18/10/20

Baños de la Encina - Despeñaperros

 Ahir última ruta llarga en la moto fins a les vacances de Nadal..... si no estem confinats. Vaig llegir a una web de turísme que el Castell de Burgalimar, a Baños de la Encina es el mes antic en peu d'Espanya i el segon d'Europa i allà que vaig. Ací està l'enllaç.

A les 7'15 em pose en marxa, la temperatura es fresca 8º C, així que quan puge el Port d'Almansa baixarà prou i m'he preparat. Per l'autovia va mantenint-se però al pujar el port baixa als 3º C. El xaleco calefactable va de puta mare.... però els punys calefactables no s'enxufen.... que passa??? s'haurà soltat un cable o s'han trencat??? El problema ve quan deixe l'autovia per anar cap a Montealegre, arribant allí marca 1º C..... i aixó ja es fred!!!😓😓. El problema es amb el dit gros de la ma dreta. Així que pare a fer-me un tallat.

Quan he eixit ja era de dia, amb el sol fora els 3º son mes suportables. Mes o menys va mantenint-se eixa temperatura fins a l'encreuament de l'Embassament del Cenajo on torna a baixar a 1º i també arribant a Riópar torna a baixar a 1º. Per Siles i la Puerta de Segura puja un poc mes i allí pare per a fer el primer repostatge amb 266 km i esmorzar a un bar al costat de la gasolinera.

Quan he eixit d'esmorzar eren les 10'50 i amb la temperatura amb dos dígits es va millor😅😅😅😅 Allà dalt al fons es veu Chiclana de Segura.

Continue per una carretera que està en obres, estan desdoblant-la per a fer una autovia i el GPS va loco.... igual em diu que arribe abans de les 18 que mes tard de les 19 hores. Pare per a mirar si tinc el mapa de la ruta ben carregat i una furgoneta camuflà de la GC per allí.... a partir d'ara hi haurà que adelantar furgonetes en precaució. Continue amb tot correcte i en un tram d'eixos en obres veig un Transformer 😂😂😂😂😂😂


Uns metres mes avant es veu que baix de l'escala hi han unes altres rodes, però es que l'arcé era xicotet i passaven molts cotxes..... incloent la "fragoneta" d'abans que es veu que estava pegant voltes. Arribe a Baños de la Encina i pare just al costat del castell.


La taquilla està just a la porta, per tant només l'he vist per fora. Em torne a posar en marxa a pel següent objectiu. Quan vaig estar a Despeñaperros vaig vorer una carrtera que anava per baix del barranc i eixa es la que vull fer.

Un poc d'autovia i passant Santa Elena em desvie per a fer l'antiga N-IV.

Arribe a la carretera que volia fer però no es pot passar, hi ha una tanca. Pel costat hi ha una altra carretera.... vaig a vorer. Puja un portet.

Allà dalt hi ha un Mirador, però està lluny per anar a peu i es farà tard.

Així que baixe el port que acabe de pujar i continue per l'antiga N-IV. Passe pel radar amagat darrere d'un pi.

I continue cap al Mirador de los Organos.... hi ha que fer cua per a fer-se la foto. Continue pujant fins arribar dalt i intente agarrar la carretera d'abans però ara des de dalt. Veig una tanca com la de baix però ara hi ha un camí de terra que passa, el baixe.... està empinat de collons i en molt mal estat.... MAMA CACA!!! Per fi arribe a la carretera i .... UNA ALTRA TANCA!!!!! La mare que els ha parit, des de dalt no es veia.... i ara tinc que pujar per on he baixat i no porte una roda amb tacos.... AY MARE!!!!

Al final he pogut pujar però "cagaet". Torne a eixir a l'autovia, per ací hi ha molt de bar però està tot molt massificat. El següent poble pel que passe fora de l'autovia es Castellar de Santiago, a vorer si allí tinc sort. El nom deia "Mesón" però de mesón només tenia el nom. Un entrepà i au.

Abans de les 15'00 em torne a posar en marxa, passe per Torre de Juan Abad i la seua super-recta, i per Montiel.

Per ací ja vaig en reserva, si l'estire i arribe a la segona gasolinera que em marca a la ruta, ja arribe a casa sense tindre que fer un altre repostatge. Passe la primera i veig que si arribe a la segona en Villanueva de la Fuente en 40 km en reserva i 298 en total.

Continue cap a Alcaraz i per el Jardín, que ja vaig passar per ací fa poc continue fins a Albacete. L'altra vegada no la vaig fer tota i vaig anar per "los Pedros". Una vegada a Albacete agarre l'autovia i cap a casa. Ja no necessite parar per a fer un repostatge però ho faig, així netege la visera, em faig un café fresc i camine un poc per estirar les cames.... res, ni cinc minuts.

Em torne a posar en marxa i ja sense parar fins arribar a casa a les.... i amb quilòmetres.

El mapa de la ruta.... mes o menys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada