26/5/13

Morella Singletrack

Ahir vaig anar a Morella per a fer una ruta en la bici. Entre que es una zona que no havia pedalejat mai i que han fet un Centre de BTT amb rutes per sendes, la proposta era molt "indecent". El mes passat van fer una ruta de presentació i ara una altra, dos rutes.... una BTT i l'altra senderista. La nostra era per a tot el dia, dinar, segur i un vehicle d'assistència tot per 18€.... igual que una marxa de btt que no m'agrada el recorregut i que donen una samarreta cutre.

Em vaig alçar a les 5'40, només tenia que carregar la bici i posar gasoil, vaig eixir a les 6'15 i a les 8'45 arribe a Morella al Portal de Sant Miquel.

Vaig a l'Oficina de Turisme que era el lloc d'eixida. Allí m'enduc una sorpresa, està Sergio un xic de l'Olleria. Ningú dels dos sabíem que l'altre estaria allí.
 Al poc eixim baixant al Povet, després fem un tros de carretera, ja amb Morella al fons.

Continuem cap a Morella la Vella, un lloc amb pintures rupestres. Contínuament anem obrint i tancant porteres.

Fins arribar a l'Ermita de Sant Antoni, amb molt bones vistes.

De seguida la primera baixada, la dels Gegants. Un primer tram amb unes revoltes enllaçades, tan enllaçades que si fas una mal ja no pots traçar l'altra. Molt tècnica però molt xula i divertida. Creuem una carretera i continua la baixada, esta part no es tan tècnica i es mes ràpida fins arribar al Riu Bergantes. Uns creuen amb la bici i altres a peu, ve prou crescut.
Fenomenal vista dels Gegants, per on hem baixat.

Continuem pel Camí de Forcall on pugem cap a l'Ermita de Nostra Senyora de la Consolació, menut "calvari".

Continuem la pujada a la Mola Garumba per la Penya del Migdia, després d'una pujada.... a carregar-se la bici al llom per pujar dalt de tot on esmorzem. Arriben els senderistes i continuem.

Li peguem la volta sencera a La Mola Garumba, amb unes vistes espectaculars, incloent el Penyagolosa. Fem una bona trialera de baixada, no es complicada i com vaig darrere de Pablo (un dels guies locals) la baixe amb bon ritme. Continuem creuant porteres.

Les vistes ja ho he dit, son espectaculars.

Estranya formació rocosa.

Baixem cap a Forcall per una trialera com no havia fet mai cap.... son unes "escales" on vas castigant els braços d'una manera descomunal. Un xic perd una roldana de la bici i mentre li feien una reparació d'urgència va a buscar-la..... Es mes fàcil trobar una agulla en un paller que una roldana i un tornillo en una trialera de pedres..... i L'HA TROBAT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alberto (un altre guia local) ens acompanya a uns quants a Forcall a per aigua i tornem on estan els altres, com ja es tard decidim, i amb molt bon criteri, retallar ruta i anar al bar de Cinctorres on teníem el dinar per carretera.

De primer Fideuà... fins i tot repetint.

Dos bones taulades.

De segon carn.... pexuga, cerdo, corder, llonganisses.

Creïlles i pimentons.... i cervesa.... molta cervesa.

Després d'eixa fartada no hi han moltes ganes de tornar a agarrar la bici... però no queda altre remei. Anem cap a l'Ermita de Sant Pere i baixar la Trialera de l'Hostal Nou fins el Riu Calders.

A este punt ens separem, hi ha gent que vol arribar prompte a Morella per assistir a una Manifestació contra el Fracking. Consistix en destrossar la terra contaminant els aqüífers per traure un poc de gas.
Ens desviem pel Mas de Torre Marçà, una pujada bonica per senda tot i que vam fer un tros per dins de riu i vam tindre que eixir fora de la senda perquè l'aigua estava pudenta.
Queda una última baixada que també va estar xula i que ens va acabar d'engorrinar tant a nosaltres com a les bicis, però encara quedava una pujada fins arribar a Morella.... on totes les costeres acaben cap amunt.... primer una costera formigonada, després escalons, mes costera formigonada i mes escalons on ja no vaig poder continuar i vaig posar peu a terra. Arribant a la Porta de Sant Mateu.

Una ruta fantàstica amb una companyia immillorable i que va acabar.... com no podia ser d'altra manera.... a un bar. Ja son les 19'00 hores i quasi 60 km per una ruta molt exigent amb 1.600 metres d'acumulat. Ha eixit un vídeo una mica llarg i la resta de fotos. També podeu vorer ací el vídeo del company Alberto.

Una bona decisió el vindre ací tot i la matinada, ha merescut la pena. Ruta per mooooooolta senda de qualitat, bones baixades, molt bona companyia i un dinarot d'escàndol. El perfil de la ruta.

1. Molt bona memòria, te'n recordes perfectament de tots els llocs per on vam anar. A demés com diu Pablo molt bona crònica i excel·lent propaganda. Moltes gràcies i a vore si repetim prompte.