20/6/20

Xodos

Hui primera ruta llarga en moto després del confinament.... per ruta curta entenc les que no reposte, mitja un repostatge i llarga més de dos repostatges.
Com no podia ser d'altra manera, he seguit els savis consells del meu "Guia Espiritual dels Bons Esmorzars" Rafa El Sorri i he anat a Xodos. Bonica foto, en cavallets pastant i tot.

A les 6'55 em pose en marxa des de la gasolinera. Fa un poc de frescor, porte el forro de la jaqueta i una samarreta de mànega llarga i no molesta res. Com és habitual quan vaig cap allí dalt, no hi ha altre remei que fer una bona estona d'autovia. Només passar a la província de Castelló, pare a Almenara a fer-me un tallat.
Em torne a posar en marxa i quan estic arribant a Castelló em desvie cap a l'Embassament de Sitjar. Hi ha molta aigua.

Arribe a l'Alcora... no sé si és el Tio Pep que se'n va a Muro 😅😅😅😅

Continue cap a Costur, les Useres i Atzeneta del Maestrat. Vaig a comprar una fogassa i no en queden, me n'ha donat una que tenia reservada per a una dona.... hui he tingut sort però hi ha que arribar més prompte!!!!!!!!!!!!!! Continue cap a Xodos i vaig a esmorzar al bar que m'havia dit El Sorri. Conill en caragols i pebrassos. ES-PEC-TA-CU-LAR!!!!!

Amb beguda i tallat 10€, no em pareix car. M'havia llevat el forro i la samarreta però quan he arribat novament a Atzeneta per a repostar amb 246 km, m'he tornat a posar el forro. Continue cap a Catí per a comprar formatges. Quan arribe a la tenda està tancada però hi ha un paper que diu que en puc comprar a dos carnisseries. A la primera que he vist he parat per a comprar-ne i de pas algo de carn també.
Continue cap a Els Rosildos, La Barona i novament a Les Useres. L'altre dia vaig vorer un monument dedicat als Peregrins i he anat a fer una foto, els de la boda la fastidien un poc, ja tornaré una altra vegada.

Em torne a posar en marxa, entre Les Useres i Costur hi ha un tram que com es sol dir: La carretera no és un circuit.... però s'apanyem!!!!😅😅😅

Després em desvie cap a Figueroles i Llucena del Cid, un poble en mig d'un port o un port enmig d'un poble... cadascú que trie.

A partir d'ací ha vingut un poc d'investiganda, sempre vaig cap a Castell de Villamalefa, però hui he anat per una altra carretera cap a Argelita. La carretera no és bona perqué te molt de sots (baxes), però el paisatge és espectacular. Aprofite per a llevar-me el forro perquè comence a axixarrar-me.

Arribe a Argelita després d'un encreuament amb una carretera amb bon asfalt.... pròxima investiganda en sus pantallas!!!!

Amb un baret al costat d'una zona de bany al riu que té molt bona pinta.

I una dada curiosa que no coneixia.

Continue cap a Onda, Tales, puge cap a Alcudia de Veo i baixe cap Aín i el Nuc de Corbata.

Arribe a Eslida a les 14'30 i vaig al bar que m'havia dit El Sorri. Em faig una canya ben fresca mentre em porten el dinar, una botella d'aigua i un café del temps, 15€.

El servici ha sigut un poc lent i he estat més d'una hora. Continue pujant el Port d'Eslida un poc "cagat", les juntes de goma que hi han a l'asfalt patinen molt i he d'anar esquivant-les.

La baixada igual, continue cap a Xóvar, Assuebar i Soneja. Ara està fent prou de calor i porte formatge a la maleta, crec que no és bona idea continuar de ruta per si s'espatlla. Així que ha Soneja vaig a buscar l'autovia en lloc d'anar cap a Gàtova. Arribant a Gilet pare a fer el segon repostatge amb 232 km. Després novament autovia i manta fins a arribar al poble. Pujant el Port de Càrcer 31ºC i a lOlleria 33ºC. Netege la moto i vaig a casa abans de les 18 hores i amb un poc més de 600 km.
La compra del dia.

El mapa de la ruta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada