13/5/12

Long Travel amb els Freeambres (Banyeres-Xàtiva)

Ahir vaig eixir amb la bici, es tractava de fer una ruta de llarga distancia amb els Freeambres (Banyeres de Mariola-Xàtiva), també van vindre els Mata2 d'Elx.

A les 7'30 estàvem a la plaça de bous de Xàtiva on vam deixar dos cotxes i vam anar cap a Banyeres on ja estaven els altres esperant-nos.

Una vegada tots apunt ja vam eixir, eren quasi les 9'00 i les previsions eren de molta calor, encara que al Naiximent del Vinalopó no en feia.

Una vegada vam reprendre la marxa, van començar els problemes per a Alvaro, primer mecànics amb rotura de cadena, punxades i amb el canvi que ens van retrasar. Una vegada vam eixir al Port de Mariola vam anar per la Senda dels Cavalls fins l'Ermita de Sta. Barbara i per la Trialera de la Mola cap a baix fins el Mas de l'Alboret on vam esmorzar.

Després d'esmorzar la calor ja començava a notar-se. Vam continuar pels Corrals i el Barranc dels Tarongers.

Una vegada fora del barranc vam continuar la ruta per la Senda dels Enginyers on van continuar els problemes d'Alvaro, però esta vegada físics. També van començar per a mi els problemes amb el gps, ja que es parava i tenia que anar continuament enxufant-lo. Quan vam arribar a la Font del Patge el vaig tirar a la motxilla.

En arribar a Atzeneta vam fer un descanset per a prendre alguna cosa fresca, feia molta calor i Alvaro no podia amb l'anima. Vam cometre l'error de no aprofitar per a dinar ací, era bon moment i bona hora, les 14'00.

A continuació per la Sèquia d'Atzeneta, l'Estació del tren de d'Albaida i el circuit vam arribar al riu de l'Olleria on vam creuar sense problemes, encara que la malesa havia crescut molt des de l'altre dia que vaig passar per ací.

Una vegada a l'Olleria vam decidir avortar la ruta, encara no havíem dinat feia molta molta calor i hi havia gent molt cansada. Així que mentre es van quedar uns quants al poble els altres vam anar cap a Xàtiva encara que en conter d'anar per la Trialera de les Gasolineres i el DH de Novetlè vam anar directament pel carril bici a baixar el Port de l'Olleria fins Xàtiva on vam arribar sobre les 16'30 amb mes de 70 km a les cames. Cosa que m'ha permès fer els primers 1.000 km anuals.

El perfil de la ruta, encara que està incomplet.

Vam carregar les bicis dels ilicitans i la meua als cotxes i ens vam dirigir a menjar un poc, crec que encara que tots teníem fam el que mes teníem era sed.... apart de calor jajajajajaja.

Una vegada reposats vam anar a l'Olleria per deixar la meua bici i arreplegar als que s'havien quedat allí i anar fins Banyeres per arreplegar els altres cotxes i vaig tornar cap a casa on vaig arribar a les 19'30.

La ruta va estar molt bé, la llàstima va ser el dia de forta calor que ens va tocar i que anava mermant a tots i no haver eixit abans, però amb gent que des de lluny es complicat. També com he dit abans vam cometre l'error de no dinar a Atzeneta i descansar un poc per a continuar i fer la ruta completa. Afortunadament teníem alternativa perquè pujar cap a la Creu de l'Olleria amb la calor que feia era un suïcidi.

Ací la resta de fotos i els dos videos que ha fet Jordi, Part 1 i Part 2.

1. en pasarse la calor y estar be fisicament m'agradaria repetirla perque es un ruto.
    un abraç y moltes gracies per tot