11/10/20

Sima de Don Pedro

 Hui li ha tocat el torn a la moto, tenia una ruta llarga preparada, la Sima de Don Pedro.


A les 7'10 em pose en marxa, bona temperatura, no se si me'n he passat amb la roba. En fi, autovia i manta cap amunt. M'ha sorprés que hi havia molt de tràfic. A Almenara pare per al ja tradicional tallat. Em torne a posar en marxa i després de la Pobla de Tornesa deixe l'autovia per anar cap a la Vall d'Alba. Hi ha molta boira i la temperatura baixa prou, no molesta la roba tècnica.

Han sigut pocs quilòmetres, he estat dubtant si parar a esmorzar a Ares del Maestrat, al final ho he estirat un poc mes perquè també estaba començant la boira. Em desvie cap a Castellfort, no conec esta carretera i de seguida la primera sorpresa. Tens que passar per baix d'un portal com si entrares a un castell, es l'Ermita de la Verge de la Font (la font està a la dreta de la porta)

Comences a pujar el port i des de dalt es veu molt xulo el recinte.

Continue pujant un port molt xulo, bones vistes, bon asfalt i gens de tràfic.

Dalt comença un poc de boira que m'acompanya fins Castellfort. Continue sense parar mes que a una foto, m'agrada la carretera. A esta foto no s'aprecia la pendent que hi ha..... trialera wapa 😅😅😅

Arribe a Cinctorres i ara si que pare a esmorzar, passa un poc de les 10.


Continue cap a Forcall i en passar-lo pare a fer el primer repostatge amb 272 km. Continue cap a Sorita i el Santurai de la Balma per eixa bonica carretera, de sobte veig un animalet bebent al riu i pare.

Al costat de la carretera en hi havien mes.


Després de passar unes motos han creuat la carretera, entre xicotets i grans en hi havien quasi la dotzena. Continue cap a Aguaviva, Mas de las Matas i l'Embassament de Calanda. Les altres vegades que havia passat per ací era al revés. En Calanda em desvie cap a Andorra i sense entrar cap a Ariño i abans d'arribar em desvie cap a l'objectiu de la ruta, La Sima de Don Pedro.


Es va per un camí de terra després d'haber creuat un riu per un pontet de formigó. Que xicoteta que es veu la moto.... i no es veu tota la sima. Dona yuyu asomar-se al balco, damunt el piso es de malla de ferro i es veu el fondo.... que es molt fondo!!!!!


Hi havia també per allí les restes d'un poblat íber, però el camí es de terra i ja en porte prou. Continue cap a Alloza, Crvillén i Ejulve. Pareix que vaja a fer la Silent Route de nou però no, vaig a investigar una altra carretera. Després de comprar formatges vaig a dinar a un lloc que havia vist bones fotos, estic aparcant la moto a la porta i ha eixit l'amo a dir-me que no tenia lloc.... i encara no eren les 14 hores.

Continue cap a Aliaga pujant un port amb gens de tràfic, si tinguera millor asfalt sería.... Passe per una Central Térmica abandonada amb un llac, i després ha vingut la part mes xula.




Arribe a Aliaga, m'he quedat sorprés de la gran quantitat de gent que hi havia per ací, vaig a un bar i està ple i gent esperant-se. Vaig a un altre bar i a la porta hi ha un cartell dient que està tancat per motius sanitaris..... CAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

No busque cap bar mes, directament me'n vaig a buscar a un altre poble, està a 10 km Camarillas, bé... no es molt. Arribe i hi ha un bar però te pinta d'estar tancat del tot. No hi ha res mes, no es veu ni gent i de sobte veig unes tauletes a un carreró, no hi ha cap cartell. M'asome i em diu el xic que si que em dona de dinar però que no te cuina.... ha de ser tot en conserva o precuinat i calfat al microones.

Es un poble xicotet i estic soles i em conta el xic que quan va tancar el bar, l'Ajuntament va obrir este local per a donar servici al poble i que no te cuina perquè tampoc te campana extractora, d'ahí el tema del menjar.

A les 15'15 em torne a posar en marxa, vaig a cap a Ababuj per a vorer les huelles de dinoraures.

Esta es la mes clara, de les 26.... si ells ho diuen....

Continue cap a El Pobo i puge un altre port, molt xulo.... i la baixada també jejejeje😇

Arribant a Valdecebro, veig un cartell que indica Vestigis de la Guerra Civil, vaig a vorer.... després d'un camí de terra de varis km em trobe açó.... suposadament es un aerodrom.

Jo m'esperaba unes trinxeres o algo així. Aprofite per a mirar.... si continue ruta li tinc que pegar tota la volta a Terol per agarrar la nacional cap a Ademús i arribe a casa fent-se de nit, si retalle ruta agarre l'autovia que he vist per baix i arribe a casa quasi dos hores abans.... balnc i en botella... ORXATA!!!

Desfaig el camí que habia fet abans.... el de terrra primer i quan arribe al poble vaig a l'autovia. A la primera gasolinera que veja pararé perquè ja porte uns quilòmetres en reserva. Per la Puebla de Valverde pare, faig el repostatge amb 269 km i un refresc. Em queden 200 km i ja no pare fins arribar a casa a les.... i amb quilòmetres...

El mapa.... mes o menys... perquè al final sempre ixen mes quilòmetres dels que diu en ell.

 

Ací la resta de fotos. https://www.facebook.com/media/set/?vanity=rafel.vidalsoler&set=a.10158550295281138

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada