20/5/13

Creu Covalta - Muro

Hui m'he arreat un super-rutó amb la bici, el track es cortesia de Pedro Nieto de Cocentaina, així que abans de començar vull donar-li les gràcies per compartir amb mi aquestos paratges tan bonics.
 El primer objectiu era el Castell Vell d'Albaida (el turonet que hi ha a la dreta del campanar) que ja havia estat allí amb la bici, i el segon la Creu de la Covalta dalt de tot a l'esquerre, també havia estat allí però no amb la bici.

La ruta ha començat a les 7'30 del matí des de l'Olleria, baixe pel carril bici cap a Montaverner on agarre el Camí Reial de Gandia, desviant-me per a creuar el Riu Albaida i arribar al poble passant pel Circuit i l'Estació de Ferrocarril.
Continue pujant cap Atzeneta i per La Sèquia vaig cap al Camp de Futbol on continue pujant per a pegar-li la volta a la pedrera i baixar per la senda de la Font de Sant Lluis.

Arribe a l'antiga carretera i comence a pujar cap al Castell Vell d'Albaida, ja vaig pujar una vegada ací, però esta per un altre lloc. Després de cremar-se esta zona ja fa uns anys, ara no t'arrapes tant les cames. Es un lloc tot i no estar molt alt amb bones vistes.

Baixe per una senda que apenes es veu per la malesa que hi ha, menys mal que duc les proteccions. Una vegada baix hi ha una senda molt bonica que arriba a la zona de casetes. On es poden vorer estos dos "cerdets"

Ara comence a pujar de nou, esta vegada per la pista cap a la Font del Patge. Al poc de passar-la, em desvie per a pujar per la Senda del Enginyers cap al Pla dels Carros. Continue per la pista que va per la cresta de la serra, a l'esquerre la província de València i a la dreta la província d'Alacant. A la zona de la Buitrera hi ha una senda que puja per una banda de la serra i baixa per l'altra. Agres al fons.

Em toca deixar la pista per a pujar per una senda, no es gens ciclable i tinc que anar amb la bici al llom uns 15 minuts fins arribar al cim on està la Creu.

Aprofite per esmorzar a la base de la creu que no corre aire buscant amb la mirada les restes del poblat iber però no veig res. Una vegada recuperades les forces puc disfrutar de les vistes, per un costat la Vall d'Albaida.

I per l'altra la Valleta d'Agres amb Bocairent al fons.

Hi ha que pujar un poc mes fins arribar a un Punt Geodèsic i de seguida comença la baixada, primer senda, després camí i una altra vegada senda..... woooooooooowwwwwwwwwwww quina senda mes xula.

Arribe a unes casetes i per un camí baixe fins la Font del Baladre.

Vaig per una senda vorejant el Riu Agres, que meravella de paisatge, encara que.... em sona haver passat per ací en una Marxa BTT que van a fer a Muro fa mooooooolts anys.

Una vegada fora del barranc, arribe a l'antiga carretera del Port d'Albaida i cap amunt de nou. També vaig passar per ací durant una nocturna que vaig fer a Muro. Una vegada dalt del Port comence a pujar pel Barranc de Fontanars, arribant a la Font escolte un soroll i veig uns matolls moure... apareix un porc senglar, un bixarraco marró impresionant que se'n va corrent entre els matolls, el tinc a poc mes de tres metres i tot i traure la càmera ràpidament no em dona temps a fer-li una foto. Continue pujant per la senda fins arribar al Corral de Diego.

Ara ja toca baixada, una vegada passe el Corral de Pedralba comença a ploure, es fina però em queda molt així que aprete un poc. Arribe a una senda que està tapada i no se ni per on vaig tot i seguir el track, així que vaig creuant la Lloma de Faus per arribar a un camí. Al poc torne a enganxar el track i arribe a la Font de l'Anoueret, ja no plou i continue baixant per la Font de l'Arriero. La senda acaba en un camí que em du fins Atzeneta.
Ara tinc tota la nuvolada darrere, en qualsevol moment descarrega així que pel mateix lloc que he vingut torne. Amb l'avantatge que ara es de baixada. La Sèquia, l'Estació de Ferrocarril d'Albaida, el Circuit i pel Camí Reial de Gandia fins Montaverner.
El cel està molt negre, puge pel carril bici i arribe al Rodat de l'Olleria, ja estic al poble. Pare al semàfor de l'Escorxador i descanse un poc, no plou però els cotxes que baixen duen els "limpia" en marxa. Es posa en verd i cap amunt, de seguida comença a ploure, es fina i no molesta, tot el contrari però a uns cent metres de casa descarrega amb força...... SALVAT!!!!!
Si tarde dos minuts mes em xope tot, son les 14'55 i duc a les cames 68 km amb mes de 1500 metres d'acumulat.
Ací podeu vorer la resta de fotos i el perfil de la ruta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada