29/10/22

Beneixama, Alt dels 3 Pinets

 Ja feia temps que no venia a fer ruta per Beneixama, des d'abans de l'incendi. He vist que l'última vegada que vaig estar per ací va ser l'1 de Novembre del 18. Quasi 4 anys justets, aixó vol dir que l'incendi seria al 2019.... i jo que pensava que feia 10 anys!!!!!!!!!!!!!!!!!!😲😲😲😲

La veritat es que el paissatge  es desolador, res a vorer.... pareix que siga altre lloc diferent. A les 8 en punt arribe a Beneixama, descarregue trastos i em pose en marxa a les 8'15, creia que estaba fosc però al llevar-me les ulleres de sol..... HE VISTO LA LUZ!!!!! 😅😅😅

Una vegada passe el Pou de la Neu del Madronyal ve la putada..... comence pedalejant però al poc arribe a un assut. Tinc que baixar de la bici per a passar-lo, en hi han 3. Després.....

Abans el barranc era ciclable, anaves pujant però no era molt empinat, ara està desfet i ja NO es ciclable, per ací fins i tot he tingut que fer BMX (Bicicleta al Muscle eXtrem). Totalment impracticable, si no hi ha altre camí hi ha que pujar per la carretera.

Passe el Pou del Madronyal i al poc arribe a l'Alt de Rita. Per ací hi ha boira i fa bona rasca, comence a sentir unes motos, arribant a l'Alberg de Rita he estat apunt d'agarrar al que anava últim, després ja ni els he vist ni sentit.

Aprofite la paradeta per a menjar i posar-me les protes, ja ve la primera baixada. La Mollonera, baixada molt divertida. Primer un poc mes técnica amb un pas prou complicat i després mes suau fins que em desvie a l'esquerre per a pujar a la Font de la Duenya. Em creue amb 4 ciclistes parats, el que anava primer diu: Javi açó està desfet podries haver avisat..... JO ANAVA PUJANT!!!!!!!!!!!!!😆😆😆😆 Crec que eixe fora de l'asfalt ha fet poc d'MTB 😂😂😂😂


Puge per la senda i arribe a la pista, el Coll de les Caves, un poc després em desvie per senda i comence a baixar el Fontipark..... Rock'N'Roooooooooooooooooooooooollllllllllllllllll i jo pensant: Javi açó està desfet  podries haver avisat 😂😂😂😂😂😍😍😍😍😍😍

No he parat ni a fer fotos😇 Una vegada baix pense: I si vaig a Fontanars a esmorzar a un bar???😏 Pensat i Fet!!!!! Baixe pel Camí del Sucrer fins la carretera per arribar al poble. Però no he encertat el bar. L'entrepà no estava malament però 7€ mig entrepà em pareix un pel car (no molt tampoc). El cas es que una vegada vaig vindre en la moto a dinar i no vaig encertar el bar, ara este tampoc. He parat a un bar que he vist bicis.... poques... a un altre bar motos....... moltes. Blanc i en botella.... ORXATA!!!! Curiosa font a l'eixida del poble.

Em torne a posar en marxa i desfaig el que he fet abans, primer la carretera i després el Camí del Sucrer fins tornar a enganxar el track. He vist açó 😂😂😂😂😂

Comence a baixar pel Barranc de les Caves..... ES-PEC-TA-CU-LAR 😍😍😍 I damunt esta vegada no estava enfangat 😅😅😅 L'he disfrutat molt, arribe a l'Arcada i agarre un altre barranquet, molt molt estret. El Barranc de l'Infern.

Fins arribar a la Font del Nano.

Continue fins arribar a la Font de Gamellons, que bonica que es la tardor.


Quanta aigua.

Continue per la pista fins arribar a la Casa dels Enginyers i després per la Senda del Remallar cap amunt, molt bonica.

Una vegada novament a la Pista de la Replana agarre senda fins baixar al Refugi de Castelló i novament cap amunt!!!! Per ací ja comence a estar tocat i la pujada es dureta.... que collons dureta.... es una putada!!!!😅😅😅 Però era açó o pujar empentant per la Senda del Toll Vell. Una vegada a la Lloma del Savinar només queda l'ultima rampa formigonada per arribar a l'Alt de la Rabosa i un poc mes avant a l'Alt dels 3 Pinets.

De la torre de vigilància només queda els fonaments de les pates.😓

Les vistes des d'ací son espectaculars.


Però..... quan em pose en marxa i el que es veu..... no te res a vorer amb el que recordava. La imatge es desoladora.... el verd comença a eixir però tal volta seria moment d'ajudar un poc a la natura i replantar alguns pins.


Les altres vegades que baixava per ací ho feia descollonant-me, esta vegada no.... les altres vegades només veies la senda per on anaves, no veies res mes.... ara veus per on va la senda.

Amb tanta desolació es perd l'encant. Tot i aixó per Fontanars i les fonts del Nano i Gamellons si que està tot verd i la ruta es molt divertida.

El perfil de la ruta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada