18/1/16

Llutxent per la Tr Font Rafal

Hui una bona rutaka per aprofitar que tinc el matí lliure.

L'any passat, encara no fa un mes. Quan estava fent amb Pep la ruta per arribar a Almiserà pel GR, vaig vorer un indicador del Camí del Surar a Llutxent. Vaig pensar que seria una bona ruta per fer la trialera de la LT Barx-Llutxent que em va passar Benito. Així que he anat a "Verihuar-ho"
Vaig per l'Ecoparc i agarre la via de servei de la carretera per anar cap a La Pobla del Duc. Quan estic arribant a l'encreuament d'Otos, estava la GC amb un cotxe parat, encara no eren les 8'30 del matí i l'home del cotxe no comença molt be la setmana. Creue el Riu Missena i agarre el Camí Reial de Gandia fins a La Pobla del Duc. Quan creue el Barranc del Pontarró, em desvie pel Camí de Xetà fins arribar a Llutxent. Una vegada creue el Riu de Pinet comença l'ascensió que vaig fer amb Pep pel Camí de la Catalana fins arribar al Bancal Roig.

A partir d'ací ve la part a "Verihuar" pel Camí del Surar. De seguida i com es sol dir en castellà "La Primera en la frente". Toca empentar la bici pel mal estat del camí.

Fent un poc de zoom es veu el cim del Puig Agut.

Continue pel camí empentant varies vegades fins que arribe a un indicador que diu que el cim està a 10 minuts...... com el mes probable es que no torne a passar per ací.... pues vaig a pujar. Fa molt de vent ací.

Les vistes espectaculars.

Torne a baixar per on havia pujat i continue pel camí fins a trobar-me amb una sorpresa que no esperava, el mar al fons i a l'esquerre mes al fons encara el Montduver. 

El camí es un poc trenca-cames, les baixades puc fer-les damunt la bici però les pujades em toca empentar. També he vist una senda prou llarga que creuava el camí pel que anava jo..... ja vindré un altre dia a "verihuar-ho". Arribe a un encreuament que m'indica una baixada a una font que conec. Ja passa de les 11'00 i encara no he arribat on jo volia.

Així que pare a esmorzar i em prepare a baixar per esta senda. Primer no estava agradant-me, molta vegetació i molts escalons que no deixen ciclar be. Després comença a fer-se interessant i a disfrutar. Arribe a un altre encreuament. Baixe pel que indica la font, te molt bona pinta, l'altre per a un altre dia. Quan ja estic baix de tot hi ha una zona molt trencada. Hi ha una forta pendent i revoltes en zig-zag que les motos fan rectes produint la destrossa i que no es puga passar be, una llàstima perquè es una baixada xula.

Arribe a la Font de Rafal i no brolla aigua, encara em queda una poca però hauré d'esperar a arribar al poble. Continue per sendes fins arribar novament al Riu de Pinet, per on havia passat ja fa unes quantes hores. Vaig a buscar una font al poble i després pel Camí de Castelló a buscar l'Encreuament de 4 Camins, fa prou de vent i em costa pedalejar. Continue pel Camí Reial de Gandia fins a La Pobla del Duc creuant el Riu Missena per dins i arribant al Polígon de Montaverner on pareix que encara fa mes vent. Puge pel Cementeri i El Rodat fins arribar al poble passades les 14'30 hores i amb 67 km a les cames. Entre els quilòmetres i el vent estic mort.

El vídeo està al forn. El perfil de la ruta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada