7/10/17

Ruta Jaume I Part 2

Volia eixir hui amb la moto amb el xiquet i el dilluns fer una ruta que em vaig dissenyar fa molt de temps, la Ruta de Jaume I, adaptant-la per a mi i poder fer-la en tres etapes. La Primera part ja fa mes d'un any que la vaig fer. http://tipotane.blogspot.com.es/2016/05/ruta-jaume-i-part-1.html
Com hui no he pogut eixir amb el xiquet, he continuat amb la segona part. La ruta "comença" a Atzeneta del Maestrat, però clar.... tinc que anar fins allí que està quasi a dos hores d'autovia. He eixit a les 7'15 des de la gasolinera, dipòsit ple. Autovia i manta cap amunt. A l'Àrea de Servei de Sagunt pare per a fer-me un tallat. Només entrar al bar, patà als ous.... una excursió de xicons i xicones estan ballant el Paquito el Xocolater de King Africa... a les 8'15 del matí!!!!!
Continue fins passar la Pobla de Tornessa on deixe l'autovia, passe pel Meridià de Greenwich.
Si.... el mateix Meridià que l'ex Ministre corrupte Sòria diu que passa per Canaries.....
I ja que estic per ací.... on vaig a esmorzar???? Evidentment!!!! a Culla. Sempre hi han motos.... per algo serà.

Dos plats per esmorzar.... qui em manarà a mi clavar-me en estos fregaos????? jajajajajaja


Quan era xicotet ma mare em va ensenyar que tot el que em posen al plat hi ha que menjar-seu..... i jo sempre he sigut un xiquet molt obedient.

Continue ruta cap a l'inici de la ruta. Atzeneta del Maestrat on faig el primer repostatge. Conec la zona d'una vegada que vaig estar per ací guiat per El Sorri.

Continue cap a Les Useres.... no veig cap "menció o monument" als il·lustres pelegrins on poder fer-me una foto. Continue cap a Costur, Figueroles i Llucena del Cid, un poble en mig d'un port de muntanya.

Espectacular la carretera.... menuda pujada!!!! Arribe al Castell de Villamalefa, ara toca baixar el port fins creuar el Riu Villahermosa.... i comença de nou una pujada espectacular.... cada tram de carretera es millor que l'anterior.
Passe Zucaina i quatre motos que hi havien parades van passant-me poc a poc.... quan em passen els dos últims pegue darrere d'ells... bé.... darrere d'ell i d'ella perquè hi havia una xicona. Quan arribem a Montanejos em desvie cap a la Pobla d'Arenós. Pare a fer esta foto....

I escolte molts crits al riu.... m'asome i .....

Continue la ruta i de sobte el track em desvia per una carretera de muntanya.... però muntanya qui si em passa alguna cosa a saber quan veig un ésser viu. Passe per un Hotel rural perdut de la ma de Deu... deu d'estar molt bé per a vindre per ací en la bici i quedar-se uns dies (Mora Coronado o algo així). Deixe la província de Castelló arrere i entre a la de Terol, al poc torne a entrar altra vegada a la de Castelló i passe per Barracas i El Toro. Torne a entrar a la província de Terol i al poc arribe a Manzanera per una carretera prou roin. 

Si a les 14'00 hores arribes a un poble que es diu Torrijas.... que fas???

Doncs jo no he parat, no tenia fam. Continue cap a Arcos de Salinas, carretera que conec de quan vaig vindre a la Estrella de Javalambre.... WWWWWWWWWOOOOOOWWWWWW

Després em desvie cap a La Yesa, per ací no he passat mai, la carretera està molt bé. Passe Alpont, Campo de Abajo..... i Campo de Arriba. Una vegada a Titaguas faig el segon repostatge.... espere arribar a casa amb ell. Continue cap a Tuejar i després em desvie cap a l'Embassament de Benageber, hi havia un tram de carretera en molt mal estat i l'han asfaltat. 

Una vegada arribe a Casas de Medina creia que aniria directe cap a Requena, però no.... em desvie cap a Villar de Tejas amb una carretera molt bona però després en hi ha una altra millor encara cap a Villar de Olmos i finalment Requena.

Son les 16'30 i pregunte a un bar si puc dinar però em diuen que no... que van a tancar.... ni un entrepà per emportar??? bo es saber-ho per a la pròxima vegada que estiga per ací. Continue cap a Cofrents i baixant el Port de la Xirrixana em trobe a unes cabres munteses al costat de la carretera.... m'he quedat flipat amb la velocitat que han pujat per una riba quasi recta i prou alta. Arribe a Cofrents i vaig a dinar a un bar que vam estar una vegada la família dinant. Ací no m'ha posat cap problema per a fer-me un entrepà tot i ser les 17'00 hores.

 Continue cap a Aiora i em desvie cap a Enguera.... The boira is coming.

Arribant a Enguera.... The boira is here!!!!

No veia res!!!!! Anava amb una ma al manillar i l'altra torcant-me la visera.... he enxufat els 4 intermitents per si venia algú. Una vegada a Enguera ja no hi ha gens de boira, així que directe cap a Xàtiva i pujar al castell.

Quan baixe comencen a caure unes gotes, pujant el Port de l'Olleria si que plovia una mica mes, però tampoc res preocupant. Per fi arribe a casa a les.... i amb quilòmetres...

El mapa de la ruta.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada