26/9/15

La Senda de Eli. Sierra Espuña.

Hui rutaka per Sierra Espuña. Fa uns mesos li vaig dir a Carlos que m'ensenyara una ruta que havia fet ell per allí, em va dir que si però en passar la calor. Hui he anat amb la Penya els Mata2 d'Elx.
A les 5'55 he eixit de la cotxera i he arribat a Alhama de Murcia al mateix temps que ells, ni que estiguérem sincronitzats. Arribem a El Transvase, lloc d'eixida.
Passades les 8 comencem la ruta, de seguida.... cap amunt... i sense escalfar. Un tram un poc tècnic, no molt llarg i de seguida una baixada curta per empalmar amb les 500 curves... de pujada òbviament.
Ens han passat un parell de cabres munteses per davant, però ha sigut tan rapit que apenes les hem vist. Després de la pujada arribem al Centre d'Interpretació del Parc, després de passar pel bar que donen de menjar als porcs senglars comencem a baixar i arribem a la Senda de Eli. Encara hi ha mes pujada.

Es tracta d'una senda que durant la primera meitat de l'any està tancada al pas per afavorir la cria d'aguiles.

Es una baixada senzilla però amb unes vistes espectaculars, afavorides pel precipici que hi ha al costat de l'estreta senda. Un poc mes abaix passem per baix de la paret on crien les aus.

Després comencem a pujar de nou, però abans Eli te que retallar ruta perquè ha trencat el canvi. Els altres tenim una bona pujada de nou, pareixia que no acabaria mai, he patit molt.
Després de passar pel costat d'una sèquia tornem a les 500 curves. I ara si..... baixada xula xula xula. Com anàvem parant per a reagrupar-nos no han arribat a fer-me mal els braços i he disfrutat com feia any i mig que no ho havia fet, just abans de l'accident.
Una ruta molt bona, he patit molt perquè no tinc ritme. Tinc que eixir amb gent per a millorar. Hui no m'han fet mal els braços a les baixades perquè anàvem parant i no arribava a cansar-me.
 El perfil de la ruta.

Una vegada de nou al Transvase, ens en anem a "esmorzar" a Elx. Son les 14'00 hores passades quan arribem al bar. I si veus esta foto, ja saps que pa tir... el que li van pegar a Kennedy

No se els litres de cervesa i vi que han tret, però en tenien que traure per a engolir tot açò.

Després d'una bona "sobretaula" cap a casa. Ací les fotos que ha fet Carlos. https://www.facebook.com/manwe.sulimo.583/media_set?set=a.731934783606262.1073741896.100003692423791&type=3&pnref=story

1. Moltes gracies per vindre, Rafa !!! Ha sigut un gran esforç, per tindre que alçar-te tan pronte i les pujades de la ruta però m'ha fet una ilusiò tremenda quan després de la última trialera m'has dit que havies tornat a disfrutar com abans.....m'ha recordat de quan em va pasar a mi.