29/12/15

Llutxent Almiserà pel GR

Hui li ha tocat el torn a la bici. A principis d'agost vaig estar investigant una senda per a fer la Ruta dels Monestirs i vaig fer de pujada una bona trialera. Com sempre descobrisc les bones baixades pujant i ja vaig pensar en fer-la un dia del revés per a fer la baixada.
Hui he pogut fer-la i ademés acompanyat de Pep. Li vaig dir que la ruta seria d'uns 70 km amb una dificultat física: Pujada després de Llutxent, i una dificultat tècnica: Baixada a Almiserà. La resta "km de relleno" Tot el que siga fer mes de 50 km perfecte va dir Pep.

A les 8'00 del matí comencem a pedalejar. No fa gens de fred per a l'época en que estem, tampoc hi ha boira. Anem per l'Ecoparq cap a la via de servei i cap abaix. Una vegada passat el Riu Missena creuem a l'altre costat de la carretera i passem pel Refugi Antiaeri de la Casa Alta.

Continuem pel Camí Reial de Gandia i cauen unes poques gotes. Passem La Pobla del Duc i continuem pel mateix camí. Quant passem el Barranc del Pontarró ens desviem pel Camí de Xetà per arribar a Lluxent baixant l'escalinata del cementeri. Quant passem el Riu de Pinet comença la pujada pel Camí de la Catalana i tornen a caure unes gotes, fins que arribem al Bancal Roig. Darrere de nosaltres el Castell de Vilella un poc mes baix que nosaltres, tampoc estem molt alts.

Em pose les protes i comença la baixada. Esta vegada està el camí net, els arbres caiguts estan tallats per a deixar pas. La baixada es divertida, res a vorer l'estat del camí hui, amb el del dia que vaig pujar. Després d'una baixada hi ha un tram per a remuntar, ara el Castell ja està per damunt de nosaltres.
La part roin del camí es ara, està molt empinat i amb molta pedra solta. També hi han escalons... en fi.... un tram molt tècnic, massa per a mi. Per ací m'he quedat sense espai per gravar a la càmera, no me'n recorde mai de borrar quan descarregue els vídeos. Tampoc s'ha perdut molt, perquè he caminat massa. Arribem a Almiserà, ja passen de les 11'00.

Entrepà d'embotit..... waaaaaaaaaaaauuuuuuu. Era prou gran però entre que hi havia fam i que estava bo, no ha durat gens.

L'entrepà, beguda, cacaus, olives, amanida, cafè.... i les bicis dins del pati, 6€. En altres llocs pot ser car, ací està molt be de preu. Vorer el riu a eixa alçada faria por, perquè està uns metres mes baix que el poble.

Reprenem la marxa passades les 12'15. Costa molt pedalejar, mes encara després de passar Llocnou per una forta pujada. Menys mal que es curta. Creuem el Riu Vernissa amb mes aigua de la que esperàvem però es pot creuar be. Tornem a creuar el Riu de Pinet, també amb mes aigua de l'esperada però sense problemes i tornem a agarrar el Camí Reial de Gandia. Passem pel Camí de Xetà que ens havíem desviat pel matí i arribem novament a La Pobla del Duc i arribem al Refugi Antiaeri del Pla de Missena.

També creuem el Riu Missena però este si que porta poca aigua. Arribem a la rodona del polígon de Montaverner i pel carril bici cap amunt. Hem arribat a l'Olleria passades les 14'30. Jo ja estava mort, menys mal que han eixit uns pocs quilòmetres menys dels esperats.

Ruta cundidora amb menys dificultat física de l'esperada però amb mes dificultat tècnica de l'esperada. Ja tinc una altra ruta en ment per a investigar per Llutxent amb la pujada de hui mes la baixada a Llutxent que em va passar Benito ja fa temps..... no estarà mal jejejejeje. Ací hi ha un poc de vídeo .