xulíssima, fins que arribes dalt de tot i et quedes amb la boca oberta. El Llac de Cap de Long i baix l'altre...

També hi ha un bar allí dalt.... per a que després diguen dels espanyols jajajajajaja. Tornem a baixar per la mateixa carretera que havíem pujat i comencem a pujar de nou fins el túnel... està tancat i només hi han dos cotxes així que em pose primer.

Una vegada en Espanya, pare a la primera gasolinera que veig. Continuem cap a Bielsa, Javierre i parem a un altre llac.

Reprenem la marxa i arribem al Parador de Bielsa.

Baixem un poc i hi ha un altre control de pas, el Refugi de Pineta

Tornem a desfer el camí cap a Javierre, Bielsa i Lafortunada on acava la ruta..... REPTE ACONSEGUIT!!!!

QUE CANYA DE RUTA!!!!! La vaig intentar fer fa dos anys però no vam coincidir Maite i jo de Vacances, ha merescut la pena l'espera.
Passes per llocs espectaculars en la ruta... i nosaltres al fer-le en dos dies hem pogut fer uns "extres".... tal volta la millor opció siga fer-le en tres dies per a poder disfrutar de mes "extres" jajajajajajaja La resta de fotos https://www.facebook.com/rafel.vidalsoler/media_set?set=a.10157245184341138&type=3&uploaded=82