21/8/22

Ruta de los 3 Valles, anada

 Ja fa anys que el Govern de La Rioja fa ver esta ruta amb una senyalització especial per a les motos. La tenia a la carpeta de pendents perquè, per a fer-la necessites tres dies, un per anar un altre per a fer la ruta i un altre per a tornar. Per fi s'han alineat els planetes.

A les 6 del matí eixia de casa, al caixer a traure diners i després a la gasolinera. A les 6'30 em posava en marxa...... autovia i manta fins a Almenara on faig la paradeta cafetera. Canviaré de bar, la primera vegada un tallat valia 1'30 i donaven una galleta, ara val 1'50 sense galleta..... que ja te la arreen al cobrar-te.

Quan passe la Pobla de Tornesa deixe l'autovia, estan d'obres i han llevat el cartell i monument del Meridià de Greenwich, espere que ho tornen a posar. Per ací comença a notar-se vent, baixar la temperatura i posar-se núvol. Passe la Vall d'Alba i els Rosildos, per ací el vent ja es fortíssim, mai habia patit tant. Per Catí he estat varies vegades apunt d'eixir-me'n de la carretera, a les rectes era impossible anar recte per les fortes ratxes però a les curves era acollonant😖😖😖. Estava preocupat pensant en la nova carretera de Morella, que faig??? pegue la volta??? busque una altra carretera que estiga mes protegida del vent??? Per Vallivana ha millorat un poc i he continuat. De moment no es pot passar per l'antiga carretera del Port de Querol..... espere que la deixen per a ciclistes i moters.

Just abans de Morella em desvie cap a Forcall i pare a fer el primer repostatge amb 278 km. Estic gelat, la temperatura ha baixat als 15º i el vent dona sensació de que siga menys. Vaig a Villores a esmorzar, ja conec el bar de quan vaig fer la Ruta 99. El cartell no estaba quan la vaig fer.


El bar es un antic forn i pareix que dels dinars i sopars del dia anterior encara te calor residual. Ara estic de luxe!!!!! que calentoreta mes bona.

Si voleu saber que hi ha baix de la tortilla de 2 ous..... teniu que anar!!!!😅😅😅

He aprofitat per a posar-me una altra samarreta damunt de la que porte, no habia pensat en posar-me una de manega llarga perquè no esperaba esta frescor, de fet habia pensat banyar-me al Pont de Cananillas. Continue cap a Sorita, pare al Santuari de la Balma una foto ràpida i continue. Puja un poc la temperatura però continua fent vent així que quan estic arribant al pont ni tan sols pare. Continue cap a Aguaviva, Mas de las Matas i Andorra. Però abans d'arribar, després de l'Embassament de Calanda, veia des de lluny una xumenera molt alta i he anat a vorer de que era, es una Central Térmica.


Continue cap a Albalate del Arzobispo i veig tres voltors parats al costat de la carretera, son enormes. Pegue la volta per a fer una foto i just quan pare s'enlairen. 😟

Continue cap a Lécera, Belchite (parada ràpida) i Fuendetodos, el poble del pintor Goya. Ja vaig estar una vegada a la porta de la casa on va naixer, hui he anat a vorer una cava.



Continue cap al següent objectiu, però abans pare a Villanueva de Huerva per a "afotar" un dinosaure, encara que també hi ha un pont xulo. Passe Muel, Épila, Lumpiaque i arribe al Geiser de Pozuelo de Aragón. Llàstima del vent, es sent mes que l'aigua.



Em torne a posar en marxa i ja des de lluny es veu un castell amb una bandera enorme..... ja que estic ací...


Es el Castell de Borja, i de que em sona el nom de Borja????? Pues no habia caigut fins que he vist un cartell que posaba Ecce Homo. Que caxondeo que tenen al poble en la pintureta.😂😂😂😂😂😂

Després de vorer l'exposició vaig a un bar que hi ha al costat, no fan dinars. Em pose en marxa i passe per una zona que es va cremar l'altre dia, encara fa eixa olor a cremat tan roina. Arribe al següent poble i vaig a un bar està tancat, al costat hi ha una bici enorme, talla 30XL????😅😅😅 Rodes de 70"😅😅😅😅

Continue i vaig a un altre poble, no veig bar i pregunte.... a Tarazona em diuen. Però per aixó tinc que desviar-me, així que continue fins el següent poble..... el mateix.... continue i em desvie a un poble que està a 1 km, ací si. Una cervesa fresca mentre em preparen el dinar.

Mai habia probat manetes en tomaca.


Al final entre que no trovaba bar i que he dinat s'ha fet tard. Continue fins el següent objectiu de la ruta, un poble amb nom curiós..... pues yo ya he ido.😂😂😂😂

Pare a fer el segon repostatge en ruta.... 278 km també, que casualitat. Continue cap a Fitero i Baños de Fitero. Poc després hi ha un altre poble amb nom curiós, gravats estan!!!!!

Després passe per una carretereta molt xula per Turruncún, llàstima que habia acabat d'adelantar a un cotxe i no puc parar per a fer la foto. poc després ja agarre la Nacional per entrar a Logroño i directe a l'hotel.


 Tanque la moto al garatge, descarregue trastos, dutxa i descanse un poc. Cap a les 19'00 hores he ixit a pegar una volta. A la Calle Laurel està tot tancat, però dalt hi han varies terrasses.

Mentre estic sentat fa un poc d'airet..... tot el dia el PUTO AIRE!!!!😡😡 Pues estic començant a tindre fret..... açó no es València. Me'n recorde que este matí he lamentat no haber agarrat una samarreta de mànega llarga així que busque una tenda per a comprar-me alguna. En una tenda d'esports he trobat un tallavents. de seguida em done conter que he fet una bona compra.... i els dos dies següents ho corroboraré.

Ja s'ha fet un poc de nit i la gent comença a eixir, els bar de la Calle Laurel comencen a obrir. Tot te molt bona pinta i me se ocurrix preguntar-li a San Google quins son els millors pinxos.... sobre gustos colors però almenys he fet la meua ruta particular. Es dona la curiosistat que hi ha bars que només fan un producte..... pinxos, bolets, xampinyons.... També he aprés de la gent local..... no pots demanr-te en cada pinxo una canya o una copa de vi..... no aguantes el ritme, tens que demanar un "corto"

Solomillo amb foie

Un cojonudo

Pinxo moruno

Bolets

Que arte..... que maestria.... menut descollono que teniem tots amb el cuiner.

Xampinyons

Ací la resta de fotos del dia. https://www.facebook.com/media/set/?vanity=rafel.vidalsoler&set=a.10159960047406138

2 comentaris: