21/8/16

Lisboa - Cabo da Roca

Dimecres ens tocava fer la visita rellampeg a Lisboa. S'alcem matí i eixim prompte, eren les 7'10 quan pose la moto en marxa. Eixim de Badajoz i agarrem l'autopista, 6 km i ja estem a Portugal. De fet no vaig vorer cap indicador que diguera que estàvem a Portugal..... l'única cosa es que a unes rodones m'indicava direcció Portugal i a l'ultima rodona em deia Lisboa i que l'hora del navegador es va atrassar una hora.
A les 7'30, hora portuguesa parem a fer-se un cafè i una magdalena. Continuem i pare per a fer el primer repostatge, la gasolina a Portugal es prou mes cara que a Espanya.
Passem pel primer peatge. Ja arribant a Lisboa comença a haver tràfic i ja al Pont 25 d'Abril es brutal.... sort que amb la moto passes a tots els cotxes, de fet no tenia pensat fer-ho però al vorer que totes les altres motos ho feien....

Tire de foto de google per a posar-ne una perquè era impossible parar. El pont està molt xulo però també hi ha que pagar un peatge.
Seguint les indicacions del navegador arribem fàcilment a la Praça do Rossio. Entre a un parking i anem a buscar el lloc d'encontre per a la vista guiada que tenim. Son les 9'00 del matí hora portuguesa.

A les 10'00 comença la vista guiada. Una de les primeres coses que veiem es una esglesia cremada.... soles van reparar el sostre, la resta ho van deixar igual......

Fora de l'esglesia hi ha un monument dedicat a 4.000 jueus que van matar en un dia.... també les gastaven bé per allí.

Continuem la visita veient el canvi de la guardia republicana.... jo... personalment... em sentiria ridícul fent eixos moviments.

Continuem la visita pel Barri del Chiado i arribem a l'Elevador de Santa Justa. Es una construcció tipo Torre Eiffel per a passar des de la part baixa a la part alta del carrer. Vistes espectaculars.

Ací l'Elevador vist des de baix.... nosaltres sense pagar i sense fer cua.... una de les avantatges d'anar amb guia.

Anem a provar un pastel típic de la zona. El Pastel de Nata. Els originals originals estan a la Torre de Belén.

Curiosament i tot i dir-se pastel de nata..... no porten nata.

A la visita teníem inclós un passeig amb tramvia però les cues eren molt llargues i no vam pujar.

Estem a una de les parts mes altes de la ciutat i la vista al port es fantàstica. Corria un airet molt bo.

Comencem a baixar escales pel Barri d'Alfama.... menut desnivell i anem a la Praça do Comerço amb el Riu Tajo al fons. Acabem allí la visita sobre les 13'00 hores. No es que Maite estiga dormint a totes les fotos, es que li molestava el sol.

Mentre anem a per la moto, eixim de l'aparcament i anem cap a la Torre de Belém es fan quasi les 14'00. Però abans parem baix del Pont 25 d'Abril.

Trobem un restaurant per dinar a molt bon lloc, entre on tenia la moto aparcada i una passarel·la per anar a la Torre.

Després de dinar anem a vorer la Torre. està dins del riu. Com es pot vorer a la foto la cua per entrar era llarga així que no perdem temps.

Podríem anar per una carretera de costa, però.... ens haguera retardat. Així que agarrem una autopista de peatge i arribem en poc de temps. Molt de turista, i hi havia que fer cua per fer-se la foto a la Boca do Inferno.

Continuem ara si per una carretera mes divertida i arribem al punt mes important de la ruta. El Cabo da Roca. On "acaba la terra i comença el mar"

Em vaig quedar sorprès al vorer tant de turista per allí. De fet vaig escoltar parlar en valencià i al mirar vaig vorer a una parella de Bocairent amb els fills. Ja ho diu el refranyer popular.... estigues on estigues sempre voras algú de Bocairent... i estem a quasi 1.000 km.
Continuem fent la visita a la zona després de xarrar amb ells. Hi ha un poc de boireta i fa frescor. Entrem a vorer el far però ja no es pot pujar a la torre.

Ultima foto i comencem el camí de tornada.

Pare per a fer un altre repostatge i anem direcció Lisboa, ara volem passar pel Pont Vasco da Gama per a tornar a creuar el Riu Tajo, ara per la part mes ampla.

Torne a tirar de foto de google perquè ací també era impossible parar. 14 km de pont.... ES-PEC-TA-CU-LAR.... llàstima no portar la gopro.
Sense comentaris la velocitat a la que van els portuguesos per l'autopista de peatge. Al navegador no em va marcar cap radar i es veu que la policia no en te de mòbils perquè.....
Torne a parar a l'autopista per fer un altre repostatge i de pas sopem, son les 21'00 hora portuguesa. Arribem a Espanya a les 22'20 però de seguida.... una hora mes.
Entrem a Badajoz i ja prop de l'hotel li pregunte a uns policies parats a un semàfor. "Síguenos nosotros te llevamos" OSTI TU!!!!!! Em vaig quedar flipat.... en un bot em van portar a la porta de l'hotel.
- De donde sois?
- Valencianos.
- Pues buen viaje os habeis pegado.
- Llegamos ayer, hoy venimos de Lisboa.
- Ostiaaaaaaaaaaaaaa.... yo también soy motero.

Aparque la moto al parking de l'hotel a les 23'40 hora espanyola. Dutxa i a dormir que estem cansats. El mapa de la ruta de hui.