31/1/16

Estrella de Javalambre

Hui he anat amb la moto, la ruta ha sigut llarga. He anat a una de les concentracions mítiques, la Estrella de Javalambre a Manzanera, Terol.
M'he alçat matí i a les 7'10 eixia de la gasolinera. Com volia estar sobre les 9'00 del matí allí, la ruta es obvia..... autovia pura i dura fins arribar al desviament per a deixar-la. No feia gens de fred quan he eixit, 11 ºC. Per la circumval·lació de València feia prou d'aire. Per Sagunt si que feia mes frescor, 7ºC però quan li he pegat la volta a la Serra Calderona tot el contrari, la temperatura puja fins el 16ºC.
Deixe l'autovia i pare per a reposar. Al poc arribe a Manzanera.

Després de fer-me la foto al poble, torne arrere per anar al Camping on està muntat tot el tinglao de la Concentració.

Vaig a inscriurem a la Matinal, 15€. Prou mes car del que estic acostumat. També veig a Peter i li done el pòster de Nico. No podem xarrar molt perquè està prou liat amb l'organització així que vaig a esmorzar. Hi ha una cafeteria on hi havia un esmorzar de buffet lliure i entrepans. No se si el buffet era per als que havien fet nit o per a tots, jo he anat directe a per l'entrepà de carn a la brasa i no m'entrava en el preu de la Matinal. Damunt he tingut que pagar 6€ per esmorzar.

La gent ja estava eixint per a pujar a per l'Estrella que donen. Però només la donen si arribes al cim. Creia que serien 3-4 quilòmetres de pista però eren prou mes, uns 8-9. La meua moto no es per a anar per pistes i en un lloc he estat apunt de caure. Arribem a un lloc on estan tots parats, pareix que ha caigut algú i estan alçant la moto. Quan em dispose a arrancar veig com cauen dos. Els que estan darrere paren per ajudar a alçar les motos. Està molt empinat i hi ha pedra solta, es un tram difícil. Mentre estic pensant si continue pujant a per l'estrela o pegue la volta passa una altra moto i també cau. Bufffffffffffffff  pegue la volta i me'n torne. Tenia il·lusió per arreplegar l'estrela però no vull arriscar-me a caure i trencar la moto.


Mentre estic esperant un poc per a que comencen a baixar els que ja han arreplegat l'estrela i no creuar-me amb els que pugen, para un xic i estem una estona xarrant. Era de Pamplona i m'ha donat ànims per a que continuara fins el cim però ja tenia la decisió presa.
Quan comença a baixar la gent, gire i baixe jo també. He vist varies motos parades, no se si han tingut el mateix dubte que jo. Però quan he vist una moto en terra i una xica baix amb el peu atrapat i 4 persones intentant alçar la moto m'he donat conter que he pres la decisió correcta.
Una vegada arribe baix de tot, pare a l'encreuament i estic xarrant amb un xics de Barcelona, Murcia y Málaga. Ningú d'ells ha intentat pujar.
Encara no son les 11'30 quan comence el camí de tornada direcció Torrijas y Arcos de Salinas. De seguida agarre a tres motos i com hi ha alguna curva banyada decidisc anar darrere d'ells sense avançar-los. Fins el desviament per anar cap a Aras de los Olmos la carretera es molt bona, bona ruta per a estiu.
Una vegada passe Aras, veig que hi ha un desviament per anar a un observatori astronòmic. Puge fins a una ermita on s'acaba l'asfalt, queden 3 km de terra fins l'observatori però el meu cup de pista de terra ja està complit.

Continue cap a Chelva i poc després pare.

Continue cap a Bugarra, Pedralba, Cheste, Montroy i després de l'Alcudia agarre l'autovia fins arribar a casa passades les 14'30 i 443 km.
Ací la ruta que he fet.

El resum es que tenia moltes ganes d'anar, però creia que serien pocs quilòmetres per pista i al ser tants no he volgut arriscar. Pagar 15 € per un paperet que diu que el tinc que canviar per l'estrela em pareix una barbaritat. Si que es veritat que ha pujat molta gent però a mi no em compensa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada