10/7/22

Pont del Hacho

 El Pont del Hacho, es el pont ferroviari mes llarg d'Espanya. Construit per l'equip d'un tal Gustave Eiffel...... no se si vos sona el nom. El van cosntruir a 1893 i te 624 metres, ara en desús. Al costat està el que s'utilitza ara i s'aprecien les diferents tècniques de construcció.

 

Es este el tipus de rutes que m'agrada fer..... anar a vorer coses. Després de canviar la roda de darrere ja puc tornar a fer rutes llargues..... i esta es moooooooooooooolt llarga.

A les 5'00 sona el despertador. Com l'altre dia quan vaig passar per Carlet vaig vorer una gasolinera "super-barata" vaig aprofitar per omplir el dipósit. Hui no cal que li pose, quan pare a prendre café omplic i aprofite la parada. 

A les 5'25 em pose en marxa, autovia i manta cap a Almansa. He eixit a 24º C, quan puje el port comença a baixar, com era d'esperar, menys mal que ahir li vaig posar el forro a la jaqueta. Continue cap a Montealegre, Ontur, Hellín i abans d'arribar a Elche de la Sierra creue per un pontet el Riu Mundo i per allí marca la temperatura mes baixa 15ºC..... pues fa fretorro!!!😂

Arribe a Elche de la Sierra i aprofite..... repostatge i tallat. Encara no son les 7 quan em torne a posar en marxa. al poc em desvie cap a Yeste. Però primer pase per l'Embassament de Fuensanta.


Arribe a Yeste.

Ara ve una carretera molt xula que baixa al fons del barranc i va pel costat del Riu Segura.

Arribe al primer objectiu de la ruta, un poble amb nom curiós, Miller..... busco a Jack😂😂😂😂

Torne arrere i continue cap a Hornos per una carretera molt xula, no es per a correr, es per a disfrutar del paissatge. 


Finalment arribe a Hornos un poc abans de les 10, bona hora per esmorzar, encara que no he acertat el lloc...... l'entrepà estaba bo, però no tenien brases i també ha sigut un poc car. Amb vistes al castell.

Continue cap a l'Embassament del Tranco, bones vistes de tota la carretera.

Avance a un autobús que no deixa molt de lloc per a adelantar, al poc arribe al Mirador de Felix Rodriguez de la Fuente. Paradeta ràpida per a fer un parell de fotos i eixir abans de que arribe l'autobús.

Continue cap a Coto-Rios i Arroyo- Frio..... on hi ha molt càmpings i comença la pujada al Port de las Palomas.

Després ve la baixada cap a Burunchel, La Iruela i Cazorla..... encara no son les 12 i marca 39º C, així que unes fotos rapidetes i cama.

Continue cap a Peal de Becerro, després de passar el Riu Guadiana Menor arribe al pont..... PUES NO ES PER A TANT!!!!!


 

Que nooooooooooooooooooooooo..... que es broma..... este no es😆😆😆😆 Continue cap a Jódar y Guadahortuna, encara es prompte per a dinar però ja que faig la parada per a repostar aprofite i dine, així després no m'agarra modorra conduint. Primer una cervesa fresca.

De primer un Salmorejo fresquet.

Després Cabezuela de cerdo..... com no tenen "ascuas" encara.... pues a la planxa. Boníssim.

Mes un refresc i postre 18 €..... bé.... bo.... La cambrera em diu que el pont està aprop, així que no em pose ni la jaqueta, encara que per ací no fa la calda de Cazorla, també fa 33º C. De seguida arribe al pont...... pues si que es llarg.

Puge per un camí de terra a l'antiga estació.

Foto de caxondeo 😅😅😅😅

Pareix que es puga passar...... almenys te baranes, el de Manuel que passe en la bici no en te i dona molt de yu-yu

Es veu a l'esquerre el pont antic i a la dreta el nou amb mes pilars.


Un vídeo curtet.....


Em pose la jaqueta i continue cap a Alamedilla, Pedro Martinez i una zona de bany. Porte banyador.... esta vegada si que vaig preparat, però...... "mi gozo en un pozo"..... la zona de bany ha resultat ser un balneari, CAUENLAMAR!!!!!!😡😡😡😡😅😅😅😅😅

Continue pel Desert de Gorafe i després d'una pujadeta molt xula arribe a l'ultim objectiu de la ruta, el Parc Megalític.



Em torne a posar en marxa i al poc arribe a l'autovia..... segons el GPS.... em queden 357 km de ruta i arribe a les 21'00 hores.... m'he alçat a les 5. Encara no estic cansat però hi ha que fer eixos quilómetres, li pregunte si vaig directe.... em diu que per autovia son 367 km, 10 km mes, però...... que arribe a casa a les 19'22. Blanc i en botella..... ORXATA!!!!!

Autovia i manta cap a Baza, Puerto Lumbreras, Lorca i abans d'arribar a Murcia pare a fer l'ultim repostatge i café fresc. Em torne a posar en marxa cap a Elx, Alacant i pel Port del Maigmó cap a Ibi, Alcoi i finalment a casa a les...... i quilómetres....

Mapa previst de la ruta, encara que després vaig tornar per l'aburrida autovia per a arribar abans a casa.

La resta de fotos. https://www.facebook.com/media/set/?vanity=rafel.vidalsoler&set=a.10159895683671138

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada