19/3/14

Long Travel Cocentaina - Alacant - Cocentaina

Hui SUPER-RUTÓ amb la bici.... pero SUPER SUPER SUPER. Es tractava d'anar des de Cocentaina fins el Port d'Alacant i tornar.
A les 6'00 del matí havíem quedat per a eixir, feia un mica de frescor però molt mes suportable de l'esperat.

Comencem a pedalejar cap a Alcoi per la carretera, pel Pont de Sant Jordi anem cap al Poliesportiu i comencem a passar per uns túnels, en concret tres i l'ultim d'ells prou llarg. Arribem a l'Estepar, vaig una mica incomode, l'altre dia el mecànic em va posar aire a l'amortiguador i anava prou dur.
Continuem cap a La Sarga i per la senda que vam fer de pujada i baixada el dia de Xixona arribem al Port de la Carrasqueta.

Llevem les llums, peguem un mos i gràcies a Oscar que duia un bombí d'aire per a les suspensions li pose una pressió mes acorde al meu gust.
Ràpidament que ací feia fred comencem a baixar pel PR que varem pujar el dia de Xixona.... molt millor que aquell dia, passem per davant de la Venta i continuem baixant. Una vegada baix trobem a un amic de Pep i fem una xarradeta. Continuem pel Camí Vell d'Alcoi fins arribar a Xixona i per davant de varies fàbriques de torrons anem cap al Riu Montnegre.
Anem alternant barrancs i urbanitzacions amb mes barrancs, a un d'ells ens hem trobat amb Juan Ignacio, argentí d'alacant. Continuem fins arribar a Tangel. Pel Camí Vell de València arribem fins Alacant. Després de parar a una tenda per comprar begudes per a l'esmorzar arribem al Port d'Alacant amb 52 km a les cames, lloc on teníem previst esmorzar.

Amb molt bones vistes.

Foto típica a l'Esplanada d'Alacant

Pep crida per telèfon a unes amistats que han vingut on estàvem esmorzant, i damunt ens han convidat a café.... moltes gràcies de nou.

Reprenem la marxa cap a Mutxamel. Pel Riu Sec trobem a un altre ciclista conegut. Després de passar per un secarral, agarrem el Camí de La Torre. Comença una forta pujada, que ademés s'ha fet llarguisima. Ja dúiem 87 km i jo que ja anava justet he fet pop.... y cuando haces pop ya no hay stop.
Han aparegut els primers símptomes de rampa i anava alternant el pedalejar amb l'empentar la bici. després d'una ràpida baixada ja hem vist La Torre de les Maçanes, sense cap dubte ens ha donat forces per fer eixos últims quilòmetres per arribar al poble on teníem previst dinar amb 96 km a les cames.

No he fet fotos de tot, de l'embotit del terreny, aletes de pollastre i variadet de peix no les he fet.

Bons companys de ruta i taula.

El dinar no es que no haja estat gens malament que li agrada a Pedro que diga.... es que ha estat de PUTA MARE.... hem menjat tot el que hem volgut, begut també i encara ha deixat la botella d'herbero després de fer-nos els "cafeses".... i tot per 10 € per barba!!!!!!!

Eixim passades les 17'30 de dinar i decidim retallar un poc per no arribar massa tard. Pugem i baixem el Port de Benifallim. Pareix que m'he recuperat prou.

Després de passar el poble, fem una altra forta pujada que acaba amb una baixada descomunal, al poc teníem l'única avaria de tot el dia..... una brida trencada.

Per fi arribem a Cocentaina a les 19'15..... 121 km de moutainbike.

Una ruta fantàstica, la mes llarga que he fet mai, en concret mai havia passat de 100. El dia ha sigut fenomenal, tot i que he arribat mes mort que viu.
Com sempre l'organització de Pedro es perfecta, ací les seues fotos. El vídeo de la ruta. https://www.youtube.com/watch?v=YuitwtBm894

Perfil de la ruta amb un desnivell acumulat de 2.664 metres.