23/8/22

Ruta de los 3 Valles, Ruta+Extres

 Divendres tocava per fi fer la ruta, però..... com es curta😇😇 (188 km), i aixó ho tinc fet en una xominà, vaig a allargar-le un poc, uns 80 km mes.


Eixia un poc abans de les 8 del matí, la previsió era de frescor però al final menys de l'esperada. Encara que els 16º C em van acompanyar quasi fins a migdia. Bona compra la del tallavents, tot i que la jaqueta porta el seu forro.... es d'estiu.

Eixida de la ciutat passant pel mític Las Gaunas. Després direcció Laredo i arribe a l'inici de la ruta i comence a vorer cartells indicant la ditecció. Tot i que es pot fer en els dos sentits, les marques viaries pintades a l'asfalt soles estan en el sentit anti-horari.

Rafa...... si vols estar fort en la bici.....


Arribe al primer tram amb senyalització especial per als moters.



La veritat es que es útil, sobretot a les revoltes llargues que no saps quan es tanquen. Menys mal que la ruta de hui no es tan...... com la d'ahir.

Una vegada arribe a Nájera, em desvie de la ruta per a fer la part que he afegit. Un altre poble amb nom curiós, esta vesprada aniré de....

Passe per Cirueña i veig un bar..... com torne a passar per ací després ja se on esmorzaré. Però primer vaig a Sto. Domingo de la Calzada, el que podria ser el patró dels moters😅😅😅😅


Estic intentant vorer si puc entrar per algun carrer per a vorer la Catedral i l'Abadia però es zona peatonal, així que decidisc anar a esmorzar al bar que havia vist abans. Torne arrere a Cirueña.

Després d'esmorzar em torne a posar en marxa fins arribar a San Millán de la Cogolla, vaig directe al Monestir de Suso, cosa que no es pot fer. Em peguen el puro i tinc que esperar fins que puje l'autobús que porta als turistes. La veritat es que tenen raó, la carretera es estreta i si tots pujaren i baixaren en cotxe seria un puto caos.

Després pegue una passejada pel l'altre monestir, el de Yuso.


Aprofite per a llevar-me el tallavents i em torne a posar en marxa cap a Badarán i Cárdenas per a tornar a agarrar la Ruta Motera i la LR-113. Es una carretera espectacular, amb bon asfalt i pel costat del Riu Najerilla.

Arribe a un encreuament, em desvie per a fer un altre extra, el Monestir de Valvanera. Comença una pujada, en una curva hi han unes vaques i quasi tinc que parar. Pense en fer-los una foto però no pare..... després a la baixada ja no estaven. Un poc mes avant si que pare a fer una foto, al fons es veu el Monestir. QUIN PAISSATGE!!!!😍😍😍

Arribe dalt al Monestir, allí hi han uns moters. Unes fotos i una xicoteta passejada.



Torne a baixar i arribe a l'encreuament d'abans. Hi ha un altre tram amb senyalització especial per a moters.


Un tram espectacular, moltes curves, bon asfalt, sense tràfic. Arribe a la gasolinera per a fer el repostatge i aprofite per a llevar el forro de la jaqueta. També hi han mes moters per la zona. De seguida ve un desviament per a pujar el Port de Montenegro, si la carretera d'abans era espectacular.... esta ja no se com definir-la.😍😍😍👏👏👏 Vaig pujant i passe per pobles bonics, aprofite per a fer una paradeta i beure un refresc i continue. Quan he eixit s'han posat darrere unes motos però al següent poble han parat ells. Com dic.... una carretera molt xula.


Fins arribar dalt del port.

Comence a baixar, la baixada també es xula. Em trobe amb unes brigades forestals treballant.

Arribe a Villanueva de Cameros, comença a fer-se hora de buscar lloc per a dinar. No hi ha res obert, em desvie per anar al poble que hi ha mes propet. Tot complet..... CAUENLAMAR!!!! Torne arrere i continue ruta fins arribar a Ortigosa de Cameros, ací si.



Per un menú sense postre 18€ em pareix un poc car, però almenys hi havia prou quantitat. Continue cap a l'Embassament de Gonzalez Lacasa. Poc després ve el desviament per a pujar el Port de La Rasa. este no te tan bon asfalt i continuen havent vaques pel mig de la carretera.

Finalment arribe dalt, com ja he dit l'asfalt no es res de l'altre mon però m'he divertit.


Faig la baixada i he tingut un xicotet susto per Muro en Cameros..... hi havia un grup de vaques al mig de la carretera, una es queda mirant-me i comença a rascar en la pata l'asfalt i .....es gira buffffffffffffffffffff  finalment arribe a un altre poble de nom curiós..... amagueu les carteres.

Continue cap al Mirador del Cañón del Leza.

Es espectacular mires cap a on mires.



Després ve un altre tram de senyalització motera per arribar a Ribafrecha i poc després arribe a Logronyo. Vaig a la zona de tendes de souvenirs per a comprar una pegatina per a la maleta i després a l'hotel. Aparque la moto al garatge i directe a la dutxa.

Després de vorer la volta ciclista vaig a peu a la zona de pinxos a la Calle Laurel per a continuar amb la meua ruta particular de pinxos.

Un Bocatito.

Oreja rebozada.

Formatge de cabra.

Solomillo amb pinya.

Polp.

Anxoves

Carrillera.

Un gelat de camí a l'hotel.


Ací la resta de fotos, encara que el facebook les ha posat desordenades. https://www.facebook.com/media/set/?vanity=rafel.vidalsoler&set=a.10159962959886138

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada