19/12/15

Cartagena

Hui primer dia de vacances, ruta moto-gastronómica.
En estiu el meu amic Luis de Cartagena em va dir de fer una ruteta amb la moto, però encara no en tenia. Així que ara que ja la tinc i amb el rodatge fet li vaig cridar i vam quedar per a hui.
Un poc abans de les 6'00 m'he alçat perquè tenia dos hores fins Cartagena. Hora d'eixida.

M'he donat conter que dalt dels ports feia millor temperatura, 14 ºC que baix d'ells 4 ºC al creuar el Riu Serpis a Muro la mes baixa. Flipa amb el Port de la Cadena només passar Múrcia capital, 4 carrils i la velocitat limitada a 80 km/h..... em passaven tots. Arribe al lloc on havíem quedat, un poc mes prompte del que pensava. Al poc arriba Luis i em diu que he triat un bon dia per anar. Perquè??? li pregunte.... i em contesta que al bar que van sempre a esmorzar hui està tancat. Ostia!!!! aleshores no es bon dia..... si em diu.... anem a la casa dels propietaris del bar. Així que primer anem al bar on queden per prendre cafè abans d'eixir.
Una vegada estem tots eixim. Espectaculars les vistes de la Bahia i Port de Mazarrón..... vas baixant un portet i de sobte vas veient les vistes. Primera parada per a reagrupar amb Paco "el Belga" un sevillà mes prop dels 60 que dels 50 en primer terme amb la seua BMW, m'ha donat uns bons consells de pilotatge.

Reprenem la marxa, si la carretera d'abans era bonica, esta millor. Jo vaig darrere de Luis intentant anar al seu ritme tot i que ell va esperant-me. Tornem a fer una paradeta i hi ha gent que no ve fins on anem nosaltres.

Tornem a eixir i passem Aguilas i arribem a Villaricos, província d'Almeria. En eixe moment, el esmentat Paco el Belga em diu que vaja darrere d'ell. Master-clas de conducció en moto. Ell davant de mi i girant-se per a dir-me quan ho feia be i quan mal.... això amb el ritme que portàvem.
Arribem a la casa dels propietaris del bar passades les 11'00, ja estan tots esmorzant. Dic tots perquè allí hi ha molta gent


Resulta que hui estaven de matança de porc, no se quants han matat perquè mira que hi havia menjar i menjar. Estos dos homes han estat tota l'estona treballant mentre tots els demés menjàvem i bevíem. Des de les 8'00 fins les 16'00 calculava l'home.

Una gent molt amable, tot i que no em coneixien m'han tractat molt be. Li pregunte a Luis quant ens costa l'esmorzar i em diu que estem convidats que ací només hi han familiars i amics.

No paraven de preparar embotits. Amb el bo de Luis.

 I va i resulta que quan encara no hem acabat d'esmorzar van i comencen a preparar el dinar.

Dos mes com esta per a tots. A mi m'ha posat un plat i no he pogut menjar ni la meitat.

Després m'he donat conter que ningú ha deixat el plat buit. Luis em diu que després van els postres i els dolços..... jo ja no puc menjar mes. Encara no son les 15'00 hores quan eixim. M'acompanya Luis fins l'autovia que tinc que agarrar i s'acomiadem. Espectacular la ruta i mes espectacular encara el festival gastronòmic. Quan estic tornant a pujar el Port de la Cadena, pare per a reposar, fer-me un cafè i soltar lastre.
Torne a reprendre la marxa i arribe a casa a les.... i amb.... quilòmetres.

Ací el mapa amb la ruta que he fet.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada