1/11/13

Fonts de Bocairent

Hui hem fet un SUPER-RUTÓ amb bici. Les Fonts del Terme de Bocairent. Be, en realitat no les hem fet totes, no hem fet la de la Caseta Nova, Racó, Micalàs, Casa Blanca de Dalt, Canyaret, La Lloma, Congregants, Serafí, Mariola, Mas dels Arbres i Fardatxera, la resta... crec que les hem fet totes.... si algú sap d'alguna que no hem fet que no dubte en dir-ho.

Per a poder fer una ruta tan llarga i ademés amb moltes parades, hem hagut d'eixir matí. A les 7'00 estàvem baix de l'Estació per a començar a pedalejar. Primer hem anat cap al Barranc de lluna o dels Tarongers per a fer les dos primeres. La Font de l'Hortet del Sto. Cristo.

La segona estava molt prop. La Font dels Beneitos.

Després hem continuat pujant pel Coll de la Dona i el Camí Vell d'Ontinyent per arribar a la Font de Massarra.

Continuem cap al Mas de l'Alboret on hem pegat un mos.

Continuem cap a la Font del Mas d'En Ferre i la Font de la Casa Blanca de Baix i la de Dalt, però aquesta última no l'hem vist. Reprenem la marxa per arribar a la Font del Canyaret però el camí està ple de males herbes i no podem passar així que anem fins arribar a la Font d'En Ferrís.

Pugem pel cementeri per arribar a la Font del Riberet i pel Pont de Mitja Calça cap a la Font del Borreguet, la Font de la Teula i la Font de la Canaleta. Un poc mes amunt es desviem per baixar a la Font del Molí Nou.
Desfem el camí per anar cap al polígon i passar per la Font dels Terrers i la Font del Retiro on hem aprofitat per esmorzar, molt lluny del que teníem previst ja que son les 11'00 del matí.
Una vegada recuperades les forces reprenem la marxa cap a la Font de Cal Jaquero i un poc mes amunt la Font de la Baixada. Desfem el camí novament per anar cap a la Font del Mas de Mitja Llegua, la Font de les Penyes i molt prop la Font del Mas de la Penya Vella.

Un poc mes amunt una altra font, la del Mas de la Penya Nova. Baixem per a buscar l'Ermita de Sant Antoni i dirigir-nos cap a la Font del Rotglar i començar a pujar pel Morro del Porc i anar a la Font de la Malladeta. Li peguem la volta a la Lloma de Galbis per arribar a la Font del Mas de Galbis i continuem cap a la Font de la Burra. Creuem el Riu Vinalopó varies vegades per arribar a la Font de la Coveta.

Desfem un poc el camí per a tornar a la pista i dirigir-nos cap a la Font de la Carrasca i començar la pujada de la Font Freda, on hem arribat a les 14'00 hores aprofitant per pegar un mos. Baixem cap a la Font del Mas de Reiner i la Font de la Cova Ibañez.

En aquest punt hem decidit retallar una mica la ruta a pesar de que ens quedaren fonts per fer, estava fent-se tard i no ens donaria temps a fer-les totes. Així que les Fonts de Mariola, Mas dels Arbres, Mas de Serafí i Fardatxera les hem deixat per a un altre dia i hem anat directes al Camping per dinar. Estàvem tots tan blaus que no hem fet cap foto de l'àgap. Però hem tingut botifarres, llonganisses, xoricets, llom i creïlles apart de varis litres de cervesa que ha sigut quasi lo millor de tot el dia.

Després de dinar reprenem la marxa, ens dirigim cap a la Font del Mas del Pi, la Font de Sta. Bàrbera i preparar-nos per a baixar pels Teulars, passant abans per la Font dels Teulars i després per la Font de Sant Jaume.

Continuem per la basseta per baixar a la Font de Les Alqueries, un poc mes abaix la Font Tancada i un poc mes abaix la Font del Mas del Cego.

Ja quasi que estem al poble, però abans, fem dos fonts mes, la Font del Doctor i la Font de l'Estació on hem acabat la ruta. En total han sigut 37 fonts i mes de 1.700 metres d'acumulat durant mes de 11 hores per a fer els 65 km.
Ací està el vídeo  i ací podeu vorer les fotos. El perfil de la ruta.