21/8/12

Miradores de Aínsa y Morillo

Hui ruta amb la bici, l'escollida ha sigut una de les estreles del Centre BTT Zona Zero. Miradores de Aínsa y Morillo. A pesar de que no es llarga 16'8 km es tarden unes 4 hores.

Només eixir d'on tenim les bicis guardades una sendeta fins arribar a la gasolinera.

A continuació arribem al Pont del Riu Ara. Ací ens hem enganyat ja que anàvem seguint el gps i estàvem fent-la al revés, fins que ens hem donat conter i hem tornat ja seguint les indicacions de la ruta.

Primer te una costera superempinada de formigó que es desvia per un camí de terra, jo he arribat a un punt on m'he donat per vençut, el meu germà ha aguantat un poc mes però al final la pendent sempre guanya.... es com La Banca.
Seguint la ruta fins que hem arribat a un desviament per a continuar pujant fins arribar al Cerro Cotón amb unes vistes flipants. llàstima que l'Embassament de Mediano siga de pequeño de buit que està.

Anem crestejant per damunt de la serra i comença la baixada, primer passem per la quasi derruïda Torre de Tou.

On ja ve la 1ª trialera de la ruta.... FAN-TAS-TI-CA!!!! te una mica de pedra solta però es apta per a tots, es creuem amb uns xiquets amb bicis que estan pujant per on nosaltres baixem. Deuen d'estar al Camping de   Morillo de Tou on esmorzem.

A continuació ve una bona pujada per pista..... fins que arribem a la Cruceta de Bruello on canviem a un sender.... continuem pujant però a trams anem empentant la bici fins arribar al cim de Partara, el sostre de la ruta a 859 metres.

Acte seguit una de les millors baixades que he fet mai.... per baix de les penyes fins arribar a un bosc conegut com la "Selba de guaso". Si el primer ja era fantàstic.... este.... encara mes.

Arribem al Riu Ena, on pensàvem que es podríem banyar, per desgràcia només passen dos dits d'aigua. Pugem cap Aínsa i un poc mes amunt a la Plaza Mayor on tenim l'apartament i ens fem una cervesa com la d'anit... que bona.... i que fresca.

Ací l'enllaç per a vorer el vídeo i les fotos de la ruta.;)

Una ruta curta però molt molt bonica. El perfil de la ruta.

1. yeee, que ruton no... estos paratges no son de asi. enveja sana de vorer esto xic...

2. els paissatges son espectaculars.... encara que en pasqua estava nevat i encara eren millors