13/1/18

Jaume I Part 3

Hui he completat la tercera part amb que vaig dividir la ruta. esta vegada ha sigut per la província d'Alacant. Després del cafè de rigor i omplir el dipòsit em pose en marxa cap a les 8'20. Un poc d'autovia directe cap a Bocairent. De tots els pobles pels que passa la ruta, només conec que hi haja este panell indicador.... serà perquè es el meu poble???

Continue la ruta i per Beneixama fa una temperatura molt agradable de 0ºC.... ni fred ni calor!!!!. Em desvie per anar al Camp de Mirra, famós pel seu tractat.

Continue cap a Biar i puge al castell.... en eixe moment em done conter que si vaig a cada castell del poble pel que passe a hora de sopar no estic a casa.

Continue cap a Castalla.

Un poc d'autovia i em torne a desviar cap a Tibi on pare a esmorzar i vaig a un altre on també veiem moltes motos parades. Entrepà Taberna, llom adobat, pimentó, xampinyons i maionesa.

Entrepà, beguda i cafè sense cacaus ni olives 6€. Estava bo l'entrepà però.... lo millor de tot la conversa de tres ties pijes que tenia a la taula del costat.... (llegir amb veu pija) Si me voy una semana a París, que hago???... li ha faltat el "o sea". No se si tenien mes pintura a la cara o silicona en altre lloc.... Continue cap a Xixona, la parada al castell es fàcil.

Continue cap a Alacant. Ací he comés l'error o l'encert.... de pegar mitja volta en una rodona i no anar cap al castell o el port i fer una foto. Així no he perdut mes temps. Em desvie per anar cap a Aigües, bonica i divertida carretera fins arribar a Relleu.

Ací he tingut una mala elecció, ara segur.... he agarrat la pitjor carretera de totes. Clots,bots i un roiníssim asfalt. Fins que he eixit a l'inici del Port de Tudons. Després d'un asfalt tan roin agarres este i es una passada.

Em desvie cap a Penàguila, Benassau, Confrides, Benifato, Benimantell i abans d'arribar a La Nucia em desvie cap a Polop i m'evite tràfic i semàfors. Continue cap a Callosa, Bolulla i Tàrbena. He vist a varis grups de ciclistes professionals, pareix que venen a disfrutar de la bona temperatura que fa per ací. Continue cap a Parcent i abans d'arribar a Orba pare a reposar gasolina. Son les 13'40 i porte 255 km. De seguida reprenc la marxa i abans d'arribar a Pego em desvie cap a la Vall d'Ebo i Alcalà de la Jovada.

Ací va nàixer el que mes maldecaps li va donar al Rei Jaume I, Al-Azraq. Primer veig el seu bust.

I després la font.

Al costat està l'esglesia amb una placa que diu que el seu Palau estava ací, però supose que no queda res. Continue cap a Planes.

Per l'Embassament cap a Beniarrés, Castelló de Rugat i Rugat. On el Rei va patir una emboscada per Al-Azraq i va estar apunt de matar-lo. Ací per casualitat he descobert un altre panell indicador com el que hi ha a Bocairent.

Torne arrere per anar a Castelló de Rugat i directe cap a casa on he arribat a les... i quilòmetres...

El mapa de la ruta.

Ací la resta de fotos. https://www.facebook.com/rafel.vidaltipotane/media_set?set=a.10155805289986138.1073741920.560231137&type=3&pnref=story

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada