2/9/20

Castell Peracense - Sima Alcorón (Flipant)

 Hui una altra rutaka en moto.... de les de matinar ben matinat.

A les 5 del matí sona el despertador. A les 5'40 em pose en marxa. Com l'altre dia em vaig gelar les primeres hores, hui directament m'he posat una samarreta de mànega llarga i la jaqueta de pell.

Quan baixe el Port de l'Olleria veia rellampecs per Genovés, Benifaió i València. Quan em desvie cap a Lliria deixe de vorer els rellapecs i quan deixe l'autovia comença a baixar la temperatura. Volia parar a Xelva a fer-me un tallat però no he vist cap bar obert, he parat a Titaguas i quan he eixit ja era de dia. Continue cap a Aras, Ademús i arribant a Libros, ja a la província de Terol tinc la temperatura mes baixa 9ºC. Continue cap Terol i agarre una autovia fins passar l'Aeroport de Terol.

Deixe l'autovia i faig una parada en boxes.... reposte amb 290 km, esmorze i altres coses 😅😅

A les 9'30 em pose en marxa de nou, una carretera no massa bona i arribe a Peracense i puge al castell.

Abans de les 10'30 em pose en marxa de nou, tampoc es una carretera massa bona. Vaig cap a Alustante, m'arrime a Checa.

I torne arrere a Alcoroches, Taravilla i baixe un port espectacular fins arribar al riu.


El paissatge es espectacular, comence a pujar un altre port i veig allà dalt uns pardalots, pare i els he vist bé.... com "despegaven" i tot.


Passe Peñalen i al poc arribe al segon objectiu de la ruta, la Sima Alcorón.

Havia llegit que dins feia fred, així que m'he llevat la samarreta de mànega llarga i m'he tornat a posar la jaqueta, també m'he agarrat les llums de la bici. En realitat no feien falta, però m'han vingut be per a fer les fotos.

Quan comences a baixar si que notes foscor fins que els ulls s'acostumen a la llum que hi ha. Pareix que al fons de la sima hi ha algun focus de llum per que tota la cavitat està il·luminada tenuement. Quan ja portes mes de la meitat de les escales baixades es quan, reialment t'adones que, en realitat, la llum es el raig de sol que entra per la boca de la sima i a l'arribar al fons es refleja es la penya banyada. ES MÀGIA!!!!

Ací ja estic baix de tot, hi ha una xicoteta "piscina"

Una vegada toca eixir em pose a contar els escalons a mesura que vaig pujant-los, 208. I quan eixes fora es quan reialment notes el canvi brusc de temperatura..... QUE CALOR!!!!!

Em torne a posar en marxa, vaig cap a Villanueva de Alcorón, Alcatud i veig un lletrero "Baños de Alcantud".... OSTI!!!! Pues vaig a banyar-me, em clave per un camí de terra i arribe.... però es una casa rural. Pegue la volta i arribe a Priego. Son les 13'00 hores, no ho tenia previst però vaig a jugar-me-la.... Vaig a la Platja de Cañamares, es una zona de bany molt concurrida i tinc el risc de que estiga clausurada, però aixina faig dos voltes el Estrecho de Priego.

He tingut mala sort, està clausurada, com era d'esperar. Torne a fer el Estrecho de Priego i arribe a Villaconejos de Trabaque, veig un bar però no m'apanya, continue a Albalate de Noguera i ací si que pare. Ha resultat ser un molt bon lloc. No hi ha molta gent, la cervesa ben fresca.

De primer pisto amb ou.

De segon pollastre al ajillo.

Dos begudes, dos plats, postre i café.... 11'60€. per a repetir. A les 15'00 hores em torne a posar en marxa, tampoc fa molta calor amb la jaqueta de pell. Pare a Villar de Domingo a fer el segon repostatge amb 247 km. Vorege Conca i vaig cap a Villar de Olalla, Villaverde i Pasaconsol, Hontecillas, Motilla del Palancar i agarre l'antiga N-III.

Pare a l'Embassament de Contreras.

Continue per la N-III fins arribar a Requena, volia fer el tram de Buñol però no he vist l'entrada. Per tant des de Requena fins a casa per autovia. Pare abans de l'Alcudia a fer el tercer repostatge i fer-me algo fresquet. Després ja queda menys de mitja hora fins arribar a casa. On he arribat a les.... i amb quilòmetres.

Mes o menys el mapa de la ruta. Ací la resta de fotos. https://www.facebook.com/rafel.vidalsoler/media_set?set=a.10158452207126138&type=3

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada