22/8/12

Bajo Peñas

Hui ha tocat una altra ruta amb la bici. Esta vegada a pesar de que la repetia he tornat a fer una altra de les rutes estreles de la Zona Zero.... evidentment per això la he repetit.... em va quedar tan bon sabor de boca que no he pogut resistir-me.

A les 8'00 del matí eixim el meu germà i jo, només eixir ja tenim una baixadeta.

Fem un poc de carretera i després ens desviem per dins d'un barranc, per desgràcia està sec i no hi ha ni gota d'aigua.... a Pasqua va ser molt bonic i divertit.
Després del barranc tornem a eixir a una carretera agggsfaltada fins arribar quasi al Buxitar, on comencen les sendes.... es a dir.... el empentar la bici perquè no pots amb la pendent. A trams anem pedalejant i a trams empentant fins que arribem dalt del tot, al Cuello de San Beturian.

Ací ens posem les protes perquè comença la baixada..... i QUINA BAIXADA!!!!
Primer la senda va serpentejant per dins d'un bosc de ginebres, roures i pins. després s'obri un clar i baixes per dins d'unes margues... senzillament espectacular.

Arribem al Barranc de los Molinos i després d'una breu pujada per camins empedrats i entre murs arribem al xicotet poble de Los Molinos on comença una carretera cap amunt de 3'5 km però sense massa pendent per arribar al poble d'Oncins.

Anem a un mirador que hi ha aproximadament a 1'5 km, lloc fantàstic per esmorzar.

Després de fer-se amb l'entrepà baixem eixe 1'5 km per tornar a agarrar la senda, ara ja es pràcticament tot cara avall... esta primera part de trialera es molt pedregosa..... curva, pedres, pedres, curva, curva, pedres i no se si he dit pedres.... per arribar a l'aldea de Torrelisa.

I sense descansar..... una altra trialera.... la de Planillé..... ORGASMICA!!!! La recordava de l'altra vegada que vaig fer esta ruta... de fet si la he repetit ha sigut per esta trialera. Es una trialera practicament neta, te poques pedres i curves peraltades, es molt molt molt ràpida woooooooooooooooowwwwwwwwwwww

Arribem a un barranquet que passa un riuet amb dos dits d'aigua i comença una forta pujada per arribar a un altre Poblet, Pueyo de Araguás. A partir d'ací es on un xicotet problema que tenia.... s'ha fet gran.... la tija pija està en les ultimes i cada vegada que m'asente es baixa una mica, cosa que m'impedix pedalejar còmodament. Estem a 5 km d'Aínsa.... però açò encara no ha acabat... hi ha una altra baixada que es la guinda del pastel.
Després de baixar una escala ve una baixada amb bots i tot seguit mes margues on vas pujant, baixant, traçant peraltes wwwwwwwwooooooooooooooooooowwwwwwwwwwww que ràpida.
Tornem a eixir a la carretera que hem fet al principi, la tija continua baixant-se, així que decidisc anar al taller per vorer si la poden reparar.

Angel diu que no, que la te que enviar a reparar. l'única cosa que puc fer es posar una tija per poder continuar fent rutes. així que després de llevar-la no sense problemes perquè no volia eixir, pose una tija nova i puc tornar a l'apartament.

Primer vaig a la gasolinera per rentar un poc la bici ja que ha estat eixint-se l'oli de la tija i està una mica gorrina. després puge fins l'apartament còmodament, pareix que la he deixat be.

Una ruta fantàstica, després d'haver-la fet fa uns mesos la recordava prou be. Llàstima que els rius estiguen secs perquè això li lleva encant a la ruta.
Ací l'enllaç per a vorer el vídeo i les fotos de la ruta.