1/5/18

Naixements dels Rius Tajo - Xúquer - Cuervo

Ja feia temps que volia fer esta ruta, de fet, el dia que la tenia prevista la vaig avortar perquè marcava aigua... hui he tingut neu. Però com va dir Jack el Destripador.... anem per parts.

Ho tenia tot preparat, només tenia que alçar-me quan sonara el despertador però..... m'he despertat mitja hora abans de que sonara. Blanc i en botella.... ORXATA!!!!

L'objectiu de la ruta es visitar els "naixements" dels tres rius i tres pobles amb nom curiós. Com està lluny i aprofitant que encara es de nit, hi ha que fer un bon tram d'autovia. La temperatura es molt agradable 13-14 ºC. Per tant sense mirament per autovia fins Utiel, on ja deixe l'autovia per anar direcció Sinarcas. Al poc deixe arrere la província de València i entre a la de Conca, comença a despuntar el dia.

Vaig passant gasolineres i totes estan tancades, pare a Talayuelas a una que te al costat un bar i pregunte, em diuen que obrin a les 8. No vaig a esperar-me una hora però si que aprofite per fer-me un tallat. Em diu un home que les trobaré totes tancades, "eto e la cierra".
Com encara em queda prou continue. Arribe a Landete i pare a una altra que també està tancada, hi ha un paper que informa de l'horari.... diumenges i festius obrin a les 9... hui es festiu??? i si no es festiu a quina hora??
La pròxima gasolinera que em trobe en ruta està a Cañete... crec que arribe però.... i si també està tancada???? mire al mapa per si en hi ha una mes aprop o torne a la de abans quan escolte un soroll de persianes.... ESTAN OBRINT!!!!!!
Després de repostar continue cap a Cañete.

Per ací la temperatura ha baixat la meitat de graus. Continue cap a Huerta del Marquesado, hi haurà que vindre un dia a provar.

Passe per una llacuna molt xula, l'aigua està quasi al nivell de la carretera. Que si no fora pel mal estat de l'asfalt es xulísima.

Baixant un portet em trobe amb una font molt curiosa.

Arribe a un encreuament, jo tinc que anar cap a la dreta i després tornaré cap a Tragacete.

Toca pujar el Port de Cubillo, molt xulo..... però estic gelant-me, per ací la temperatura ha baixat fins els 2ºC. Estava previst però...

 Es que està tota la serra nevada, baixe el portet i arribe al Monument del Riu Tajo, menys mal que ací no hi ha neu.

Després de les fotos de rigor.... pegue mitja volta perquè fa un fretorro que talla el.... Torne cap arrere per tornar cap al Port del Cubillo, quan estic baixant-lo ha eixit un pardalot del meu costat amb unes ales enormes. He tingut que frenar per a no emportar-me'l per davant, quant pesaria el bitxarraco???
De seguida arribe a Tragacete, si abans em trobava les gasolineres tancades.... ara son els bars. Vaig a un hostal. Prou car però l'entrepà de llom d'orza molt bo.

Després d'esmorzar i calfar-me un poc continue, diu el del bar que va nevar anit. Ara vaig a vorer la Cascada del Molí de la Chorrera.

Intente anar mes cap avant per si el naiximent no està molt lluny però arribe a un camí de terra i comença a caure una cosa blanqueta..... millor me'n torne. Torne a Tragacete i vaig cap al naixement del Riu Cuervo. Si als altres dos rius estava soles, açò pareix una fira. Uns aparcaments enormes amb bars i tot ple de gent. Torne a xafar neu.

El lloc està molt xulo, però hi ha que fer cua per a fer-te la foto.

Tots excepte esta dona que s'ha sentat a un banc i està disfrutant del paisatge.

Ja he visitat tres objectius de la ruta, ara toca els altres tres llocs. Son tres pobles amb "simbologia motera". El primer d'ells es Lagunaseca, com el circuit dels EEUU. Vaig a vorer el "sacacorchos" jajajajaja

Després torne arrere per un port que està ple de pins trencats.... es veu que les nevades per ací son abundants. Deixe la província de Conca i entre a la de Guadalajara.

Curiós desdoblament que fa la carretera per evitar un penyot enorme.

I per Peralejo de las Truchas, província de Guadalajara i amb una carretera roinísima em trobe amb la nota graciosa de la ruta, un contenidor abandonat.

Continue cap al "poble" del Campió del Mon de Supebikes. Però abans passe per Chequilla.

I després Checa.

Deixe la província de Guadalajara i entre a la de Terol.

Passe per Orea i Orihuela del Tremendal per una carretera molt xula. Arribe al poble de Motos.

Amb un nom així i que no hi haja un bar per a que esmorzen els moters es molt contradictori.... on estan els emprenedors de la zona??? Li pregunte a un home i em diu que vaja al poble que està mes aprop Alustante. Només vorer l'estufa sabia que em quedava ací a dinar fora el que fora.

Entrepà de formatge i pernil, no te res calent. El preu també car, hui no he encertat en els bars. Bueno bé.... l'estufa si.

Torne arrere per a posar gasolina a Orihuela del Tremendal. I ara es quan ve el problema..... tenia que haver passar per Bronchales per una carretera molt xula que vaig fer durant el Camí del Cid..... però no he passat.... en algun lloc m'he enganyat i he anat de Monterde de Albarracín a Albarracín per una carretera que no apareix ni al google.

Ací el GiliPollaeSe en conter de portar-me per Gea de Albarracín m'ha portat per una serra amb molt de pinar. Arribe a una carretera que posava Terol a l'esquerre però el GiliPollaeSe em deia que a la dreta cap a Valdecuenca. Bueno.... anirem cap allí. Continue direcció Jabaloyas.... i es posa a nevar. Crec que es bon moment per a posar-se l'impermeable.

Arribe a Jabaloyas.... i s'acaba la carretera.... tinc que anar per un camí de terra.... MECAGUENL'OSTIAPUTA!!!!!! Pues tinc activades les caselles de Evitar autovias de peaje, Evitar Ferrys i Evitar caminos sin asfaltar. No se que osties ha passat... però nevant no vaig a clavar-me per un camí de terra. Així que pegue mitja volta i vaig a buscar l'encreuament que deia Terol. Entre pitos i flautes hauré perdut una hora i clavant-me en la nevada que haguera evitat si de primer moment en Albarracín no li haguera fet cas al GiliPollaeSe.
Per ací fins i tot fa solet i comença a pujar la temperatura. Arribe a Terol i agarre la nacional que conec direcció Villel.

Passe Libros i arribe a la Província de València, vaig a llevar-me l'impermeable que estic torrant-me.

Està carretera es xulíssima. Arribe a Torrebaja.... que la tenia marcada al GPS.... haurà sigut eixe el fallo???? que el GPS em portava pel camí mes curt per arribar a este poble??? Continue cap a Ademús, Casas Altas i Santa Cruz de Moya. Xulísim el Congost del Turia.

Passe Aras dels Oms, Titaguas i a Tujar pare a repostar i fer-me un calentet, xe que booooooooooooo

Després de descansar un poc ja toca fer la resta de camí a casa de tiró. Continue direcció Chelva, Loriguilla i agarrar l'autovia a Lliria per anar directe a casa, on he arribat a les.... i quilòmetres.

El mapa de la ruta.... mes o menys perquè pels camins asfaltats que m'he clavat no apareixen.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada