30/8/15

La Vuelta. Benitatxell - Cumbre del Sol

Hui super-rutó amb la bici. He anat a Benitatxell per a vorer el final d'etapa de La Vuelta, i de pas, hem fet ruta per allí.
Anit em vaig gitar tard perquè era l'Entrà de l'Olleria, i hui he pegat bona matinada. A les 6'20 m'he alçat i he eixit al carrer. Ramón d'Aielo ja estava esperant-me, carreguem i ens en anem fins La Font d'En Carrós on estaven esperant-nos per anar fins Benitatxell. Quan arribem Carlos ja estava esperant-nos amb els altres Mata2 perquè ens ha costat trobar el bar on teníem que dinar.
Comencem a pedalejar 1 hora mes tard del previst. Un puja-baixa per les urbanitzacions fins arribar a la carretera que va cap al Cap de la Nau i ens disposem a baixar cap a la Cala del Portixol.
Ens posem les protes i cap abaix. Baixada fàcil, divertida i curta.
Tornem a remuntar per les urbanitzacions fins eixir de nou a la carretera. poc després ens desviem. Arribem a un costeró impresionant, he tingut que pujar fent "esses" i m'ha faltat poc per posar peu a terra, sort que estava formigonat perquè si haguera sigut de terra no haguera pogut pujar.
Després d'un puja-baixa arribem a la segona trialera. Mentre es posem les protes arriba un guiri amb la seua dona pujant per on anàvem a baixar nosaltres..... la dona s'ha quedat flipada veient com es posàvem les protes. Esta ha sigut una baixada un poc mes tècnica, però també ha sigut divertida.
Arribem a la Cala de la Granadella i anem a esmorzar, ja es un poc tard.

La gerra de cervesa era tamany XL.

 La cambrera molt templà.

I l'entrepà bé.

Després li demanem el conter a la cambrera i ella ens diu: Esteu a la Cala Granadella..... ja ens ha posat sobre-avís.... 15 euracaos val esmorzar a este lloc tant privilegiat. Després ens fem unes quantes fotos i tornem a pedalejar.

En un primer moment anem per la carretera però prompte ens desviem pel Barranc de l'Orxella.... MAMA CACA!!!!! No estava empinat però ens ha costat empentar tot el barranc i damunt anar arrapant-mos cames i braços.
Una vegada eixim del barranc, ens toca pujar la part de la forta costera de formigó que abans havíem baixat. Una vegada dalt de tot em diuen que havia perdut alguna protecció, mire i era una de les genolleres que vaig comprar fa poc. Jo volia tornar a per ella però com em diuen que falta poc per arribar al cotxe valia la pena continuar i tornar amb el cotxe. Jo volia tornar perquè no estava molt lluny però m'han insistit i he pegat la cabotada.
Després d'un poc mes de baixada i de fer un tros de carretera per on te que passar la carrera, arribem al bar. Carlos, Julio i jo ens demanem uns entrepans i beguda i anem a buscar-la amb el cotxe. Comencem a remuntar tota la senda igual que fa una estona. Julio es posa les espardenyes i comença a córrer barranc amunt mentre jo anava darrera fixant-me per si estava un poc amagada. Ja arribant dalt de tot, Julio l'ha trobada i baixa de nou fins encontrar-me i tornem al cotxe quan veiem a Carlos que pujava també. Menys mal que Julio l'ha trobada perquè jo ja estava perdent l'esperança.
Tornem amb el cotxe fins el bar de Benitatxell mentre anem dinant, ens ha costat un poc perquè ja estaven les carreteres tallades i hem pegat un poc de volta.
Veiem el primer pas de La Vuelta.... COM VAN!!!! Una vegada passen els corredors i tota la comitiva comencem a pujar cap al cim fins que ja no es pot passar mes.... BARBARITATS DE GENT!!!!!. Allí veiem als altres i esperem fins que passen per segona vegada els corredors. Impresionant a la velocitat que van per una carretera tan empinada.

Una vegada passen tots comencem a baixar, hi han corredors que baixen pel mateix lloc que nosaltres, també passen cotxes de l'organització i peguem darrere d'ells per aprofitar que la gent s'apartava.
Una vegada de nou a Benitatxell anem al bar i ens fem un refresc fins que arriben tots i tornem cap al poble on he arribat quasi a les 21'00. Ja posaré mes fotos.
El perfil de la ruta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada