16/3/14

Stelvio Andalús - Almeria

Ahir ruta amb la moto, fa unes setmanes vaig vorer una foto d'un port de muntanya que la gent li diu el "Stelvio Andalus". Com el Stelvio Pass que està entre Suissa i Italia està molt lluny, doncs vaig a l'andalús que està mes prop.
A les 8'00 del matí eixim Maite i jo, una mica tard però tampoc voliem agarrar massa fred. Autovia i manta cap a Alcoi, Sant Vicent del Raspeig, Murcia i Alhama de Murcia on hem parat a esmorzar al bar que hi ha davant d'una coneguda marca d'embotits. Duiem unes dos hores en marxa. No ha estat gens malament l'esmorzar

Després de l'esmorzar reprenem la marxa cap a Lorca, Puerto Lumbreras i Huercal-Overa on hem deixat l'aburrida autovia. Anem cap a Albox, Oula del Rio y Tíjola, on parem per reposar i tornar-nos a desviar. A partir d'aquest moment es on ha vigut la ruta bonica de veritat.
Una carretereta que va cap a Bayarque i Bacares, ací m'he enganyat i he pujat al Collado Ramal en conter d'entrar al poble, ha merescut la pena l'equivocació per vorer les vistes. Torne a baixar i pel poble ja agarre la carretera correcta, com diría aquell.... IM-PRESIONANT. Arribem dalt del port i encara hi ha una pujada mes per arribar a un mirador... ja que estem ací....
El Mirador de la Tetica 2.080 metres, les vistes espectaculars.

I el fretorro que feia allí dalt encara mes

Reprenem la marxa per arribar a un dels dos punts que tenia especial interès en visitar, el Port de Velefique o Stelvio andalús.... espectacular!!!!

La veritat es que no ha quedat gens bé el muntatge però ni muntant tres fotos es veu tot.

Arribem al poble de Velefique i ens diuen que anem a dinar al bar de la piscina. Tampoc ha estat gens malament el dinar.... Migas de harina

I Gurullo (o algo així)

Reprenem la marxa i en Tabernas eixim a la Nacional, passant per davant del desert de Tabernas on s'han rodat tants espaguetis western.

Continuem cap a Almeria i anem a vorer l'Alcazaba, primer des d'un mirador rodejat de muralles.

I després des de dins.

No pareix mal lloc per a viure ací.

Reprenem la marxa per arribar al segon lloc que volia visitar, el Cabo de Gata. He perdut un poc de temps perquè m'ha costat trobar l'eixida d'Almeria cap allí.
 Justet justet justet

Li he proposat a Maite que buscarem un hotel per a quedar-nos però no ha volgut, així que hi ha que tornar cap a casa. Agarre l'autovia que va cap a Nijar, Carboneras, Vera i ja passat Huercal-Overa parem per a reposar i pegar un mos. Son les 20'45 quan es tornem a posar en marxa cap a Lorca, Murcia, Sant Vicent del Raspeig i Alcoi.
Quan passe Alcoi es posa la reserva, pensava que arribaria fins a casa i aleshores pense.... entre a Cocentaina a reposar i li cride a Pedro per fer-se un café. Quan arribe a Cocentaina la gasolinera tancada.... MECAGENLAPUTA!!!! Bé.... fins a Muro sense parar que allí hi han dos a l'autovia..... LES DOS TANCADES!!!!! OSTIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! Li pregunte a un cambrer d'un bar i em diu que si a la del Carrefour de Cocentina no puc posar-ne tinc que anar a Ontinyent o Alcoi.... no tinc prou gasolina per a ninguna de les tres opcions.
Així que no m'ha quedat mes remei que molestar a Pedro per vorer si podia anar al Carrefour i portar-me-la a Muro. Hi han coses que no es poden pagar en diners. Muchas gracias Pedro!!!!!
Després de vindre Pedro amb un parell de litres a una garrafa reprenem la marxa per arribar a casa a les 24'30 hores i 904 km en un dia.... estic escrivint ara i encara em fa mal el cul.
Ací un enllaç per a vorer mes fotos.
Com no em deixa posar l'enllaç de la ruta pose una captura de pantalla.