21/12/23

Geoda de Pulpí

 Ja fa molt de temps que vaig vorer unes fotos i em vaig preparar una ruta per anar a vore-la, I que es una geoda???? Es  una cavitat rocosa tancada i tapizada de cristals. Ací en concret està l'explicació de la Geoda de Pulpí. L'altre dia vaig tornar a vorer les fotos i em vaig dir AU.


A les 5'30 sona el despertador i a les 6'15 eixia de la gasolinera. Fa frescoreta, 3ºC, que diners mes ben gastats els del xaleco i els guants calefactables. L'altre dia vaig comprar l'entrada per a la visita de les 11'30 i hi ha que estar allí mitja hora abans.... en teoria... Així que com està lluny no puc fer massa ruta. Decidisc fer una tirà llarga d'autovia. Pare a l'Area de Servei de Santomera, un tallat 1'95 €.... ací ja no torne a parar mes. Continue fins Totana, allí deixe l'autovia i vaig a buscar dos pobles amb nom curiós, el primer....

Després a pel segon i he tardat en trobar-lo, m'he enganyat dos vegades perqué creia que estaba mes propet, vaig cap a Aguaderas, també nom curiós. Aprofite per a fer el primer repostatge. Pegue la volta i vaig cap arrere fins arribar a Lorca.... ací no es!!!! Li faig cas al GPS i em clave per uns caminets. Arribe a un camí que està tallat per obres, com no es pot passar continue avant..... res el GPS no em trau una alternativa i pegue la volta i em clave pel camí tallat per obres.... soles poden passar els residents..... si no em diuen res.... pues au!!!! Finalment arribe a Cassalla!!!!!

He perdut molt de temps buscant el cartell i s'ha fet mes tard del previst, ja hauria d'estar a Andalucia i encara em falta prou, així que pare a esmorzar a les 9'50. Plat de pollastre amb xampinyons i pimentons del piquillo mes beguda sense café..... 4€

A les 10'10 em pose en marxa. Al poc ja entre en Andalucia, voretge Pulpí i continue cap a Villaricos, esta zona ja la conec. Castell de Villaricos.

La carretera entre Villaricos i San Juan de Terreros es absolutament espectacular, només son 17 km però vas pel costat del mar i hi han 200.000 miradors..... tinc ganes de parar en tots, però no puc parar en cap perquè ja son les 11 i tendria que estar ja a la Geoda.

Arribe allí a les 11'10.... jo preocupat per si tendria algun problema i he vist que no. He tingut temps de sobra per a fer moltes fotos. Està clar que si li dius a la gent que arribe 10 minuts abans..... la visita no eixiria a l'hora. Solució??? Dir-li que vinga mitja hora abans jajajajaja


A les 11'30 comença la visita i ens preparem.

De seguida entrem a la mina.

 
Entrem a piso pla, segons diu la xica la temperatura dins es com a una cova, constant tot l'any. Dins de la mina no es poden fer fotos ni pots entrar motxilles, hi ha que portar el casc i deprés per a vorer la geoda hi ha que posar-se mascareta. Foto de l'eixida d'emergència.... no m'agraden les fotos en vertical però així es veu l'altura de l'escala, 40 metres crec recordar.

Les fotos les fa la guia a determinats llocs i després si les vols te les envien per mail pel módic preu d'1 €. Mentre estavem per dins he descobert el motiu de que no es puguen fer fotos..... si la visita dura hora i mitja sense fer fotos, si cadascú fera fotos duraria la visita 5 hores. Li dic a la xica i diu: Correcto!!!! Si ya tenemos que ir esperando imagínate. Ací el bar dels miners jajajaja

Ací una geoda partida, els miners van anar cavant per traure el ferro i la van llevar.

Després si que hi ha que baixar una escala de caragol amb 79 escalons i després hi ha que baixar un poc mes per arribar a la geoda. hi ha que anar per torn un a un. Et lleves el casc i et poses la mascareta. Primer t'asomes i la xica encén una llum que dura uns segons (per a que tots estiguen el mateix temps mirant) i després es quan t'aseus als escalons que hi han per asomar-se i et fa esta foto.

El que es veu es absolutament espectacular, tendria que haber una càmera dins per a que fera una foto de la cara de sorpresa  de tots. Ací una foto de la Geoda on es veu l'interior amb una xica per a tindre una idea del tamany. A mi m'ha recordat a la Fortaleza de la Soledad de Superman.

La Geoda està rodejada i tancada i nosaltres s'asomem per un forat, en realitat es així.

Una vegada hem vist tots comencem a eixir. Quan nosaltres baixàvem ens hem creuat amb dos visites i mentre eixiem amb dos mes, a 12 persones per visita es prou de gent. Li pregunte si tarden molts dies en enviar les fotos i em diu que la xica de l'Oficina ja te una carpeta amb les meues fotos i quan li diga el meu mail les envia.

Hem eixit rapidets sense parar, llevat de quan hem pujat l'escala de caragol. Després passem per l'Oficina, pague l'euro per a que m'envien les fotos i arreplegue de les taquilles la jaqueta. Em pose en marxa cap a les 13'30 cap a Mazarrón. Quan va guanyar Pedro Acosta el Mundial en Moto3 vaig anar a dinar a la seu del Club de Fans, com enguany ha guanyat el Mundial en Moto2..... pues a dinar altra volta allí jajajaja

Dos plats de tapa, un de costelles rinyons i creilles i un altre de bacallar amb berginia, una cervesa, un refesc i un tallat.... 6€

Hui m'han eixit els dos menjars ben barats jajajajajaja Em pose en marxa a les 15'30. La típica foto a la Bahia de Mazarrón.

Carretera molt xula cap a Cartagena, després un poc d'autovia i direcció Torrevella i foto a les salines de Sta Pola per la Nacional.

En Alacant he vist que no arribaria massa tard si anaba per la Nacional en lloc de per l'autovia, es molt lenta per baix d'Alacant però per dalt cap a Xixona no. He pujat el Port de la Carrasqueta sense tràfic. Finalment arribe a casa a les..... i amb quilòmetres.

Mapa de la ruta...... sense els quilòmetres de mes que he fet pegant voltes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada