31/7/16

Ruta de Don Quijote

Dia de mini-vacances. Vam deixar als xiquets a ca el auelos el dissabte i diumenge eixideta amb la moto. Vam eixir a les 7'00 del matí, a la fresqueta.... be.... fresqueta fresqueta el que es diu fresqueta no.... 31 ºC abans d'entrar al túnel.
Agarrem l'autovia direcció Albacete, per Bonete marcava 28 ºC i van caure unes gotetes. A partir d'eixe moment ja van baixar un poc les temperatures i anàvem a uns 24 ºC molt agradables.
A les 8'15 parem a fer-se un cafenet i de pas omplir el dipòsit. El bar estava petat però tampoc hi havia molt de tràfic. Per El Pedernoso deixem l'autovia i anem fins Campo de Criptana, província de Ciutat Reial.

Continuem fins El Toboso, ja província de Toledo.

Una vegada aparcada la moto just davant del Museu Casa Dulcinea anem a esmorzar. Duelo y Quebrantos i un poc de formatge..... sense comentaris. ;)

L'entrada es gratuita.

Després continuem cap a Tembleque, però abans passem per Villacañas.... llàstima que no vam vorer a Julito Simón. Una vegada a Tembleque anem a posar gasolina i després anem a la seua Plaça Major.

Per tots els pobles de la ruta hi han estàtues com esta.

Son les 13'30 però com hem esmorzat tard, continuem cap a Consuegra on arribem mitja hora després.

Entrem al Molí de Rucio, el ruc de Sanxo. Valia 1'50 € l'entrada, em va parèixer car però també em va canviar la cara quan em va dir que el preu incloïa una botella d'aigua.

Quin airet mes bo que entrava per les finestretes. Baixem fins el Castell, evidentment estava tancat per les hores que eren.

Baixem i anem a dinar. La foto ens la va fer un xic de Badajoz resident a Barcelona i que també anava en moto i amb el que vam estar xarrant tot el temps com si anàrem junts.

Els entrants.... sols amb això ja haguérem dinat. Migas, pisto i formatge.

Després els plats.... per a Maite unes xulletes de lexal.

Per a mi soles una.....

Després d'una bona sobretaula eixim, no apetix molt però encara ens queden quilòmetres per fer. No parem a Puerto Lápice a la Venta de el Quijote perquè ja va fent-se tard i continuem fins Almagro i anem a la seua Plaça Major. Esta molt mes bonica que l'anterior. Amb totes les taules i cadires dels diferents bars iguals.

No hi ha cap gelateria així que el mes refrescant que es podíem fer era un llimó granissat. Em va parèixer molt cara l'entrada al Corral de Comedias i com ja eren les 19'00 hores decidim eixir avortant el que quedava de ruta.
Aprete la icona del navegador de "Tornar a casa". Autovia i manta fins a casa. Parem a fer-se un refresquet i tornar a posar gasolina, son les 20'00 hores. Per Almansa li vaig preguntar a Maite si volia parar una estona per descansar un poc el cul però com faltava poc va dir de continuar sense parar. Baixant cap a La Font de la Figuera note l'aire molt calent. Mire el termòmetre.... 36 ºC a les 21'40. Vam arribar a casa a les 22'05 i 878 km.
Ací unes cuantes fotos mes.
Ací la ruta que vam fer.