28/8/12

Camino Cid. Defensa del Sur. Xàtiva-Ontinyent

 Hui una altra ruta amb bici, esta ja no es endurera, es de fer km. El Camino del Cid al seu pas per la província de València, en concret l'Etapa 56 entre Xàtiva i Ontinyent.

Encara que tenia el track,en realitat no he fet l'etapa eixint des de Xàtiva perquè tenia al xiquet en casa i després tenia que tornar des d'Ontinyent. Així que he eixit des de l'Olleria i he anat fins Montaverner, perdent-me la zona mes bonica de l'etapa entre Xàtiva i Montaverner que passa per la Cova Negra i creua l'Embassament de Bellús per Benisuera.

Una vegada a Montaverner he anat a buscar l'Ajuntament per a que em segellaren el "Salvoconducto". Resulta que estan en festes i ho segellen a la Biblioteca i està encara tancada. No puc esperar-me així que me'n vaig sense el segell però faig una foto de l'esglesia i el castell que monten per festes.

Vaig pel Camí Reial de Gandia fins que em desvie per anar a Bufalí i allí si que em segellen el salconduit. Ja en tinc dos contant el de Xàtiva on em van expedir el Salconduit. Al eixir del poble arribe al camí que du cap a Albaida però curiosament este municipi no està a la ruta i de seguida em desvia, per este camí no havia passat mai i veig una cosa que em van dir que està prohibida, no se si serà cert.

Continue el camí i passe per davant de la depuradora d'Albaida i faig uns metres de carretera, imagine que serà la que va a l'Aljorf. Al poc es desvia per un camí aggggsfaltat que es queda de terra fins que torne a creuar la mateixa carretera (crec) i després vaig pel Camí del Porró i La Solana fins a l'entrada d'Ontinyent per Agullent. Vaig seguint el track fins la Plaça de Sto. Domingo. Em diuen que abans estava allí l'Oficina de Turisme però que ara no saben on està. Així que vaig cap a l'Ajuntament per preguntar.

Deixe la bici a la porta de l'Ajuntament i de seguida ix un tio a dir-me que allí no puc deixar-la i tampoc sap on està l'Of. Turisme..... este deu ser dels funcionaris que deurien llevar i no baixar el sou als que si que fan la feina.
Li pregunte a una dona que hi ha fora i m'explica on està.... resulta que està molt prop, ni 500 metres. Vaig cap allí i hi ha una pujada curta però empinada, l'Oficina està a la part antiga de La Vila. La xica que hi ha allí m'atén molt be, no deu ser filla de l'home de l'Ajuntament. De fet m'ha fet un parell de fotos i tot.


Una vegada amb el Salconduit segellat, ja en tinc tres, vaig per la carretera fins La Baronia on em desvie per baixar a Aielo per la via de servei, creue el pont i per la carretera fins la gasolinera on torne a agarrar la via de servei que va pel costat de l'autovia fins l'Olleria i a casa a fer-li la llet al xiquet.

Una volta amb 40 km que he intentat fer d'una manera ràpida per arribar prompte a casa. El perfil de la ruta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada