9/8/22

Pobles caxondos Almeria

 Ja fa temps que Peter em va paassar un llistat de pobles amb nom curiós a la provincia d'Almeria. Estos ultims anys he anat a fer una ruta llarga anant al Cab de Gata. Enguany per a canviar un poc he fet esta anat cap a l'altre costat de la provincia. Després de vorer la temperatura prevista dels próxims dies a Almeria, ahir era el dia de menys calor. Pues au.


Tenia el despertador posat a les 5 del matí però com soc tan pringao a les 4'30 m'he despertat. Per a estar pegant voltes al llit i dormir 10 mints despertant-me continuament m'alce ja. Buide i em pose en marxa, just abans de les 5 eixia de la cotxera. Omplic el dipósit i a les 5'15 em pose en marxa. Autovia i manta fins quasi a Almeria...... son molts quilómetres, mes de 1.000 la ruta. Però per a rodar per allí i fer els ports que vull fer no hi ha altre remei que fer tanta aburrida autovia.

Quan he eixit del tunel del Barranc de la Batalla he tingut la temperatura mes baixa 20ºC, jo he eixit a 22ºC. Pensaba que al ser tan prompte no trobaria molt de tràfic però hi ha mes de l'esperat, de totes maneres no pare fins arribar a la provincia de Murcia i pare a una area de servei, sempre que vaig cap abaix pare ací. Un tallat i continue.... el preu 1'80€ i la llet molt calenta, m'espere un poc a que es gele, no m'agrada tan calent però quan pare a fer el cafenet després vull eixir ràpit sense estar molt de temps parat. Normalment "recupere" el temps del tallat abans de parar, hui no.

Em torne a posar en marxa, el tallat m'ha deixat la panxa rebolicà. Quan estic per Puerto Lumbreras pare a fer el primer repostatge i de pas..... Encara no porte tres hores despert i ja he buidat dos voltes. Continue fins arribar a Huércal de Almeria on deixe l'aburrida autovia. 

Abans d'arribar a Alhama de Almeria tinc que desviar-me per anar a vorer un pont romà. Un pont que te una denominació molt curiosa, La Puente en femení. No sabia si el trobaria amb facilitat o tendria que pegar voltes pregunatnt, afortunadament està senyalitzat.

On estan els ponts???? Baix de tot el barranc, evidentment. La baixada està molt empinada, quasi tant com la del Pont de la Muralla Xina, i també formigonada, menys mal que no es terra.Segons diu un cartell que hi ha allí el pont ha sigut reconstruit varies vegades.

Em torne a posar en marxa i només passar Alhama d'Almeria comence a pujar un port.

En un primer moment l'asfalt no es molt bo i hi han molts parxes, però després de tanta autovia la veritat es que l'he disfrutat molt, quan comença la baixad l'asfalt ja es diferent..... HO HE ENCERTAT!!!!! He pujat per la part roin i baixe per la bona 😅😅😅😅😅 

Tinc que desviar-me un poc per anar a Enix i esmorzar. He matinat molt i no vull esmorzar ja passades les 10. M'ha costat un poc trobar el bar, menys mal que un xic m'ha dit on estava. Entrepà de pernil i formatge amb tomaca mes beguda 5'50€


A les 10'20 em torne a posar en marxa, torne a eixir a la carretera i acabe de baixar el Port d'Enix, molt xulo. Arribe a Roquetas de Mar. Un poc d'autovia per a vorejar El Ejido, passe per dos pobles amb nom curiós però com tinc que tornar per ací faré la foto al tornar, finalment baixe a la platja de Baños de Guardias Viejas. La moto aparcada a la sombreta a pocs metres de l'aigua.

Només hi ha un home sentat i un xic de neteja que em fa la foto, tota per a mi.

Tot i que no fa massa calor em pegue el banyet.

Li pegue la volta al Castell de Guardias Viejas buscant una foto.


Ara em toca desfer el camí, aprofite per a fer les fotos del pobles.


Una vegada fetes les fotos i haber eixit de El Ejido pare a fer el segon repostatge i de pas entre als aseos i em torne a vestir de romà, el banyador ja està sec. Una carretereta xula fins arribar a Laujar de Andarax on m'he trobat una sorpresa, el Port de La Ragua.


Es un lloc que tinc pendent de visitar amb una ruta prevista, però hui no sabia que pasava per ací. Desgraciadament em desviaba enseguida per arribar a un altre poble amb nom curiós.... Guarros.


Torene arrere a Laujar i continue cap a Ohanes..... que carretera mes bonica!!!!


Ara toca pujar el Port de Santillana, ja el vaig pujar una vegada amb Eduard, encara que esta vegada he arribat per una altra carretera.

Una vegada baix a Abla, no he fet foto perquè ja la tinc, continue cap a Gérgal, ací hi ha un bar just abans de començar a pujar el port, es on volia dinar però està tancat. Com encara es prompte decidisc continuar en lloc de buscar al poble. Port de Las Menas..... molt molt xulo, l'any passat el vaig fer al revés.

Com ja he dit abans.... moooooooooooooooooooooooooooooolt xulo, divertit, sense tràfic, bon asfalt.....

Buaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa quina frescoreta mes bona!!!!!!!!

Arribe baix a Serón, ja vaig dinar ací una vegada, vaig al bar i està tancat. Entre al centre del poble però es veu que estan en festes i hi han carrers tallats. No trobe cap bar i decidisc anar-me'n quan en trobe un.... crec que repetiré quan torne per ací. Per a començar una cervesa fresca.

Després de primer Grullo.... es pasta amb un poc de carn.

De segon Rape

Amb una botella d'aigua i un tallat 13'50€, molt be.

Em torne a posar en marxa, ara tinc varis pobles amb nom raro seguits. No s'enganyeu Alcontar

després La Isla..... no he vist a Scarlett Johansson😓


Després venien altres pobles, però no tenien cap cartell. Los Chulos.


Madrid.....



Los Gatos...



Ara ja tinc la ruta completada, només queda tornar a casa. Son les 17'30, segons el GPS tinc que continuar cap a La Puebla de Don Fabrique, Caravaca, Calasparra, Jumilla, Iecla i casa..... arribe a les 21'23. Si torne directe arribe a casa a les 20'15.... entre la carretera i l'autovia no hi ha molta diferència es recte... però el temps que tarde si.... es mes d'una hora. Pues au

Pare a l'autovia a fer el tercer repostatge i un café fresc i novament autovia i manta fins arribar a casa. Hora d'arribada i quilómetres.... el meu cul dona fe... 15 hores de ruta.

El mapa.... mes o menys perquè sempre en ixen mes.


La resta de fotos. https://www.facebook.com/media/set/?vanity=rafel.vidalsoler&set=a.10159938296071138

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada