28/3/15

Ruta dels Castells

Després de tants dies de pluja per fi he pogut tornar a eixir amb la bici. Com pense que no tardarà molt en donar-me l'alta crec que ja puc començar a fer un poc mes d'esforç i vorer com respon el genoll.
Fins ara estava fent rutes llargues però amb poc de desnivell que es el que em va dir el traumatòleg, ara començaré a fer rutes mes exigents amb mes desnivell. La primera opció.... cap a Énguera i la forta pujada de La Selectiva.
Després de baixar el Port, creue Canals i vaig cap a Alcudia de Crespins i el seu polígon. En eixe moment deixe d'anar per asfalt i vaig per camins, alguna part de baixada i altra de pujada que em fa posar peu a terra. El primer objectiu ja es veu al fons.

Vaig pel Camí de Montesa a Anna fins que arribe al Barranc Fondo i agarre el Camí d'Énguera a Montesa, el castell ja es veu mes aprop.

Comence a pujar la pista de La Selectiva, pareix que l'han arreglat. No hi han ni pedres ni clots ni reguers d'aigua, per tant em facilita la pujada, bé.... es un dir perquè la pendent es la mateixa però al fer les "esses" no tinc que anar esquivant res i aconseguisc pujar fins el castell.

Després d'unes fotos i un descanset continue pujant. He patit prou i s'ha fet un poc llarga, de fet ja fa mes d'un any que no faig una pujada tant llarga i es normal. Arribe fins el Corral de Campanilla.

El Castell de Montesa està prou baixet vist des d'ací.

Les altres vegades que he arribat fins ací he baixat per la trialera del Cortafuegos, però hui toca baixar per la pista cap al Castell d'Énguera.
Avance a un corredor baixant i als pocs metres veig una senda, pare per a preguntar-li si porta fins el poble, em contesta: "si... si eres bueno bajando". IIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!! tot un repte per a quan estiga be. Continue i al poc arribe al castell, com hi han unes escales molt empinades deixe la bici baix.

Bona vista d'Énguera des del Castell.

Com ja era bon hora aprofite per esmorzar just enfront del castell.

Baixe fins el poble i repose aigua abans de continuar pel Camí Vell d'Anna fins eixir a la carretera i després d'un tros em torne a desviar per un camí per arribar al Barranc del Clot del Sastre..... ací m'he endut una sorpresa perquè el camí està tallat..... algú ha ballat un tros de terreny tallant el camí... en fí... sempre hi ha gent que es creu l'amo del mon.
He tingut un poc d'aventura en eixe moment per a buscar una alternativa, per sort he vist un camí que he seguit fins que ha desaparegut i després vorejant un barranc fins que he pogut creuar a l'altre costat i agarrar un camí que m'ha portat cap a la Casa dels Enans. Ara a "toro pasao", a la pantalla de l'ordinador si puc vorer dos opcions, una que tal volta vorege el recinte ballat i l'altra mes llarga que la que he fet però tota per camí.
Continue pels camins habituals fins arribar al poliesportiu de Canals i després de creuar el poble, comença l'altre plat fort del dia, pujar el port de l'Olleria. M'ha faltat un poc per passar la segona rampa empinada que arriba a la boca del túnel..... lamarequelhaparit!!!! entre el mal de muscle, l'esgotament i la pendent no he pogut arribar dalt.
Baixe cap a Caputxins i a casa amb 53 km. Ruta mes curta que les altres però amb mes desnivell

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada