9/6/18

Rius Segura i Mundo

Hui ha tocat pegar una bona matinada per a fer la ruta que tenia prevista. Volia anar al Naixement del Riu Segura i ja tenia la ruta feta, la de la Ruta Adventure del 2016 feta per Rialles.
M'he alçat un poc abans de que sonara el despertador i després d'anar a la gasolinera em pose en marxa a les 6'18. El navegador em deia que arribaria a Riopar a les 13'45 sense cap parada..... per a retallar temps he anat per l'autovia fins Almansa i per Montealegre cap a Hellín. Agarre la ruta original després d'Isso i en eixe moment em diu que arribe a Riopar a les 12'50.... NOESTAMAL!!!!!!
Continue fins arribar a Elche de la Sierra i aprofite per a matar dos pardals d'un tir.... ompli el dipòsit i em faig un talladet.... a 1€!!!!! He arribat a pagar per un tallat fins a 1'80€. Continue la marxa un poc mes templat. Em desvie per anar cap a Yeste però abans passe per l'Embassament de la Fuensanta... molt buit:(

Al poc arribe a Yeste.

Després de Yeste, la carretera va baixant baixant fins arribar al Riu Segura i va paral·lela a ell. Font dels 4 Canyos.... no s'han calfat molt el cap per a posar-li el nom però es espectacular el caudal d'aigua.

El mateix riu fa l'Embassament d'Anchuricas.

Després d'un sustet.... veig caure unes pedres rodant i talle gas per a que passe un cérvol prop de mi arribe a la Venta Rampia, on tenia que esmorzar. L'altra vegada que vam vindre es va fer molt llarg, per la distància i per la grava que hi havia a la carretera. Hui al estar avisat no s'ha fet tan llarg i la carretera no estava tan mal com l'altra vegada.

He arribat a bona hora per esmorzar, les 10'30. Si està fet a les brases està mes bo encara.

El plat amb cacaus, beguda i tallat per 9'50 està be de preu. Continue cap al segon lloc programat de visita, el Naixement del Riu Segura. Continue la ruta fins estar prop de Santiago de Pontones, allí em desvie per anar al naixement. L'aigua brolla del forat que es veu.

Amb una aigua super clara i super fresca que es pot beure a la font.

Per ací segon sustet.... igual que el d'abans però ara eren dos tot i que han passat mes lluny.

Desfaig el camí que havia fet abans i torne a agarrar la ruta original per anar cap a Hornos.

Ací he tingut un "problemeta" resulta que la ruta en lloc d'anar cap a Segura de la Sierra per la "carretera" va per una carretera de serra.... carretera que després de prous quilòmetres està tallada i he tingut que desviar-me per una altra carretera de serra. Esta en lloc d'arribar a Segura de la Sierra per dalt, arriba per baix però fent mes quilòmetres evidentment.... i per una carretera en mal estat i prous desprendiments. Finalment em trobe a una xica corrent que em diu que seguisca recte i arribe a Segura.

Continue cap a Orcera i Siles. Quan arribe ja son les 15'00 hores així que pare per a tornar a omplir el dipòsit i de pas dine... o era al revés???? jajajajajaja
Hi havia un bar amb moltes motos davant i el cartell de menú per 9 € però no tinc massa fam i pare en el que hi ha enfront. Tot i que no tenia molta fam quan l'han tret l'he devorat en pocs minuts.

L'home del bar em diu: "Tu eres valenciano verdad???? se os nota mucho el acento". M'he quedat planxat jajajajajaja.
Quan estava pujant cap a Segura ja es notava que pareixia que anava a ploure, ara encara mes. Ja vorem quan tinc que parar per a posar-me l'impermeable. Continue cap al Naixement del Riu Mundo, hi ha que pagar a l'aparcament 2€ les motos i 4 els cotxes.

Passe Riopar sense parar i continue cap a Ayna. He estat dubtant si continuar perquè cap allí el cel està mes negre... Me la jugue!!!!!!!!!!! Just quan estic fent-me la foto comencen a caure unes gotes.

Ràpidament em pose en marxa i deixa de xispejar i comença a aclarir-se el cel, pujant la temperatura fins els 29 ºC per Hellín, fa calor.
Continue cap a Albatana, Ontur, Fuente-Alamo i Montealegre on pare per a pixar, netejar-me la visera i beure un refresc. La veritat es que ja comença a fer-me mal el cul. Ja porte 12 hores i si no cal reposar ja ho faig de tiró fins arribar a casa pel mateix lloc que he vingut, tot i que la ruta va cap a Jumilla, Onil i el Camping de Bocairent. Quan baixe el Port d'Almansa comencen a caure unes gotes però es poca cosa.... si no fa falta reposar no pare jajajajaja
Quan estic pujant el Port de l'Olleria entra la reserva.... no pare jajajajaja
Finalment he arribat a casa després de 13 hores i quasi 680 km.

Mapa de la ruta

Ací la resta de fotos https://www.facebook.com/rafel.vidalsoler/media_set?set=a.10156193140191138.1073741938.560231137&type=3&uploaded=68

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada