11/4/17

Siurana-Miravet-Valderroures

Dissabte vam fer una escapadeta la dona i jo. A disfrutar d'un bon cap de setmana en la moto. Es vam alçar ben matí. Anem a la gasolinera i eixim a les 7'10 del matí. Agarrem l'autovia i parem a una Àrea de servei per a fer-se un cafè sobre les 8'00 del matí. Continuem per l'autovia fins arribar a la Pobla de Tornesa on la deixem per a dirigir-nos cap a la Vall d'Alba. Continuem cap a la Torre d'Embesora per a respostar. Uns minuts després arribem a la carrasca de Culla on anem a esmorzar. El tronc de la carrasca es molt mes gran del que s'aprecia a la foto.

Es peguem un bon esmorzar. Maite diu que açò pareix un dinar.

Reprenem la marxa i ens dirigim cap a Sant Mateu, Traiguera, La Sènia, Mas de Barberans, El Pinell de Brai i Mora d'Ebre on parem després per a netejar la pantalla del casc a un àrea de descans.

Continuem cap a Falset, la Porrera, Cornudella de Montsant i finalment Siurana. Segona parada prevista.

Es un poble dalt d'una penya gegant. La carretera de pujada es espectacular amb uns paisatges d'infart.

L'Embassament de Siurana està prou sec però les vistes son espectaculars.

Ja passa de les 15'00 hores però com hem esmorzat bé no tenim massa fam. Baixem per la mateixa carretera que hem pujat fins Cornudella de Montsant, fem el segon repostatge i anem a dinar. Una ensaladeta i dos tapetes.

Tornem per la mateixa carretera que hem vingut cap a Falset, Mora d'Ebre i Miravet on tenim la tercera parada prevista. Primer anem a vorer el Pas de Barca. Ens hem quedat amb les ganes de creuar el riu amb la barca.

A pocs metres està Miravet. Ciutat templaria.

Pugem cap al Castell tot i que a l'horari ja hem vist que està tancat. Es fem unes fotos per allí dalt, les vistes també son espectaculars.

Baixem de nou i es posem a buscar les marques de les riuades que m'havia dit Peter però no les veiem, li preguntem a un home i ens diu.... si... ahí hi ha una.... i ens senyala on està....

Mama caca!!!!! Ahí hi ham molts mestres d'altura...

Si si... aneu al portal i en voreu una altra mes alta ens diu l'home....

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOSSSSSSSSSSSSSTTTTTTTIIIIIIIIIAAAAAAAAAAAAA

Entre l'altura a la que està a la façana mes l'altura que hi ha al riu.... hi han mes de 10 metres!!!!!
Es fem un refresc i continuem la marxa. Ja ens queden pocs quilòmetres per arribar a Valderrobres. La carretera es fantàstica.... revolta darrere de revolta i xicane darrere de xicane.... un disfrute sense tràfic. Arribem a Valderrobres i anem a l'hotel. Hora d'arribada i quilòmetres fets en un dia.

Després d'una bona dutxa per a llevar-se el cançament de damunt i descansar un poc a l'habitació baixem per a pegar una passejada i sopar. Ens demanem uns plats de picà.... son mes grans del que pensàvem.

No recorde el nom d'este plat exactament, crec que era Chinchas del Matarraña. El cas es que este plat era tot el contrari del que passa habitualment a les fotos dels menús..... veus una foto gran i després el trauen un plateret.... ací la foto era xicoteta.... Li vam preguntar al del bar i ens va explicar que ho fan amb puré de creïlla amb nata i iogurt i damunt li posen el xori´i l'ou.... SOBREN LES PARAULES!!!!

Mentre sopem escoltem com parla la gent..... parlen en valencià!!!!! Practicament no note cap diferència en l'accent, si em preguntaren d'on son.....diria que es gent de la Vall d'Albaida. La pròxima vegada que tornem per ací ja se on tinc que anar i que demanar. Peguem una passejada per baixar un poc el sopar i anem a gitar-se. Ací la ruta que fam fer.