23/5/24

Xàtiva - Alzira LT

Diumenge vaig fer una ruta Long Travel, des de Xàtiva fins Alzira. No es de les que estic acostumat a fer, de fet..... MAI HABIA FET TANTS KM!!!!!

De ves en quant els bons de Pep o Ruben m'avisen per a fer alguna de les rutes ciclo-gastronómiques que fan ells. L'any passat la vaig fer, però no completa. Així que enguany tocaba fer-la completa.

Les previsions eren de plou de pluja però arribant a Alzira pareix que està aclarint-se el cel. Hi havia que eixir des d'Alzira en tren a les 6'40 fins Xàtiva i allí ja fer la ruta en bici. Arribe bé d'hora, tan prompte que estaba tancat i no podia comprar el bitllet, al poc comencen a arribar la resta i eixim.

Una vegada a Xàtiva i preparats comencem.

Travessem Xàtiva per anar al Camí de Sant Antoni i cap a la Cova Negra, Bellús, Guadassequies, Benissuera i Montaverner. Ací fem una altre caminet diferent a l'any passat però eixim al mateix lloc, la via del tren.

Després anem a vorer l'Alcavó de la Séquia, propet de Bufalí.

Després ens venia de pas, encara que no estaba al track el Barranc de Junda, molt xulo.

Arribem a El Palomar i pel Camí del Pansat, precisament allí anem, a la Casa Rural del Pansat a esmorzar.

Pletóric esmorzar amb la insistència de Jesús per a deixar arreglat el seu próxim viatge a la Selva Negra i les continues rises i diversió.

Reprenem la marxa cap al Poliesportiu d'Albaida i pegant-li la volta al Castell Vell per la senda eixim a la Pista del Torrater, fent una paradeta a la Font del Patge.

Després de reomplir l'aigua ens tornem a posar en marxa fins arribar dalt del Torrater i pel Pla dels Carros cap a baix fins arribar a la via. Continuem fins el pont tallat, creuem la carretera i tornem a la via.

Baixem a la Font del Baladre i per la senda del Riu Agres fins Muro, continuem sendejant pel costat del riu, poc després he marcat una nova fita, els 2.000 km anuals. Primera vegada que els complisc en maig, vaig molt encaminat enguany.

Continuem fins arribar al Molí de Sant Pere. L'any passat va començar a ploure ací, enguany anem de luxe.

Continuem cap a l'Albufera de Gaianes, per desgràcia està totalment seca..... fa falta que ploga.

Arribem a Beniarrés pel Camí Vell de Planes i agarrem la via verda fins arribar a l'alberg de l'Orxa on tenim el dinar.

L'any passat vam arribar xopats, enguany molt millor. Ací estaba Jose esperant-nos que no habia pogut vindre en bici.

Unes imatges valen mes que mil paraules.

Uns vídeos de Ruben.

Després de l'àgap ens tornem a posar en marxa.

La part mes dura de tota la ruta era just després d'esmorzar, ara "en teoria" es tot costera avall llevat d'alguna pujadeta lleu.

Tornem a la via i cap abaix passant els túnels, en lloc de pujar a la pedrera de Vilallonga ens desviem  cap a les tuberies i eixir al Camí del Tarrassó i pel Camí del Budell fins Beniarjó, Almoines i Gandia. Ací es separen del grup Alfredo i Miguel.

Voregem Gandia pel costat del Riu Serpis, ja quasi amb 100 km. Agarrem el Camí de l'Alqueria del Duc, passant just pel costat. Ací comença el festival de l'aigua.... molta aigua entre séquies i marjals.

A Xeraco es separen Ruben i Manolo, Nosaltres continem pel costat de les séquies i les marjals. El ritme s'ha incrmentat prou, els msnm estan tot el temps entre 2 i 5 metres. Però veien que encara falten 30 km per arribar a Alzira els demane que afluixen un poc perquè jo no estic acostumat ni a fer tants km ni menys encara a eixe ritme.

Just només passar Favara amb 125 km el GPS es queda sense bateria.... JO ESTIC MES FUNDIT QUE ELL!!!!! jajajajajaja ara ve una pujadeta però es lleu. Continuem cap a Llaurí, Corbera i pel Camí de Corbera..... es posa a ploura uns pocs km abans d'arribar a Alzira.

M'acompanya Pep fins l'estació del tren on arribem uns minuts abans de les 21 hores i amb 142 km. REPTE ACONSEGUIT!!!!!! Tot i que els últims 30 km me se han fet llargs, com era d'esperar, he arribat molt satisfet.

Ací la resta de fotos.

1. Rafa, una gran narración de la ruta q hicimos ese día y q refleja muy bien la ruta y las sensaciones de la misma. Quizás, habría q haber comido un poco menos y más ligero. Tu compañía y de los demás muy agradable. Hasta la próxima y q sea pronto

1. La comida de lujo..... faltó un ratito de siesta jajajajajaja

2. Això és una de les grans i bones costums de perdre el temps, magnífica crònica ✅