26/8/23

La Ragua-Calar Alto

 Dijous ruta de tornada cap a casa. En realitat l'objectiu de la ruta, que era fer el Port de La Ragua, es hui.

No em vaig posar el despertador per la nit, la nit passada no vaig dormir molt i he prefrit descansar esta nit per a tornar tranqui i sobretot.... disfrutar de la ruta.

Eixia sobre les 8'20 de l'hotel, encara em queda gasolina d'ahir així que quan tinga que repostar aprofite per esmorzar qualsevol cosa a la gasolinera i maximise la parada.

Primer un poc d'autovia direcció Guadix, em desvie cap a Beas de Guadix i anar al primer objectiu de la ruta, el Mirador del Fin del Mundo.

La pujada es verdaderament acollonant, la pendent es BRUTAL i hi ha unes quantes revoltes que no hi ha visibilitat. Anaba acollonat pensant en que no vinguera cap cotxe perquè a vore com pare i m'arrime sense caure. A la foto no s'aprecia la pendent.

Les vistes son flipants.


La pujada es molt forta, es un poc mes d'1 km, la baixada es pel mateix lloc. Igual que abans..... que no vinga cap cotxe plis. Quan estaba arribant baix un ciclista pujant li he dit que estaba molt empinat i s'ha rist.... es nota que ho coneixia.

Torne arrere per anar altra volta a l'autovia i ara anar direcció La Calahorra. Aprofite per parar a una gasolinera i repostar i fer-me un tallat i dos donut. Ara a pel següent objectiu de la ruta, un poble amb nom curiós, Dólar.

Torne arrere uns km per l'autovia i ja arribe a La Calahorra, on comença el port. El castell al fons.

Amb zoom.

Fins l'alt del port hi han 14 km, però jo vaig cap a Laroles..... aixó vol dir que entre pujar el port i baixar-lo tinc 30 km de Rock'n'Roll.

 
Primer hi ha un tram mes revirat amb la carretera estreta i sense línea divisoria, després es mes ampla amb línea divisoria i arribe al Mirador del Marquesado.

Després la carretera torna a ser estreta i sense línea divisoria, per ací ja va notant-se la frescoreta.

Finalment arribe dalt de tot. MT Valencia

A l'altitut que està i la d'arbres que hi han.

Baixant pare a fer una foto i en eixe moment passa un moter. V's

Arribe a Laroles i estic buscant alguna tenda que venguen pegatines que pose algo del port o de les Alpujarres i no trobe res. Al següent poble tampoc. Arribe a Cherín i busque soles de passada sense entrar per dins i tampoc. A l'eixida veig una porta gran a una rodona sense saber que es. En arribar a casa he vist que era d'un Aqüeducte.


Entre a Alcolea, que no Alcoleja jajajajajaja buscant pegatina i res. De camí veig un indicador Alpujarras Almerienses.

Arribe a Laujar de Andarax, ja vaig estar per ací l'any passat. Ací si que he trobat una pegatina, he perdut molt e temps buscant, llàstima no haber mirat a La Calahorra. Aprofite per a un avituallament. està molt bé açó de que traguen una tapa amb la cervesa.... però podrien truare-les juntes.... FASTIDIEN LA FOTO!!!!!! JAJAJAJAJA

 
Em torne a posar en marxa i al arribar a un altre poble em trobe la carretera tallada perquè estan en festes, al desviar-me veig una senyal extranya.... em vaig quedar intrigat per saber que vendrien a eixa tenda.

Una vegada a casa vaig vorer que era una tenda de vins.... no ho habria dit!!!!jajajajaja Continue que està fent caloreta. Esta carretera està xula però una de les millors del dia es quan arribe a Ohanes. Com es sol dir: La carretera no es un circuit.... però ens apanyem!!!!! jajajajaja A qualsevol punt que pares a fer la foto es veuen un muntó de curves.

Arribe a Alhabia i vaig a fer una carretera que em va agradar l'altra volta que la vaig fer, però esta vegada al revés. Fins i tot es veu des de lluny el següent objectiu de la ruta, l'Observatori de Calar Alto.

Arribe a Gégal i hi ha un bar a l'inici del port, es veu que sempre agarren vacances per estes dates perquè l'any passat també estaba tancat. L'any passat vaig dinar molt bé a Serón, però ja va siguent hora. Així que veig un bar a l'entrada i pare allí.

Primer em demane una canya ben fresca i una tapa de caragols. Li veig a un home una tapa de sardines i m'entra pels ullls.

Després em demane un refresc i una tapa de pimentó fregit.

Després una tapa de carn amb tomaca.

Tot açó sentint bona música rock i fresquet..... ahir vaig buscar un lloc aixina a Baza i no el vaig trobar. Em faig un tallat del temps i li demane el conter al cambrer que em diu: Mas barato imposible.


Que algú m'explique perquè no ho entenc. Com va dir Terminator: Tornaré!!!!! He dinat bé i sense ser una cosa pesada, ara toca disfrutar de la carretera. Un port molt poc transitat i amb bon asfalt. Vaig a fer el Port de Las Menas, em desviaré per pujar a l'Observatori de Calar Alto i baixaré a Serón..... mes de 46 km de Rock'n'Rollllllllllllllllllllllllll

MT Valencia

Observatori astronómic.

Ací també fa bona frescoreta, 2.168 msnm.

No he vist cartell del Port de Las Menas, per l'altre costat si que he vist un cartell. La próxima vegada que vinga per ací, a vorer si ho recorde i vaig per ací per investigar si hi ha cartell.

Arribe a Serón i continue cap a Tíjola, Olula del Rio i em desvie cap a Oria per a pujar el Puerto de La Cumbre. Estaba divertint-me tant que ni he parat a fer foto, però per ací ja habia passat. Arribe a Chirivel i pare a fer el repostatge. Em queda un tros d'autovia i després desviar-me cap a Puebla Don Fabrique, Caravaca, Calasparra, etc. Tot aixó es recte com si fora autovia i el GPS em diu que arribe tard. Li pregunte si torne directe i em diu que faig 15 km mes però que arribe una hora abans.

Blanc i en botella..... ORXATA!!!! Me'n torne directe a casa per l'autovia. Per Murcia (molta calor) hi ha un accident amb 5 cotxes, la cua es brutal.... però amb la moto sense parar avances molt. Finalment pujant el Port d'Albaida entra la reserva, ja arribe a casa sense parar. Quilómetres fets els dos dies i hora d'arribada.

El mapa de la ruta previst.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada