5/9/17

Stelvio andalús-Calar Alto

Hui super-ruta amb moto per acabar les vacances. Ja vaig estar per ací amb l'altra moto i m'apetia vindre amb esta, ademés aquella vegada no sabia de l'existència de l'Observatori Astronòmic de Calar Alto. Així que blanc i en botella..... ORXATA!!!!

A les 7'00 del matí habia de sonar el despertador però un quart d'hora abans ja m'he despertat, tot i que anit em vaig gitar quasi a les 3'00 per les festes. Vaig a la gasolinera per omplir el dipòsit i a les 7'20 em pose en marxa. La primera part de la ruta es molt mes que aborrida, com està tan lluny no queda altre remei que fer autovia.
Em dirigisc cap a Alcoi i d'allí cap a Alacant on hi havia molt de trànsit, quan entre a la província de Murcia porte un poc mes d'una hora i pare per a fer-me un cafè i llevar-me el forro de la jaqueta i la samarreta de mànega llarga. Continue la marxa rapidament i passat Lorca pare per a fer el primer repostatge. Continue per l'autovia fins passar Huércal-Overa on ja em desvie, porte quasi 300  km. Arribe a Almanzora (que no Cuevas de Almanzora) a les 10'15.... bona hora per esmorzar. El primer bar que veig.... tancat... el segon també... a la tercera va la vençuda.

Només eixir del poble, creue una rambla. Menys mal que està sec perquè açó banyat i verdet te que ser un perill del copó. Continue pujant i baixant un port fins arribar a Albánchez. La carretera cada vegada es mes divertida, passe per la Plaça del Mercat d'Alcudia de Monteagud.... hi ha una furgona venent fruites. Vaig passant pobles com Tahal.

Després ve la baixada d'un bon port amb curves ràpides fins arribar prop de Tabernas. Porte ja 70 km amb este dipòsit i no em marca cap gasolinera en ruta. Arribant a Velefique ja en porte 80 i continua sense aparèixer cap. Trastege un poc el GPS i no veig cap gasolinera en ruta, la mes propera que veig està a Tabernas. Així que per a no jugar-me-la perquè vaig soles.... pegue mitja volta i vaig a eixa gasolinera. Tinc mig dipòsit encara però l'omplig i torne cap a Velefique. Comença el Port.


Pare a meitat port i continue fins arribar al Mirador del Pedregal.

Continue fins arribar al Cim del Port, hi ha una moto parada i resulta ser d'un xic d'Elx que coneix als Mataos i que m'ha fet fotos.


El pròxim objectiu es aquell.... la Tetica de Bacares.

L'altra vegada que vaig estar ací va ser en Març i hi havia neu.

Allí dalt estava el vigilant forestal, li pregunte per anar al Calar Alto i em confirma les meues sospites.... el camí directe no està asfaltat. Faig unes quantes fotos i torne a baixar pel mateix lloc per a dirigir-me cap a Bacares.... espectacular port de baixada i.... espectacular port de pujada fins arribar al Calar Alto on l'altre dia va acabar ací la Vuelta.... MENUDES RAMPES!!!!!

Tot i que ací dalt marca 21 ºC fa un fred que pela pel vent. Es noten els mes de 2'100 metres d'alçada. Faig unes poques fotos i comence a baixar pel mateix lloc fins el desviament per anar a Serón.... també amb unes rampes espectaculars.

Ja son les 14'45.... pare per a dinar tot i que no tinc massa fam però em note una mica raro. De primer Salmorejo, molt fresquet i molt bo.

De segon carrillada.... ja ho havia dit.... no tinc massa fam i em note raro....

No m'he acabat ni la carn, després m'han tret gelat de postre i si que ho he menjat. Em torne a posar en marxa.... i continue notant-me raro.... Continue direcció Baza però abans d'arribar em desvie cap a Cúllar. Pareix que ja em note millor. Passe prop de Huéscar i abans d'arribar a Puebla de Don Fabrique coincidisc amb la ruta que vam fer tornant de Cazorla fa pocs dies, que es la mateixa de quan vaig tornar de Portugal.
Un poc abans d'arribar a Caravaca torne a parar per a reposar, son les 17'30 i l'home de la gasolinera em deixa vorer la tv al despatx mentre em bec un aquarius fresquet. Encara he vist l'etapó de Contador a la crono i la "Indurainá" que ha fet Froom. Espectaculars!!!!
Continue cap a Caravaca, Calasparra, Jumilla, Iecla, Caudete, la Font de la Figuera i un poc mes d'autovia fins arribar a casa a les.... i km

QUASI RES!!!! Ja tenia ganes d'arribar. Ací la resta de fotos. https://www.facebook.com/rafel.vidaltipotane/media_set?set=a.10155458743711138.1073741907.560231137&type=3&uploaded=44

El mapa de la ruta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada