23/8/20

Ruta de l'aigua - Aqüeducte Peña Cortada

 Ahir vaig fer una ruta xulísima, cortesia de Gabi de 3enruta. Era una ruta nova i estava fent de conillet d'indies, vam fer el tracte de que si la ruta estava xula li pagava una cervesa i si moria en l'intent ell pagava l'enterro.

A les 5'30 sona el despertador, en previsió de que faria calor volia eixir prompte. Carregue i cap a Calles que tinc hora i mitja de cotxe. Arribe i el lloc d'eixida i arribada davant d'un bar. Bé Gabi molt bé, el cabet en la faena.😅😅😅

Aparque al costat del riu, mentre decarregue i em pose en marxa es fan les 7'45. La ruta comença pel costat del Riu Tuejar. Una senda molt xula.

Cauen la mar!!!!! Açó es com la ruta de Chulilla, vas continuament parant a fer fotos. Qua canya!!!!! Arribe a unes escales, per un costat es pugen i per l'altre es baixen.

Super-xula la senda.

Arribe a una Area recretaiva clausurada, amb barets i tot. Jo creia que continuaria pel costat del riu però no. Deixe la senda per a pujar per una costera mooooooolt empinada, hi han molts indicadors de rutes. Hi ha un cartell d'un pont medieval, el deixe pendent per a la próxima, que porte 5 km i mes d'una hora😅😅😅. Creue la carretera i continue pel Camí d'Espés. He creuat uns bancals seguint el track però un poc mes avant hi ha un encreuament per agarrar el Camí de Burgos, que es pel que vaig ara, fins arribar a l'Azud de Tuejar. Vaig estar una vegada fa molts anys dinant ací, ara està en runes.

Continue per la pista i arribe a unes pintures rupestres. 

Continue un poc mes i arribe a un desviament, però un poc mes avant hi ha una cava.

Ara si.... comença la pujada. Te un primer tram prou llarg i dur, un descanset i una altra pujada fins arribar al sostre de a ruta. Espaiet i bona lletra. Una vegada coronat el primer tram aprofite per menjar un poc i continue. Em torne a trobar amb un altre impediment, hi ha una tanca que impedix el pas per un camí, però tampoc es problema perqué hi ha un altre camí que puja fins una carrtera i comença la part final de la pujada. Amb zoom....

El track no arriba fins allí, però aprofitant que el Pisuerga passa per Valladolid....

Les vistes son espectaculars, allà baix Chelva on tinc que anar ara.

Aprofite per esmorzar ací, son quasi les 11. Xarre una estona amb el vigilant medio-ambiental que està allí. Em pose les protes i desfaig el tros de camí que havia fet abans i comença la part d'investiganda. De moment no pinta molt bé. Pareix que tocarà caminar un poc.

Cada vegada que hi ha que creuar d'una lloma a una altra hi ha que caminar un poc.... però tampoc es una barbaritat, son trams xicotets. Després comença a millorar

Després és brutaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalllllllllllllllllllll

Fins que arribes a un montó de pedres al costat del camí.... toca canviar de lloma i per tant caminar.

Després ixes a un camí, ja passa de les 12 i està fent calor. Arribe a l'Ermita del Remedio, ja vaig dinar ací una vegada a una ruta en moto, clave el cap baix de la font i directe al bar

XE QUE BO!!!!!!!

Comença una altra baixada, seguisc el track però tot i que marca senda no es ciclable. Just davant de l'Ermita hi han unes paletes que indiquen unes sendes, que es per la que vaig ara, millor agarrar-la per on està indicat.

Des d'allà dalt que estic baixant.... i no hi haurà res mes directe per a no pegar tanta volta????😅😅

Arribant baix m'he despistat seguint el camí i me'n he eixit del track, el torne a agarrar i arribe quasi a Chelva però no entre al poble, de seguida em torne a desviar.

Primer passe per baix d'una torre, però no puge.

M'encamine cap a l'aqüeducte que ja fa calor, restes de l'aqüeducte.

Passe per un aparcament ple de cotxes i continue per la senda fins arribar al punt mes xulo de tota la ruta. L'aqüeducte romà de Peña Cortada.

D'axavo el faenon per a picar tot aixó.

Enxufe les llums que havia agarrat per anar passant per dins.

OPS!!!!!!!!!!!!!!! M'he quedat enganxat amb el manillar.

La "peña cortada" vista des de l'altre costat.

Un mirador molt xulo, cap allí vaig.

Ací baix hi havia gent banyant-se, pels crits que es sentien pareix que l'aigua estava "calenteta"😅😅😅😅 M'he quedat en les ganes.

Un poc abans de les 14'15 arribe al cotxe amb uns 42 km. Tinc el cotxe aparcat en bon lloc, busque un lloc per a refrescar-me un poc.

Em canvie, carregue trastos al cotxe i al bar que està just davant. Tinc mes sed que fam.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada