4/4/11

El Jutge Emilio Calatayud a l'Olleria.


Aquesta setmana s'han produït una serie de xerrades a l'Olleria dins de les 'Jornades Educatives a l'Olleria' .
El dijous va ser el torn de Loreto Belda Pérez, psicòloga i tècnic en drogodependències de la Mancomunitat de Municipis de la Vall d'Albaida. Divendres va ser el tron de Pedro Garcia Aguado, Campió del Mon de waterpolo i medalla olímpica. Finalment, el dissabte el magistrat-jutge del Jutjat de Menors nombre 1 de Granada, Emilio Calatayud, tancà esta primera edició de les Jornades Educatives amb una conferència destinada als pares i professionals de l'educació, amb el títol 'L'educació a Espanya: d'un extrem a l'oposat'. I a esta si que vaig anar.



Quan vaig arribar al cine ja havia començat, m'havia costat prou aparcar el cotxe, i no es d'estranyar, el cine estava petat. Baix no hi havia lloc així que vaig tindre que anar dalt que també hi havia gent, però almenys em vaig poder seure.

La seua xerrada tractà principalment sobre la transformació dels últims anys en l'educació del pare autoritari al pare preconstitucional, que s'ha convertit en col·lega dels fills quan, segons Calatayud, "no som els col·legues dels nostres fills, som els seus pares i punt".

Va durar hora i mitja, a pesar de la serietat del tema, contínuament anava fent comentaris irònics i graciosos de les seues experiències com a jutge que provocaven les rialles de tota la sala.

Una xerrada molt interessant i també divertida, l'home es un autentic showman, apart de que diu veritats com a punys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada