10/10/19

Mirafor Félix R.F. - Naixement Riu Guadalquivir

Ahir per aprofitar el dia de festa vaig anar a fer una ruta de les meues.... de les llargues. Naixement Riu Guadalquivir, eren sobre les 13'00 hores quan vaig arribar.... però abans....


Com està lluny i esta setmana treballe de matí, pense..... no toque el despertador i a la mateixa hora que m'alce per anar a treballar.... m'alce per a disfrutar.
A les 5'10 sona el despertador, el meu i el de la dona que va a treballar. A les 5'30 em pose en marxa. Com tinc quasi 3/4 de dipòsit me'n vaig i quan tinga que parar per a repostar aprofite per fer-me un tallat. He eixit en 18ºC però al pujar el Port d'Almansa comença a baixar. Al passar Almansa deixe l'autovia i vaig cap a Montealegre, Fuente-Alamo, Ontur, Albatana, Santiago de Mora i Hellín on pare. Porte 144 km, reposte, tallat i em torne a posar en marxa cap a Elche de la Sierra. Arribant a  Riópar marca 10ºC i fa fretorro, continue cap a Cotillas, poble amb nom curiós..... quin serà el gentilici???? marujas???? jajajajaja
Continue cap a Siles, Benatae i arribant a Hornos em desvie cap a l'Embassament del Tranco.

Com he matinat pense que es bona hora per esmorzar, per ací hi han varis bars però estan tots tancats, veig un a la vora de l'aigua amb canoes i vaig allí.... "No tengo bocadillos solo tostadas" No m'he pegat esta matinada per esmorzar unes tostades així que continue i arribe al primer objectiu de la ruta, el Mirador Félix Rodríguez de la Fuente.

Llàstima que a este mirador l'embassament estiga sec. Continue passant bars i xiringuitos tancats fins que arribe a Coto-Rios. Ací també hi han bars tancats però finalment he trobat un bon lloc.

Em pregunta la dona si vull esmorzar entrepà o plat..... "que es lo típico de aquí???" "Aquí lo mas típico es el Estofado de Ciervo"..... Pues eso!!!!!

Molt bon esmorzar per 12'60€.... quan torne per ací ja se on parar a esmorzar. Continue passant Càmpings fins que passe Arroyo Frio. Porte de company de ruta el riu.... següent objectiu de la ruta.

Arribe a un encreuament i m'ha de desviar.... primer per asfalt fins passar un altre càmping i després per pista, sort que està en bon estat.

Havia llegit que eren 11 km, i han sigut clavats. Sols hi ha que baixar unes escales i estas a ell.... o almenys això he pensat. Ací hi ha aigua, 10 metres mes amunt no.

També hi ha un panal d'avespes com les que eixien als dibuixos animats.

Torne a des-fer el camí que havia fet, els 11 km de pista i l'asfalt fins arribar a l'encreuament. Continue pujant el Puerto de las Palomas fins arribar al Mirador.

Espectaculars vistes.

Baixe el port i arribe a Burunchel on reposte amb 250 km i continue fins La Iruela.

Al poc arribe a Cazorla, vull anar a dinar a un bar que vaig estar fa uns anys en els de Bocairent però no trobe el camí per arribar, almenys he trobat un bon lloc per a fer una foto.

Aparque a l'ombra i vaig a peu. M'asente a l'ombra i em demane una beguda refrescant

Em trau una altra tapa

Com els plats son grans em demane mitja ració.... de primer Rin-Ran

De segon Choto frito..... però no en te..... mecauenlamar.... pues Lágrimas de Pollo

Bon lloc per dinar... tant pel lloc com pel menjar com pel preu. A les 15'30 em torne a posar en marxa.... fa calor.

Puge el port cap a Quesada, Huesa i Pozo-Alcón, per ací marca 33ºC... menuda diferència. Passe pel Embassaments de la Bolera i del Portillo. Quan passe Fàtima em desvie cap a un altre poble amb nom curiós... Duda

Ací mes que "duda" he tingut un "error", hauria d'haber anat cap a Huescar però m'he enganyat i he anat cap a l'Embassament de Clemente, quan m'he donat conter he pegat la volta i he tornat. Ara ve la part mes avorrida.... anar cap a Puebla de Don Fabrique i les seues avorrides rectes. Passe Caravaca i Calasparra i pare per a fer l'ultim repostatge i un refresc.
Ara ja sense parar fins a casa per Jumilla, Iecla, Caudete, la Font de la Figuera i a casa. He arribat passades les 20 hores i 803 km.

El mapa de la ruta.... mes o menys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada