22/10/13

Fonts de Bocairent Part2

Ahir vaig eixir amb la bici per seguir fent el track que ha fet Pedro Nieto de les Fonts del terme de Bocairent. Vaig decidir reprendre el track on havia deixat l'altra vegada, al Mas de Reiner.
Per avançar un poc, i ja que habia matinat tant, vaig pujar per la carretera, açò és el que es veia de Bocairent.

Una vegada dalt a la serra m'encamine cap al Mas de Reiner i poc abans d'arribar em desvie per un camí per enganxar el track. Arribe a la Casa del Bou i em faig una foto a aquest pouet pensant-me que seria la Font de la Cova Ibañez, ja m'han dit que la font és un alcavó que hi ha un poc mes avant.

Continue pel Camí de la Casa el Bou i pel Pinatell per arribar a la Font de Mariola on aprofite per a pegar un mos.

Continue cap al Mas de Serafí però al vorer una cadena que talla el pas torne cap arrere desfent el camí que havia fet instants abans i em dirigisc a la Font del Mas dels Arbres.

L'altre dia em van dir que el que coneguem com la Font del Mas dels Arbres tota la vida s'ha conegut com la Font del racó del Cirer i que dins del Mas hi ha una altra font, la Font de l'Arbre. Així que vaig a vorer si és cert. Si que hi ha una altra font que buida a una bassa, encara que la malesa ho tapa tot, el que desconec és la veracitat del nom de les fonts.

Torne a desfer el camí i vaig cap a el Mas del Parral.

Poc abans em desvie per pujar cap a l'Alt de la Cova però em torne a desviar per arribar a la Font de la Fardatxera.

Torne a desfer el camí, aquesta vegada de baixada i per un lloc molt verd.

Una vegada al camí que puja al cim agarre una altra senda que va cap abaix passat el Camping i em dirigisc cap a l'Ermita de Sta. Bàrbera i la seua font.

Continue cap a la Font d'Els Teulars.

I la Font de l'Ermita de Sant Jaume.

Un poc mes abaix està la casa de Frodo Bolson. 

I baix de Les Alqueries està la Font de la Casa l'Horta.

I un poc mes abaix la Font del Mas del Cego. On hi ha una casa rural i el propietari em va atendre molt amablement i em va donar permís per fer-me la foto de rigor.

Ja son quasi les 12'30 i tinc que treballar per la vesprada així que passant per la Font d'En Ferrís vaig pel pont de Darrere la Vila per arribar a casa els meus pares i finalitzar la ruta. Aquest es el perfil i van sumant-se els quilòmetres de la ruta definitiva.


4 comentaris:

  1. Aquest diumenge volem anar a fer una ruteta per algunes de les fonts de Bocairent i voldriem saber més informació al respecte. Algunes ja les coneixem, però altres no sabem ubicar-les. No tenim track i anem sobre mapa ( el que ens van proporcionar fa 2 anys a Tourist Info de Bocairent), encara que coneixem un poc el terreny.Ens interessaria saber si les fonts que tenen el nom d'un mas estan situades dins del mateix, o es pot accedir a elles lliurement. També ens falten situar les següents fonts: Font de l'Hortet del Sto Cristo, Font del Canyaret, Font del Molí Nou, Font dels Brulls, Font Tancada i Font del Mas del Cego. Si ens pogueres donar alguna pista. Gràcies.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La majoria de fonts que estan dins d'un mas necesitaràs el permís del propietari, en altres deixen entrar lliurement perquè no estan "davant de la porta de la casa". De totes maneres quan arribes a un lloc crides als propietaris i demanes permís. La Font de l'hortet del Santo Cristo està al Barranc de Lluna camí d'Ontinyent just baix de l'ermita però no hi ha cap indicació. La Font del Canyaret pareix que el camí es inaccesible, nosaltres no vam poder arribar. La del Molí nou està entre la de la Canaleta i la fàbrica de Perez Vañó pel barranc. El Mas del Cego ara es una casa rural Villa Carmen.

      Elimina
  2. Hola!!! I pots dir-me com arribar a casa de Frodo?? Gràcies ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Victoria, està entre Les Alqueries i l'Ermita de Sant Jaume. Hi ha una penya molt gran a l'esquerre del camí pujant. Continues la sendeta i arribes a eixa zona. Hi ha una bassa. Gràcies a tu. ;)

      Elimina