23/8/13

Camí del Cid. les tres Taifes

Diumenge segona etapa del Camíno del Cid en moto, esta vegada la de Les tres Taifes. Vam eixir matí, tant matí que vam tindre que pagar l'habitació per la nit. Després de fer-se una foto al túnel, ens dirigim cap a Bronchales. La carretera es molt xula encara que l'asfalt no està en massa bones condicions, però només era en uns notrams així que vam disfrutar de la carretera i la verdor dels arbres.
Arribem a Bronchales i encara no son les 9'00, així que l'Oficina de Turisme està tancada.

Busquem un altre lloc que ens puguen segellar, es un Hostal. Aprofitem per fer-nos un cafenet.

Reprenem la marxa i al poc arribem a la província de Guadalajara. El primer poble al que arribem es Orea però només segellen a l'Ajuntament i com hui es diumenge està tancat. El següent poble on teníem previst segellar es Checa i passa el mateix que a l'anterior, només segellen a l'Ajuntament, per tant ni parem fins arribar al següent poble que es Molina d'Aragó.

Una vegada allí decidim desviar-nos una mica per anar a un altre poble que està fora de la nostra ruta però que està tan sols a 5 km. Castilnuevo.

Tenim que fer almenys 4 segells per província per a que ens donen al final un diploma acreditatiu d'haber fet el Camí. A Castilnuevo només segellen a una casa rural i no hi ha ningú. Cride al telèfon i la dona em diu que arriba en 10 minuts així que aprofitem per fer fotos. Va ser molt amable la propietària de lainsula.es per vindre tan rapit i aposta.
Continuem la marxa per l'itinerari previst fins arribar a El Pobo de Dueñas, un altre poblet xicotet on també segellen a una casa rural, on per cert hi havien uns de Museros.

Continuem el nostre camí deixant la província de Guadalajara i tornant a entrar a la de Terol. El primer lloc per on passem es Monreal del Campo on coneguem a l'Oficina de Turisme un xic d'Alzira que també està fent el Camí del Cid però amb bici.
Després d'una xarradeta tornem a pujar a la moto, es ja mes de migdia i s'està millor en marxa que parat. Arribem a un altre poble xicotet, El Poyo del Cid.

Reprenem la marxa deixant la província de Terol per entrar a la de Saragossa i poc després arribem a Daroca. Ací es on tenia previst arribar per a dinar i fer una visita al poble. Així que anem a l'Oficina de Turisme on ens segellen el salconduit i ademés ens recomanen un bon lloc per a dinar i ademés.... barat.

Després de dinar peguem una passejada pel poble i ens fem fotos, però com ja he dit abans.... fa molta calor.

Així que reprenem la marxa i ens dirigim al següent poble on ens tenen que segellar el salconduit, Calatayud.

Teníem intenció de visitar un poc la localitat però estem axixarrant-nos així que anem al següent poble i que no està massa lluny. Terrer, ens tenen que segellar a un hostal però no tenen el segell. Aprofitem per fer-nos un refresc mentre localitzem una casa rural on també el podem aconseguir. Tenim que cridar per telèfon perquè no la trobem i l'home ens explica com arribar a sa casa. També ens aten amablement i fins i tot ens dona uns caramels.

Al poc d'eixir arribem a un altre Ateca, on ens veiem obligats a fer una passejadeta també per trobar un altre lloc de segellat. Per les vesprades les Oficines de Turisme estan tancades.

Ens queden 70 km per arribar al nostre lloc de destí en esta segona etapa, Medinaceli. Però abans passem per una altre poble, Alhama de Aragón. Ací tenim que anar a segellar a un Balneari, que per cert te molt bona pinta. Ja a la província de Sòria arribem per l'autovia a Medinaceli, son les 20'00 hores i ja estem cansats. Anem directes a la casa rural on tenim reservada l'habitació. La Antigua Fonda. Lloc mes que recomanable per l'agradable tracte que donen el matrimoni de propietaris.
Ens expliquen un poc que podem visitar, la part antiga del poble està dalt d'un turó, així que deixem els trastos a l'habitació i pugem abans de que es faça de nit. El primer que ens sorprèn es vorer esta especie de "pila baptismal"

Al tornar a l'hotel ens expliquen els propietaris que eixe any va passar la Flama Olímpica camí de Mèxic per allí. Foto imprescindible de l'Arc Romà amb quasi 2000 anys d'antiguitat.

La Plaça Major molt bonica.

Però les vistes de la posta de sol millors encara.

Baixem al poble i després de pegar-nos una dutxa anem a sopar on ens havien recomanat. Ací les fotos de la jornada. I aquesta la ruta del dia.