5/7/20

Cares Buendia

Ja fa temps vaig vorer unes fotos d'unes cares esculpides a les penyes prop d'un embassament, pareix un lloc molt xulo i al final he anat.

Tenia el despertador posat per a les 5'30, el cos a les 5'25 ha dit: au. Així que a les 5'55 em pose en marxa. Temperatura 22ºC. Quan anava per Alberic es posen a caure unes gotes, però poca cosa. El problema és que a les poques gotes li sumes els mosquits i no veia un pijo. He de parar en plena autovia per a netejar un poc la visera. Pujant el viaducte de Bunyol comença a baixar la temperatura. Passe per Utiel i veig uns quants bars però tots tancats. El següent poble està prop i també tancats. Porte el forro de la jaqueta posat i per als 18ºC va de luxe.  Arribe a Camporrobles i allí si que hi ha un bar obert. Un tallat, torne a torcar la visera i continue.
Al cap de poc entre a la província de Conca.

De seguida arribe al primer objectiu de la ruta..... tinc Duda, Escucha, Abla.... i ara també Mira.😅😅

Al poble em trobe una altra curiositat.... el famós quinto pino 😂😂😂

Passe per Víllora i Cardenete que ja havia passat una vegada. Encara és prompte però aprofite la parada per a repostar (208 km) per a preguntar pel cartell d'una zona de bany que he vist, apuntat per a la pròxima. Arribe a Carbonera de Guadazaón i agarre la Nacional que voreja Conca.

Tenia el sol a contrallum i no és veu la foto de Conca, així que no la pose, encara no són les 9 del matí. Arribe a la província de Guadalajara.

Com he matinat vull parar prompte a esmorzar, però també vull arribar a un bar que m'han recomanat que està a Alcocer.

Són les 9'30 passades quan arribe al poble. Faig la foto anterior i vaig a buscar el bar que el trobe sense problemes. L'entrepà de llom a la planxa boníssim. Un poc car els 8'70 perquè no m'han tret ni cacaus ni olives però l'entrepà de bon tamany.

A les 10'30 em torne a posar en marxa. Abans d'arribar a Sacedón, per on passaré al tornar, em desvie per una altra nacional. Passe per l'Embassament de Pareja que li pega la volta la nacional, molt xulo. Continue i al poc un altre embassament, també li pegue la volta. Al fons el Viaducte d'Entrepeñas pel que fa uns minuts he passat.

Arribe a Cifuentes i en passar Masegoso de Tajuña em desvie per una carretera absolutament espectacular pel costat de Riu Tajuña i arribe al segon objectiu de la ruta, Cívica.

Per desgràcia està tancat i no es pot entrar a les coves. Continue pel costat del riu, ara el forro de la jaqueta ja comença a molestar 26ºC. La carretera és molt xula i el paisatge molt verd. Em desvie pujant un port i es veu la carretera i el riu allà baix, no he trobat un bon lloc per a fer una foto. Però si que he fet una altra foto xula.

Baixe el port i vaig a fer el segon repostatge amb 261 km i sense entrar en reserva. Arribe al tercer objectiu de la ruta el Pont Romà, baix de l'Embassament d'Entrepeñas. La moto ben aparcà.

No m'he adonat de l'hora exacta, però passava de les 12 i la calor ja començava a apretar..... com una vegada ja ho vaig patir al passar per una zona de bany i no portar res per a pegar una capbussada, em vaig dir: NO TORNARÀ A PASSAR!!!!

Banyant-me en les aigües del Riu Tajo..... l'aigua del Pou Clar està calenta comparà en esta 😖😖😖😅😅😅😅. Cap a les 13 hores em torne a posar en marxa.
Després es suposa que havia de passar per una carretera abandonada.... però d'això res.... allí estava jo canviant-me en piloteta picada i sense deixar de passar de cotxes. Després puge i les vistes de la carretera espectacular.

Les del riu encara mes (amb zoom)

He buscat un mirador però no l'he trobat i després no havia de passar per Sacedón però he vist que l'Embassament estava ple de barquetes i no he pogut evitar la temptació de pegar la volta i anar a buscar un bon lloc per a fer la foto.... des de la carretera se'n veien moltes més.

Finalment arribe a Buendia.

Al primer bar que he vist he parat, ja són les 14 hores. Agarre taula a la terrassa i vaig a canviar-me per a estar més fresquet mentre dine i per a després fer la visita a les cares.

No tinc molta fam i tampoc vull menjar molt i que es faça pesat així que dos platets i au.

El menú valia 15 i a mi m'ha costat 14'50, però no tinc la panxa plena i ara a vaig a caminar un poc per a baixar-ho. A pocs quilòmetres està la Ruta de las Caras.

Segons els fulletons és un quilòmetre i es tarda sobre una hora. No vaig a posar totes les fotos.




La vista de l'Embassament de Buendia des de la Calavera espectacular.

Crec que he fet la visita en uns 45 minuts, ara fa calor 33ºC a les 16'15 hores. Em torne a vestir de romà i em pose en marxa. Torne arrere a Buendia, Garcinarro, Huete, Carrascosa del Campo i abans d'arribar a Palomares del Campo veig un viaducte enorme.

Creia que seria del tren però a l'arribar a casa he vist que és l'Aqüeducte Tajo-Segura. FLIPANT!!!! Ja que estic parat aprofite..... si continue ruta cap a Valverde del Jucar, Motilla del Palancar, Minglanilla, Alcalà del Jucar, Almansa i casa faig 307 km i arribe a les 21 hores..... si torne directe faig 290 km i arribe a les 19'30. Només faig 17 km menys però m'estalvie 90 minuts... blanc i en botella ORXATA!!!!! Abans d'arribar a Palomares del Campo em desvie cap a Montalbo on agarre l'autovia per a teletransportar-me a casa.
Per La Roda pare a fer el tercer repostatge amb 238 km i fer-me un café fresc. Ara ja sense tornar a parar fins a arribar a casa. Per Albacete a les 18'20 la zona amb més calor 37ºC. Baixant el Port d'Almansa ja és nota un poc més de frescor. Arribe a casa a les... i amb quilòmetres....

El mapa de la ruta.

Una ruta molt xula amb bones carreteres i fenomenals paisatges. LLàstima que estiga tan lluny i que finalment he hagut de fer tanta autovia.... però des de les 6 del matí fins a les 19'30 ja està bé.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada