16/3/19

Despeñaperros

Hui rutaka en la moto per anar a fer l'antiga nacional de Despeñaperros. Típica foto al Mirador de los Organos.

Esta ruta te la seua història.... l'any passat quan vam anar Maite i jo a Córdoba, vam passar per allí i al vorer l'antiga carretera em va fer goleta. Al tornar vam tornar a passar i em va fer mes ganes encara. En arribar a casa li vaig preguntar al bo de Peter Blue (gran coneixedor de rutes en moto) si es podia passar i em va dir que si. Així que em vaig posar a cabilar la ruta i la vaig guardar.
Esta setmana he estat alçant-me a les 5'10 per anar a treballar i a hui a les 5'30 el meu cos considerava que ja havia dormit prou.... encara quedaven 45 minuts per a que sonara el despertador però com ja no m'he tornat a adormir, a les 5'50 m'alce. A les 6'30 eixia de la gasolinera amb 11ºC.
Autovia i manta fins a Almansa, al pujar el Port d'Almansa ha començat a baixar la temperatura però arribant a Montealegre del Castillo baixa fins els 3ºC i pare a fer-me un tallat calentet, 1€ mes barat que per ací. Continue cap a Hellín i puja novament la temperatura, arribant a Elche de la Sierra torna a baixar als 3º, es recupera i arribant a Riopar torna a baixar als 3º.
A Siles pare per a fer el primer repostatge amb 246 km. De seguida el paisatge es torna igual..... bancalades i bancalades d'oliveres, fins i tot per les muntanyes.

Continue cap a La Puerta de Segura, Arroyo del Ojanco i em desvie cap a Chiclana de Segura.... allà dalt.

Puge fins el poble....

I directe cap al túnel que fa d'entrada...

A l'altre costat del túnel.

Son les 10'15 i hi ha un bar al costat de l'Esglesia, vaig allí per esmorzar i em diu que un cafè i una tostada..... si hooooooooooooooooooooome. Li pregunte a unes dones i em diuen que vaja al bar de la piscina. Bon lloc....

I millor esmorzar.... cafè i tostada diu.

La veritat es que el preu una mica car.... 15'20€.... fins a 15€ bé. jajajajaja Parlant en serio.... mes de 10€ ja em pareix car però les vistes son espectaculars. Em diu el del bar que es veuen des d'allí 4 províncies. Jaén (òbviament), Albacete, Ciutat Reial i Granada... amb Sierra Nevada al fons.

 Em pose en marxa quan encara no son les 11'00, baixe el portet que havia pujat abans creuant-me amb moltes motos i continue cap a Castellar, Santisteban del Puerto i Navas de San Juan on hi han unes maquetes de dinosaures.

Continue cap a Arquillos amb este campanar en mig d'una plaça.

Continue cap a La Carolina i vaig a una estàtua en homenatge a la Batalla de las Navas de Tolosa.

Per ací comença a fer caloreta, ja marca 24 ºC i son les 13'00 hores. Ara em dirigisc al Museu de la Batalla de las Navas de Tolosa, ací ja vaig estar amb Maite i no entre, ni tan sols a la terrassa que es un mirador.

Ara toca la part important de la ruta, l'antiga nacional.

Comence a baixar i passe per baix d'un viaducte, continue baixant i passe per un altre viaducte.... mes alt encara.

Comence a pujar.... passe un túnel i el GPS em marca un radar a l'eixida.... a 40 KM/H!!!!!!!! Supose que està posat per als dos sentits i que ja farà anys que no està, però està posat en molt mala llet d'arrere d'un arbre per a que els que baixen no el vegen.... a 40 KM/H!!!!!

Continue pujant fins arribar al famós Mirador de los Organos.

Per eixa carretera no he passat.... hauré de tornar jajajajaja

Creia que no hi hauria tràfic però han passat varis cotxes i una moto, fins i tot hi ha un restaurant obert. La nova autovia amb els seus túnels i viaductes al costat.

Faig un tros d'autovia i abans d'arribar a Almuradiel pare a un restaurant de carretera. Al final unes xulles i creïlles per dinar. Ací mes barat 11€ tot i que no he pres cafè.

Encara no son les 15'00 quan em pose en marxa, m'he llevat dos mànegues, ara estic a 26ºC. Continue cap a Castellar de Santiago i Torre de Juan Abad... estic a La Manxa.... no soles de curves viu el moter.

Continue cap a....

Un poc mes avant està Montiel amb el seu castell.

Intente apurar el màxim el dipòsit per a tindre prou amb un repostatge i no tindre que tornar a parar. El repostatge el faig a Villanueva de la Fuente amb 273 km ja en reserva.

Em faig un refresc i em torne a posar en marxa cap a Viveros... la carretera va millorant cada vegada un poc mes fins que arribe a El Jardin.... diversió màxima amb unes paelles ben redones fins que arribe a Balazote. Ara es tot el contrari.... una recta aburridíssima.... no se quants quilòmetres son però es una burrà.... es transforma en autovia abans d'arribar a Albacete. Quan passe Chinchilla pare a una gasolinera, està agarrant-me una modorra de por.
Em faig un cafè gelat i parle una estona amb el xic de la gasolinera mentre netege la visera del casc que la tinc "estrucà". la veritat es que m'ha vingut bé i m'he aclarit molt jajajaja. Continue cap a Almansa i ja sense tornar a parar fins arribar a casa a les... i quilòmetres.

Ací la resta de fotos. https://www.facebook.com/rafel.vidalsoler/media_set?set=a.10156845677781138&type=3
El mapa de la ruta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada